HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

‘Visie op Style’ met Bert de Zeeuw by Style Vision Magazine

Wie Style Vision Magazine leest kent inmiddels de rubriek: ‘Visie op style’. In deze rubriek laten we de beste kappers uit Nederland, de ambassadeurs van het kappersvak, aan het woord. Ze delen hun visie op het vak, inspireren met hun werk en geven een inkijkje in hun drukke kappersleven. In de nieuwste editie is een interview met Bert de Zeeuw te lezen. We geven je een korte inkijkje in dit interview.

Veertig jaar geleden, op zijn zeventiende, stapte hij het kappersvak in. Hij heeft de wereld rondgereisd als ambassadeur van vooraanstaande merken. Educatie geven zit hem in zijn bloed. Hij is 24/7 met zijn vak bezig en zijn passie voor haar deelt hij heel graag met anderen. Bert de Zeeuw (57) is een van de topkappers die ons land rijk is, maar dat is hem niet komen aanwaaien. “Hard werken, doelen stellen en van je laten horen”, aldus deze creatieve ondernemer.

Salon
“Ik heb drie salons: People Behind The Mirror, People Haircare en Remix. People Haircare is een haarwerksalon en heeft natuurlijk een eigen doelgroep. People Behind The Mirror richt zich vooral op fashion en verzorging. Van Remix gaan we ook People Behind The Mirror maken, omdat we zien dat de doelgroep hetzelfde is. Remix was eigenlijk voor een jongere doelgroep bedoeld. Vroeger onderscheidde je veel meer duidelijke leeftijdsgroepen, maar de behandelingen die wij nu bieden zijn niet meer gerelateerd aan leeftijd. Een mooie balayage is niet alleen geschikt voor een jonge vrouw van twintig, maar net zo geschikt voor een dame van vijftig. Het is gerelateerd aan stijl. En die stijl kan voor jong en oud zijn.”

Stijl
“We bieden sowieso fashion in de salon, maar altijd op een verzorgde en draagbare manier. Het allerbelangrijkste vinden we de individuele stijl van de klant. Het totaalbeeld moet kloppen. Fashion vertalen we naar individuele draagbaarheid. Achter de mode aanhollen doen we niet, maar we bepalen wel wat mode is en dat vertalen we dus.”

Signatuur
“Ik ben een fashion kapper, maar wel een hele nuchtere. Fashion vertalen naar draagbaar haar kan ik heel goed. Verder ben ik een vormgever in haar. Draagbaar, op maat gemaakt haar, individualistisch en persoonsgericht. Ik houd van heel sterke vormen, maar wel zacht uitgewerkt. In de salon vind ik het heel belangrijk om een ‘wauw’-effect aan een klant mee te geven. Klanten moeten met een goed gevoel de deur uitgaan, maar dat wil iedereen natuurlijk. Bij mij moet je niet zeggen wat je wilt, maar wel aangeven wat je niet wilt, omdat ik mijn handtekening in het haar wil achterlaten. Dat is voor mij het allerbelangrijkste.”

Wil jij meer lezen over de visie van Bert de Zeeuw? Wat zijn zijn doelen? Welke kansen heeft hij in zijn leven gegrepen? Welke tips heeft hij? Neem dan een abonnement op Style Vision Magazine en lees het complete interview! Klik snel hier: www.beauty-pro.nl/abonneren

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Chroma Crème by L’Oréal Professionnel Paris
‘Visie op Style’ met Bert de Zeeuw by Style Vision Magazine