HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Frans cosmeticamerk Pier Augé neemt distributie in eigen beheer

Het Franse cosmeticamerk Pier Augé, dat dit jaar haar 60 jarig jubileum viert en in Nederland te vinden is bij schoonheidssalons en in de retail, heeft op 1 januari 2021 haar distributie weer in eigen beheer genomen. Het merk werd meer dan 20 jaar gedistribueerd door Dermaesthetics, maar heeft de touwtjes nu in eigen handen genomen via een Nederlandse dochteronderneming.

Pier Augé werd in juli 2020 overgenomen door B. Cosmétique, welke inmiddels ook een Nederlandse dochteronderneming heeft opgericht in Hoofddorp. Deze onderneming neemt nu onder andere de distributie voor haar rekening, maar dat is niet alles. Het merk heeft – volgens een recent persbericht – grote plannen. In het persbericht staat: “Na de overname van Pier Augé door B. Cosmétique in juli vorig jaar, heeft het Franse bedrijf de distributie van het merk in Nederland per 1 januari jl. middels een Nederlandse dochteronderneming in eigen beheer genomen. B. Cosmétique dankt voormalig importeur/distributeur Dermaesthetics voor hun werk en inzet in de meer dan twintig jaar van samenwerking. Het klantenbestand is inmiddels overgedragen, evenals de operationele uitvoering. Huidige producten en productsamenstellingen blijven ongewijzigd. Vanuit Hoofddorp is B. Cosmétique voornemens Pier Augé in de Nederlandse markt verder te ontwikkelen, als vanzelfsprekend samen met haar lokale klanten. Initiatieven en activiteiten op marketing- en communicatiegebied worden ook in Nederland voorzien.”

Plannen
“Onze ambitie is om aan de verwachtingen van onze huidige, loyale klanten te blijven voldoen, maar ook een nieuwe, jonge(re) generatie aan te spreken. Door middel van innovatie op bijvoorbeeld product-, maar ook op verpakkingsniveau, gebruik van (digitale) marketing, social media kanalen en incentive-programma’s. De strategie is gericht op groei, vanuit het DNA van het merk en in de geest van de pionier en oprichter Pièrre-Jules Augé – zoals hij dit zelf voorstond. Met het volste vertrouwen in onze distributienetwerk én in de toekomst wordt uitgekeken naar de realisatie van onze plannen.”

Pier Augé is een cosmeticamerk, een vlaggenschip van de Franse industrie sinds 1961, dat huidverzorgings-producten aanbiedt die het natuurlijke evenwicht van de huid respecteren. Volledig toegewijd om innovatieve en unieke huidverzorging te bieden, met als doel: de huid terug te geven wat van haar is. “Door de huid terug te geven wat van haar is, herinnert Pier Augé haar eraan dat ze alle sleutels bezit om zichzelf te verdedigen en haar integriteit te behouden.” Het merk Pier Augé werd in 1961 door Pierre-Jules Augé in Monaco opgericht. Als visionair apotheker was hij geïnteresseerd in het nieuwste werk op het gebied van de huid en de samenstelling ervan. Hij ging ervan uit dat aangezien de huid een formule is, het mogelijk moest zijn om deze te reproduceren”. Als gevolg daarvan creëerde hij in 1961 een exclusief concept, de Base Dergyl: een emulsie van dezelfde aard, structuur en samenstelling als de huid. Pier Augé: het geheugen van de huid.

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Laat een antwoord achter aan Moniek Robbe Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

2 Comments
  • BERNARDO VAN EEKHOUT
    26 januari, 2021

    Beste Beautyprofessinoal,

    Hoe kan ik in contact komen met B. cosmétique in Hoofddorp? Graag zou ik een artikel willen wijden aan de producten van Pier Augé op mijn website http://www.beautyformen.nl

    Hartelijk dank en vriendelijke groet,
    Bernardo van Eekhout
    info@beautyformen.nl

    • Moniek Robbe
      28 januari, 2021

      Hoi Bernardo, als het goed is hebben ze direct al contact met jou opgenomen?
      Groetjes en succes


15 juni feest bij Cosinta

15 juni feest bij Cosinta

Posted on

Hoera! Cosinta 60 jaar.. .. En dat betekent feest! Het hele jaar door ...

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Posted on

Op 19 en 20 april 2024 vindt de 12de editie van De ...

Kom ook naar Beauty Trade Special!

Kom ook naar Beauty Trade Special!

Posted on

Een weekend vol glitter, glamour en grenzeloze inspiratie. Dat is precies wat ...

Chi Congres 2024

Chi Congres 2024

Posted on

Een dag vol interessante sprekers, workshops en aromabeleving Op 30 november 2024 viert ...

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Posted on

Vanaf 1 maart 2022 mogen in heel Europa producten met lilial niet ...

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Posted on

Waarom verkleuren roze gel polish nagels zo snel in de zon? Draag je ...

Beauty Trade Special – 2, 3 en 4 april 2022

Beauty Trade Special – 2, 3 en 4 april 2022

Posted on

De exclusieve high-end vakbeurs voor beauty professionals zal gehouden worden op 2, ...

UPDATE: behandelingen die vallen onder wkkgz mogen worden uitgevoerd

UPDATE: behandelingen die vallen onder wkkgz mogen worden uitgevoerd

Posted on

Zoals we eigenlijk wel hadden verwacht mogen schoonheidsspecialisten die zorgen verlenen die ...

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Vijf aandachtspunten voor btw-aangifte over 4e kwartaal
Frans cosmeticamerk Pier Augé neemt distributie in eigen beheer