HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

NIEUW! SALONCHAT ‘In de war’ by Alexandra

SALONCHAT: ECHTE VERHALEN UIT DE SCHOONHEIDSSALON.

“Mijn crème is op, is het goed als ik vanmiddag even nieuwe kom halen?”, krijg ik ’s morgens vroeg binnen op Whatsapp. Vreemd, denk ik, ze heeft vorige week nog een nieuwe crème meegenomen. Ik bel haar meteen even op. “Hi Joke, je spreekt met Alexandra, ik krijg net je appje binnen, maar je hebt vorige week nog een nieuwe crème meegenomen, kijk even in de badkamer.” Joke loopt al bellend naar boven en verdomd zeg, daar staat een nieuwe crème. “Wat stom zeg!”, roept ze. “Sorry hoor, soms ben ik een beetje in de war.” Ik: “Geen probleem hoor, ik ben blij dat het opgelost is, fijne dag Joke.”

Dan denk je dat het verhaal klaar is, maar eind van de middag krijg ik weer een appje van Joke: “De kleinkinderen kwamen langs, dus het is me niet gelukt om die crème op te halen, is het goed als ik morgen langs kom?”

Joke, klant van het eerste uur, is inderdaad een beetje in de war. Ze vergeet de laatste tijd haar afspraken, zegt 10x hetzelfde als ze bij mij in de stoel ligt en stuurt me dus appjes dat haar crème op is, terwijl ze net een nieuwe heeft gekocht. Maar ook of haar fiets soms nog voor de deur staat, want hij staat niet in de garage.

Joke’s dochter is ook klant bij mij, maar in verband met de privacywetgeving vind ik het lastig om over haar moeder te beginnen. Gelukkig begint ze er op een gegeven moment zelf over en sindsdien hebben we in overleg met Joke een paar afspraken gemaakt, zodat Joke haar afspraak niet meer vergeet. Zo stuur ik alle informatie via Whatsapp, waardoor ze het terug kan lezen. En ’s morgens vroeg voor haar afspraak, een herinnering, waarop ze steevast reageert met: “ja dat weet ik, er zit al een briefje op de deur.” Daarnaast heb ik beloofd om Joke’s dochter op de hoogte te houden, mochten er bijzonderheden te melden zijn.

Helaas gaat Joke steeds verder achteruit. Zo kwam ze onlangs 15 minuten te laat, omdat ze de weg niet meer kon vinden. En inmiddels is er ook in het ziekenhuis dementie vastgesteld. Hoe lang Joke nog kan blijven komen weet ik niet, wat ik wel weet is dat ze elke keer volop geniet van haar behandeling en wel 10x zegt: “Kind als ik de loterij win kom ik elke dag!”

i.v.m. de privacy zijn de namen veranderd.

Salonchat schoonheidssalon

Alexandra is eigenaresse van Schoonheidssalon Alexandra én trainster van een bekend merk. Ze kwam onlangs met het idee voor een nieuwe rubriek: salonchat, salonpraat… “de bedoeling is dat het echt over de interactie met de klanten in de salon gaat”, zei ze. Inmiddels heeft ze al drie columns ingeleverd, en dit is de eerste. We vonden het lastig de juiste naam te geven aan deze column. Voor nu gaan we voor ‘Salonchat’. Heb jij een beter idee? Laat het ons vooral weten! En lijkt het jou leuk om ook iets te delen? Iets dat wellicht iedereen herkent? Iets bijzonder dat er bij jou in de salon is gebeurd met een klant? Laat het ons dan weten via Moniek@businesscontentmedia.nl!

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Vakblad De Beauty Professional: de november editie verschijnt!
NIEUW! SALONCHAT ‘In de war’ by Alexandra