HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Treatwell: ‘Meer online boekingen en specialisten innovatief tijdens lockdown’

Na drie harde lockdowns hebben zelfstandige haar- en beauty ondernemers in Nederland het niet makkelijk gehad. Treatwell vroeg een aantal van haar partner salons wat de lockdown voor hen heeft betekend. Daarnaast constateerden zij een aantal interessante zaken over het consumentengedrag.

The Beauty Lounge Rijswijk

Saloneigenariesse Laura Endlich is tijdens de lockdown volledig out of the box gaan denken en heeft haar business verder uitgebreid. “Als positieve kick off voor het begin van het nieuwe jaar ben ik een uniek traject in mijn praktijk gestart: Een gezonde huid, ook van binnenuit. Tijdens de vele gesprekken met mijn klanten op de behandelstoel merkte ik dat heel veel mensen met dezelfde vage lichamelijke klachten rondlopen, vertelt Laura. “Tijdens dit traject: ‘Een gezonde huid van binnenuit’, ontvangen de deelnemers, hun op hun persoonlijke behoeftes afgestemde tools, begeleiding, huidproducten en ScKIN Nutrition die nodig zijn om een mooiere huid, gezonder lichaam een leefstijl te creëren. Ook kan de hulp worden ingeschakeld van een Orthomoleculair Therapeut. Zij kan een uitgebreid Bloed-en Darmonderzoek doen, waarmee juist vaak wel de oorzaak van de klachten achterhaald kan worden en op een natuurlijke manier behandeld kan worden.”

The Hair Room Ijsselstein

Op 2 november 2020 opende Sanne haar eigen salon The Hair Room. Zij was nog maar zes weken open en toen ging Nederland elf weken in lockdown. Precies een jaar later op zaterdag 18 december 2021 was er weer een lockdown. ‘’Natuurlijk hoopte ik dat ik zo snel mogelijk weer open mocht om iedereen weer te verwelkomen. Want het is niet niks een eigen salon te runnen die dicht is, de kosten gaan namelijk gewoon door”, zegt Sanne Versluis. “Ik heb tijdens de lockdown, naast veel acties en tips op social media, webinars gevolgd om mijn klanten, na de lockdown, zo goed mogelijk te adviseren over het nieuw merk Keune wat ik heb opgenomen.”

Winklaar Massage Amsterdam

Eigenaar Cliff Winklaar heeft het niet makkelijk gehad. Na een bedrijfsverhuizing in de eerste lockdown moesten de klanten de weg weer terug vinden naar zijn salon. En de opvolgende twee lockdown waren zeker niet makkelijk. “Met een beetje overheidssteun en heel veel hulp van familie en kennissen heeft het team van Winklaarmassage nog steeds mooie plannen en ondanks alles staat onze missie nog steeds. Wij staan dagelijks klaar voor iedereen om alle pijn en stress te ontnemen, want dat is wie wij zijn”, aldus Cliff Winklaar.

BEVINDINGEN TREATWELL SINDS DE HEROPENING

  • Sinds de heropening na de eerste lockdown in 2020, kiezen steeds meer salons ervoor om online boekbaar te zijn. Treatwell ziet een toename van +16% salon partners op het platform.
  • Daarbij is ook het boekingsgedrag van de consument veranderd. Er wordt meer online geboekt en vooruit gepland (van 2 weken tot 2 dagen)
  • Behandelingen vinden tijdens kantooruren (in het bijzonder rond 10 uur ‘s ochtends) plaats.
  • De prijs van haar- en beautybehandelingen zijn gemiddeld met 5% – 10% toegenomen, want het kost ook tijd en geld om de werkplek voor de volgende klant te desinfecteren en corona proof te houden.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Nieuwe Strategic Business Development Manager voor Gharieni: Florentina Matei
Treatwell: ‘Meer online boekingen en specialisten innovatief tijdens lockdown’