In the mix: 5 jaar Vissers Beauty

Net voor de tweede lockdown vierde Vissers Beauty haar 5 jarige bestaan. Een groot feest konden ze er niet van maken, maar gelukkig hebben zij ondanks corona het toch kunnen vieren. In dit artikel vertelt Marieke van den Broek over zichzelf als schoonheidsspecialiste en haar salon. Ook vertelt ze over haar nominatie voor de Beauty Award. Lees snel verder en be inspired!

Als redactie zagen we berichten voorbijkomen van salons die hun verjaardag vierde. Een echt feestje is het niet in deze tijd, maar het leek ons leuk om deze salons een beetje in het zonnetje te zetten. We hebben een aantal van onze rubrieken bij elkaar gepakt en zo ontstond ‘In the mix’. 

“Wij hebben een corona proof party georganiseerd voor onze klanten met diverse gratis demo’s denk aan Holliday glow facial, huidscan met intakegesprek, manicure en visagie. Alles op inschrijving en aanmelding. Voor de eerste 50 gasten hadden we ‘your beauty in this bag’ tasjes beschikbaar gesteld met leuke beauty goodies. Uiteraard serveerden we ook ‘bubbles & beauty bites’ met charming chocolates van de Rouw, een beauty bonbon zonder suiker, lactose en met collageen.”

Leren van vakgenoten

Van jongs af aan wil Marieke mensen mooi(er) maken. Dit heeft zij jaren gedaan in dienst van diverse privéklinieken. Ik vind ieder mens mooi, daarnaast is iedereen uniek. Maar ik zie direct voor me hoe iemand nog mooier kan worden. Niet met make-up, alhoewel dat soms ook prachtig kan zijn, maar ik kijk altijd naar huidverbetering en huidverjonging. Dan gaan we voor het optimale resultaat en het liefst zonder cosmetische ingrepen. Want ik weet dat dat kan en wat mij betreft is verzorging de beste foundation. Enkel dan kan de natuurlijke schoonheid optimaal tot bloei komen. Iedere keer wanneer ik blije gezichten van klanten zie, die trouw mijn regime opvolgen, ben ik oprecht gelukkig.”

“Verzorging is de beste foundation”

De start van Vissers Beauty
“In 1991 is Maurice Vissers in Vught een kapsalon gestart. Na een succesvolle opstart werd de kapsalon na een aantal jaar met een privé-beautykliniek uitgebreid. In 2012 kwam ik in loondienst bij deze beautykliniek. Mijn opdracht was om de beautykliniek naar een hoger niveau te brengen. Een jaar later stopte de samenwerking tussen Maurice Vissers en de eigenaren van de beautykliniek. Maurice vroeg, uiteraard in overeenstemming met de kliniek, of ik in loondienst voor hem kwam werken. Onze samenwerking was en is erg succesvol. In 2015 heb ik de afdeling Beauty overgenomen en daarmee ben ik alweer ruim vier jaar de trotse eigenaresse van een beauty salon.

Het leukste aan ondernemen vind ik dat ik de kwaliteit en aandacht kan leveren aan een klant die ik voor ogen heb. Daarnaast kan ik mijn kennis verbreden op een vlak waar ik achter sta namelijk huidverbetering op een natuurlijke manier.”

Favoriete merken
“Ik werk al jaren met Dermalogica, een no nonsens merk met goede resultaten. Sinds januari van dit jaar ben ik gaan werken met Eminence, 100% organisch en biologisch, goed voor de natuur en met hoge resultaten. Ik geloof dat organische huidverzorging echt de toekomst gaat worden. Mensen zijn namelijk steeds bewuster bezig met wat ze eten en drinken. De groep die organische huidverzorging belangrijk vind zal ook steeds groter worden. Het is voor mij dan ook een logische stap om hierin te investeren en mee te gaan met de markt.”

Specialisatie
“Als schoonheidsspecialiste vind ik het uitermate belangrijk om mezelf te blijven ontwikkelen. Dit doe ik door middel van trainingen op het gebied van vernieuwende behandelingen of kansrijke innovaties. Training die ik gevolgd heb zijn: natural facelifting, lymfe massage, bindweefselmassage, training tot expert Dermalogica, Training tot Ambassadeur Dermalogica, microneedling, biologische rimpelcorrectie, licht- en lasertherapie.”

Klanten werven
“Ik ben actief op social media, bij voorkeur op inhoud. Denk aan voor-na foto’s, een video met een nieuwe behandeling, maar ook posts waarbij ik bijvoorbeeld een nieuwe training ga volgen. Zo zien potentiële klanten dat kennis bij ons hoog in het vaandel staat.

Daarnaast vind ik het belangrijk om me te laten adviseren door andere experts. Denk bijvoorbeeld aan een marketingadviseur die samen met mij kijkt naar mijn communicatie & PR-middelen. Wanneer we tussen behandelingen door tijd over hebben bieden we graag servicebehandelingen aan in de kapsalon. Op die manier leren mensen je kennen en het schept vertrouwen. Tot slot: de beste reclame ben je zelf, als moeder van twee jonge kinderen en als eigenaresse van een salon word je vaak geleefd, toch gun ik mezelf één keer per maand een huid verjongende behandeling en geniet ik twee keer per dag van mijn eigen persoonlijke verzorgingsregime. Ik neem hier ook echt de tijd voor en pas wat ontspannende en/of verjongende rituelen toe.”

Beauty Award

Een hoogtepunt voor Marieke was de nominatie voor de Beauty Award 20/21. “10 jaar heb ik naar dit moment toegewerkt. Het is tijd om de wereld te laten zien waar ik voor ga en sta. Waarom nu? Omdat ik er nu van overtuigd ben dat ik er klaar voor ben. Ik ben op het punt gekomen waar ik al jaren hard voor werk. Uiteraard leer ik nog iedere dag, graag zelfs, maar ik vind dat ik nu vol overtuiging durf te zeggen dat ik echt een schoonheidsSPECIALIST ben. Ik ga en sta voor kwaliteit. Geen poespas, geen blabla. Ik weet waar ik het over heb en daar ben ik trots op. En dat mag de wereld zien.

Ik ben een samenwerking aangegaan met een marketing en communicatie coach. Hierdoor heb ik mijn praktijk aan de achterkant kunnen professionaliseren. Ik heb kritisch gekeken waar ik voor stam wat ik wil bereiken en wat ik nog wil leren. Dit heeft geresulteerd in nog meer kennis, kunde en kwaliteit. Daardoor heeft ons klantenbestand kunnen groeien.”

Waarom zou iedereen mee moeten doen aan de Awards? 
Het maakt je scherp. Je stelt doelen voor jezelf en er komen zaken naar boven, binnen je bedrijf, die je voorheen niet zag. Je leert van je collega’s en door een externe partij mee te laten kijken naar het operationele gedeelte van je bedrijf groei je als mens, ondernemer en als specialist.

Lockdown tips

Tijdens de eerste lockdown was alles nog nieuw. Wat deed Marieke in deze periode? “Ik bood gratis Beauty Angel sessies aan bij aankoop van producten. Maakte DIY-video’s voor klanten en hometreatment sets. Om mijn kennis up-to-date te houden volgde ik veel online masterclasses. Daarnaast heb ik ook zelf een Webinar gemaakt voor onze reeds geïntroduceerde behandeling Microneedling.”

En tijdens deze sluiting? “We hebben alle klanten zelf gesproken en ook een gratis video consult ingepland om op afstand gepersonaliseerde DIY-treatment te kunnen maken en op te sturen of langs te brengen. Deze keer heb ik me ook op maatschappelijke wijze nuttig kunnen maken als verpleegkundige op de longafdeling van MMC Veldhoven, ook dankbaar om dit te mogen doen.”

De tip van Marieke: “Volg je hart dan heb je wellicht de mazzel net als ik nooit een dag te werken, mijn vak is namelijk mijn passie en ik besef dat dit een groot voorrecht is.”

Show your best results

“Mijn klant is opgegroeid in Zuid-Afrika. Haar huid heeft dus veel zon gezien en was daardoor leerachtig geworden. De huid had een vale kleur en diepe lijnen. De behandeling waarvoor wij hebben gekozen is 6x de VIP treatment. VIP is een mix van 3 van onze specialiteiten in 1 treatment. Daarnaast heb ik diverse technieken bij haar toegepast. Melkzuur en peeling met pepers om de kleur te verhelderen, cel vernieuwing te stimuleren en de huid te egaliseren. Lichttherapie Beauty Angel om het bindweefsel te stimuleren collageen, elastine en hyaluronzuur te activeren. En een Lift up massage om spier tonus, bindweefsel en botweefsel te verhogen. Het behandelplan is als volgt: een 3 wekelijkse VIP treatment, 2 weken rust en vervolgens weer 3 wekelijkse VIP treatments. Thuis moet de klant een collageen supplement gebruiken en verschillende producten in combinatie met een sculp massage. Hiervan krijgt de klant een video toegestuurd. Om het resultaat te behouden doen wij maandelijks een herhaling van de VIP treatment. Ook doen wij regelmatig een huidscan om de behoefte in de diepere huidlagen te meten en product gebruik af te stemmen.”

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

1 Comment

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang geregeld updates over jouw vakgebied!

Previous
JOIN Tom & Aletta @CLUBHOUSE: Concurrentie in de beautybranche
In the mix: 5 jaar Vissers Beauty