Leren van vakgenoten: Kristel Tosseyn over mannen in de salon

Deze week in ‘Leren van Vakgenoten’ een Belgische dame die zich vanaf de start van haar salon ook specifiek op mannen richt. Hiervoor heeft zij een speciaal mannenmerk in huis: MEN³. Kristel Tosseyn is eigenaresse van Zenhuis uit België en al sinds 1997 als zelfstandig ondernemer actief. Meteen na haar opleiding is zij met haar zaak gestart. Ze was al zelfstandige geweest in een andere sector. Ze heeft naast de opleiding tot schoonheidsspecialist nog heel wat andere opleidingen gevolgd, zoals de 3-jarige Shiatsu opleiding, massagetherapeut, meerdere massagetechnieken en de specialisatie opleiding huidverzorging bij mannen. Vanaf de start van haar bedrijf heeft zij zich gericht op huidverzorging voor mannen, wat niet wil zeggen dat ze geen vrouwen in de salon heeft, maar mannen zijn een belangrijke doelgroep.

Krystel werkt fulltime in haar bedrijf vanuit een eigen bedrijfspand en dat doet ze alleen. Ze biedt drie behandelingen aan: shiatsu, massages en gelaatsverzorging. “Voor mannen en vrouwen. Uiteraard bied ik ook combinaties van verschillende behandelingen in arrangementvorm. Mannen komen hier voor alle drie de genoemde behandelingen. Ik werk gericht naar mannen en mannen weten dat. Daarom komen ze ook graag naar de salon. Elke behandeling is een beleving, totale ontspanning.” Het leukste aan het ondernemen en het hebben van een eigen salon is dat ze nieuwe dingen kan brengen en dat ze zelf over alles beslist. Om bij te blijven in het vak volgt ze regelmatig trainingen en leest ze veel vakliteratuur. Haar favoriete merk voor mannen is MEN³. “Dit merk biedt een scala aan producten en hebben een mooi scheerprogramma. Het is een Belgisch label, ecologisch en met natuurlijke ingrediënten. De geur vinden mannen heel aangenaam. De producten zijn zacht in gebruik. Mannen vinden de producten super. Ze kopen deze dan ook herhaaldelijk aan. MEN³ is ontwikkeld voor mannen met een zeer gevoelige huid, dermatitis, eczeem,….
Daardoor uiteraard ook geschikt voor alle andere huiden. De ingrediënten zijn kwalitatief, daardoor ook zacht voor de huid en niet schadelijk. MEN³ zorgt voor een gladde scheerbeurt, ook voor mannen die snel last hebben van irritatie, roodheid. MEN³ gebruiken is een beleving. Voor mannen is het ‘hun-moment’. Ook de verpakking is stijlvol en op elk detail is gelet. MEN³ oogt mooi in de badkamer. Mannen kopen het merk als hebbeding, zeker de accessoires zoals het open mes en de scheerbowl. MEN³ is kwaliteit. De producten zijn zuinig in gebruik. Ook de accessoires zoals scheerkwast is topkwaliteit. MEN³ is nu ook in Nederland te verkrijgen. En dat is super. Barber Cay Kleeven is alvast fan!”


Klanten komen bij de salon op allerlei manier binnen: social media, via via, netwerken en via mailings. “Ik ben het meest actief op Facebook en Instagram, maar ik merk dat het maanden, zo niet jaren, duurt voordat een klant via social media een afspraak maakt. Het gaat via die kanalen voornamelijk om zichtbaarheid en naamsbekendheid.” Een webshop heeft Kristel niet. “Klanten kopen op basis van een advies en persoonlijk contact.” De toekomst van de branche volgens Kristel? “Het is niet enkel de beauty, meer nog de ontspanning, Me(n)-Time.” Heeft Kristel nog tips als het gaat om mannen in de salon? Of producten verkopen aan de mannen? “Praat erover met de dames die klant zijn. Toon ook wat specifiek voor de man is: hun product of behandeling. De dames kunnen zo een product meenemen voor hun man en leren speciale producten – in mijn geval MEN³ – kennen.

Over MEN³ & webinar
MEN³ is speciaal ontwikkeld voor mannen met een probleemhuid zoals eczeem, baardschilfers en dermatitis. Hierdoor is het product geschikt voor élke man die een kwalitatief goed product wil gebruiken. MEN3 is een groot succes bij Belgische high-end salons. Nu is het merk rijp voor de Nederlandse professionele markt. Heb jij een professionele schoonheidssalon wil je graag kwaliteitsproducten aanbieden? Wil jij meeliften op het succes in de groeiende markt van mannenverzorging? Wil jij jouw vrouwelijke klanten een goed verzorgend (en lekker ruikend) product voor hun man bij jou laten kopen? Neem dan contact met ons op via janke@men3.nl.


31 mei om 11 uur organiseren wij een online Q&A over mannenverzorging met MENcare specialist Katleen Vrombaut 🔸Deze Q&A is gratis toegankelijk voor Beautyprofessionals in Nederland. Heb je interesse in deelname? Geef je dan op via janke@men3.nl. Er is plaats voor maximaal 8 specialisten zodat ieders vraag aan bod kan komen.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang geregeld updates over jouw vakgebied!

Previous
Supplementen met glycosaminoglycanen, alternatief voor fillers?
Leren van vakgenoten: Kristel Tosseyn over mannen in de salon