Het is voorjaar, dus ik besluit de boel eens lekker op te ruimen met leuke aanbiedingen voor mijn vaste klanten. Als ik om 8:00 uur de eerste via Whatsapp verzendlijst verstuur, ontploft binnen no-time mijn telefoon. Meteen ben ik druk met bestellingen klaarmaken en tikkies sturen. Ik ga zo op in mijn werk dat ik helemaal de tijd vergeet. Als om 9:05 uur mijn zus belt, realiseer ik me ineens dat mijn klant te laat is. Niks voor haar. Ik wil al een appje sturen, maar ze is me net voor:
Shit ik heb me verslapen
Ach jee, nou meid je hoeft verder niks te doen,
schiet even een joggingpak aan en kom hier heen.
Ik duik snel de douche in en kom dan jouw kant op.
Doe anders maar een korte behandeling.
Gelukkig woont ze dichtbij
Ondertussen ga ik weer verder met de bestellingen. Die eerste aanbieding is inmiddels uitverkocht, maar ik heb nog wel wat anders voor ze. Om 09:25 uur gaat de deurbel, dat heeft ze snel gedaan!
Goedemorgen, wat zie jij er uitgeslapen uit!
Ja sorry, ik heb verder niks opgedaan hoor,
zelfs geen dagcrème
Grappig hoe klanten zich altijd kunnen verontschuldigen voor dat soort dingen. Ik ben er alleen maar blij mee. We lopen meteen naar boven en even later ligt ze in de stoel. Gelukkig heeft ze een first class behandeling geboekt. Dit zijn huid-verbeterende behandelingen, van 60 tot 90 minuten. De prijs blijft hetzelfde, ongeacht de tijdsduur. Het verschil zit hem in de waarde van de producten en de apparatuur die ik gebruik. Wel zo handig, zeker in dit soort gevallen. Nu kan ik een kortere, maar toch effectieve behandeling doen.
Vandaag kies ik voor de Hya Threads behandeling, lekker meer volume in het gezicht. Terwijl ik alles klaar leg, zegt mijn klant ineens: “Had jij je ook verslapen vanmorgen?” Ik kijk haar verbaasd aan, voel aan mijn haar, check mijn kleding, staat mijn gulp niet open ofzo. “Kijk maar eens in de spiegel” zegt ze lachend. Ik doe wat ze zegt en staar vervolgens naar mijn blote gezicht. Ik ben me helemaal vergeten op te maken vanmorgen, alleen serum en crème opgedaan. “Ik ga voor de naturel look vandaag” zeg ik vrolijk. Maar zodra ik de peeling op haar gezicht gedaan heb, ren ik snel naar de badkamer om in ieder geval mascara en lippenstift op te doen
Alexandra is eigenaresse van Schoonheidssalon Alexandra én 8 jaar trainster geweest voor een bekend merk. In 2023 kwam ze bij ons met het idee voor een nieuwe rubriek: salonchat… “De bedoeling is dat het echt over de interactie met de klanten in de salon gaat” zei ze.
Wat vind jij?