Lianne Ter Voert-Klijn is 44 jaar en de trotse eigenaresse van Salon Le Visage in Amstelveen.Lianne is al sinds 1996 actief als schoonheidsspecialist en is in 2002 haar eigen salon gestart. “Als 6-jarig meisje wist ik al dat ik mijn eigen schoonheidssalon Lianne zou beginnen”, vertelt Lianne. Lees snel verder en be inspired!
Opleiding
Ik heb mijn opleiding gevolgd op het OLB te Amersfoort. Hier heb ik de vakken schoonheidsverzorging (STIVAS A), sportmassage, manicure en visagie gedaan. In 2017 ben ik weer de schoolbanken ingegaan om niveau 4 te halen. Dit heb ik gevolgd op de Haarlemse Akademie in Uitgeest. Hier heb ik de vakken acne, huidverbeterende massage, shiatsu, AOV en additionele vakken gevolgd.
In 2020 heb ik bij de GreenTouch Education de bindweefselTouch gevolgd om mij nog meer te verdiepen in huidverbetering op een manuele manier. Belangrijkste wat ik daar geleerd heb is dat het echt van belang is om te leren voelen wat je met de juiste aanraking/greep/Touch met de huid doet. Door de huid lief te hebben kun je haar verbeteren en laten stralen.
Favoriete merken
Mijn favoriete merken zijn Éminence Organic skincare en Maria Galland.
Beide merken leveren prachtige resultaten op hoewel ze totaal niet dezelfde visie hebben maar dat maakt het voor de diversiteit juist mooi. Zo kun je verschillende type klanten aantrekken en dat geeft mijzelf ook afwisseling in de salon. Éminence Organic skincare is gericht op huidverbetering met de kracht van de natuur terwijl Maria Galland zich richt op luxe/wellness behandelingen in mijn salon gericht op anti-aging.
Behandelingen
Klanten kunnen bij mij terecht voor behandelingen gericht op huidverbetering, anti-aging en well-being. Mijn doelgroep zijn vrouwen van boven de 35 die aan hun huid willen werken en die komen genieten van een heerlijke behandeling. Samen werken wij aan een mooie huid! De meest geboekte behandelingen zijn de bindweefselTouch samen met de producten van Éminence plus de Thalasso behandeling van Maria Galland.
Wat vind jij het leukste aan het ‘ondernemen’ / het hebben van een eigen salon?
Het leukste van het hebben van een eigen onderneming is dat ik mijn creativiteit kwijt kan in mijn behandelingen. Het zelf bepalen wat voor behandelingen je wilt geven en de tijd die je daar voor uit wilt trekken. Ik wil alleen maar dingen doen waar ik zelf enthousiast van word en uiteindelijk die klanten aantrekken die mee gaan in mijn flow.
Wat doe jij om bij te blijven in jouw vak?
Ik blijf mijzelf continu uitdagen met het volgen van verschillende soorten trainingen variërend van vakinhoudelijke trainingen tot trainingen op het gebied van persoonlijke ontwikkelingen. Want als je op persoonlijk gebied groeit zal dat uiteindelijk ook effect hebben op zakelijk gebied.
Wat maakt jouw salon uniek?
Mijn salon is uniek omdat ik mij echt richt op maatwerk. Ik vind het heel belangrijk om te weten waar de klant naar opzoek is om daar dan mijn behandelingen en adviezen voor thuis op te richten. Daarnaast vind ik persoonlijkheid en klantgerichtheid erg belangrijk. Je gaat tenslotte een verbinding aan met mensen voor heel wat jaren. Een groot deel van mijn klanten komt al meer dan 15 jaar bij mij en dat koester ik echt.
Wat doe jij om nieuwe klanten binnen te halen?
Mond-tot-mondreclame werkt voor mijn bedrijf tot nu toe nog het beste. Hoewel social media ook zeker een mooie tweede plek inneemt.
Social media is een mooi medium om te laten zien wat je aanbiedt in je bedrijf en om aan je eigen klanten leuke nieuwtjes te delen, maar ook om nieuwe klanten enthousiast te maken. Ik ben actief op Facebook en Instagram. Op Instagram is de meeste interactie met klanten, maar op een klein afstandje volgt zeker ook Facebook.
Waarom komt een klant weer terug? Natuurlijk omdat de resultaten goed zijn, maar doen je nog iets specifieks om bestaande klanten steeds weer te laten terugkeren?
Ik denk dat mijn eerlijkheid, oprechtheid, vakkennis, mijn aanraking en vertrouwen ervoor zorgen dat de klanten blijven komen. Daarnaast mag je ook zeker de klant op z’n tijd eens wat extra’s aanbieden als blijk van waardering. Bestaande klanten zijn tenslotte het fundament van je bedrijf.
Hoe ga jij om met klanten die te laat komen of op het laatste moment hun afspraak annuleren?
Dit komt bij mij eigenlijk niet voor en mocht het een keer gebeuren dan hebben de klanten vaak een serieuze reden. Daar heb ik dan vanzelfsprekend begrip voor.
Ga jij je inschrijven in het SKIN-register?
Ik weet nog niet of ik mij ga inschrijven in het SKIN-register, ik wacht even af hoe het allemaal gaat uitrollen in de toekomst. Maar het is zeker een mooi initiatief.
Wat is de grootste blunder die je ooit begaan hebt in de salon?
Denk dat wij allemaal wel eens een blunder begaan hebben, maar verder dan het vergeten van een activator bij een Thalasso masker kan ik niet bedenken.
Wat is het hoogtepunt geweest in jouw carrière?
Hoogtepunt in mijn carrière is toch wel de deelname en nominatie als finalist van de Beauty Award in 2017. Na deze deelname heb ik bewust de koers van mijn salon veranderd. Ik heb zoveel geleerd in die periode dat ik iedereen zou adviseren om eens mee te doen. Om eens goed naar je eigen bedrijf te kijken en dan aan te passen wat niet meer bij je past, maar wat je uit gewoonte bent blijven doen.
Toekomst van de beautybranche
Ik denk dat de toekomst voor de beautybranche er goed uit zal gaan zien. Mensen hebben, zeker in de periode waar wij nu in zitten met het corona-virus, behoefte om aangeraakt te worden. Huidhonger is zeker een woord wat nog veel zullen gaan horen in 2021. Hoe fijn is dat voor mijn vakcollega’s en mijzelf. Ik gun iedereen weer een gezond bedrijf!
Wat is de beste tip die je ooit hebt gekregen met betrekking tot jouw salon/ondernemen in de beautybranche?
Er is genoeg te doen voor iedereen in de beautybranche! Kijk wat bij jou past en grijp je kansen.
Is er nog iets anders wat je met vakcollega’s zou willen delen?
Geniet van elke dag dat je met passie en liefde dit mooie vak mag uitoefenen.
Wat vind jij?