HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

In de mix: 9 jaar Salon Sensa. Interview met professional Femke Tersteeg

Salon Sensa bestaat 9 jaar, maar dat is niet grootst gevierd. Volgend jaar gaat eigenaresse Femke namelijk flink uitpakken bij het 10-jarig bestaan. Voor deze rubriek ‘In de mix’ vragen we beautyprofessionals die iets te vieren hebben om in één artikel meerdere van onze website rubrieken te vullen. Femke vertelt over haarzelf, haar salon en de toekomst van de beautybranche (leren van vakgenoten), ze laat een van haar beste resultaten zien (show your best results) en ze vertelt hoe ze werk en privé in balans houdt. Read, smile & learn van deze professional die in 2016 een Beauty Award mee naar huis mocht nemen!

Femke Tersteeg is eigenaresse en specialist bij Sensa en inmiddels alweer 14 jaar actief in het vak. “In 2012 ben ik gestart met Sensa. Voor Sensa heb ik 3 jaar een salon aan huis gehad onder de naam Femme Francis. In 2011 kwam er een pand in het dorp te huur en heb ik de stap gemaakt naar een eigen bedrijfspand. Ik
wilde mijn bedrijf laten groeien en meer mensen kunnen behandelen met hun huidwensen.”

Leren van vakgenoten

Opleidingen en specialisaties
Femke rondde meerdere opleidingen af. “Ik heb eerst de opleiding schoonheidsspecialiste gedaan, gevolgd door een opleiding filiaal manager. Daarnaast heb ik meerdere cursussen en trainingen gevolgd. Afgelopen jaar ben ik gestart met de opleiding Medisch Schoonheidsspecialist. Mijn specialisatie ligt bij het geven van een combinatie behandeling: een effectieve huidbehandeling mét een ontspannen moment voor de klant. Bindweefselmassage en microneedling zijn mijn specialisaties. Daarnaast behandel ik met veel aandacht voor de klant en haar huidwens.” Haar favoriete merk(en)? “Op dit moment werken wij met Cenzaa. Dit merk combineert huidverbetering met ontspanning. East Meets West, de ontspanning uit het oosten met de technologie uit het westen. Deze maand voegen wij Cosmedix toe aan ons assortiment. De krachtige ingrediënten en de effectieve huidbehandelingen door middel van verschillende behandel niveau’s maken ons enorm enthousiast om met dit merk aan de slag te gaan.”

Ondernemen
Het leukste aan ondernemen? “Ondernemen is op veel gebieden uitdagend, interessant en onvoorspelbaar. Dit maakt het ondernemen leuk! Continu op zoek naar de kansen die zich voordoen. Persoonlijk vind ik het jezelf ontwikkelen in alle specialisaties het mooiste aan ondernemen. Als ik ergens van droom, ga ik ervoor. Het behalen van deze resultaten geeft een kick.” Wat doet Femke om nieuwe klanten binnen te halen? “Wij zijn actief op sociale media om op deze manier nieuwe klanten te benaderen. Hiernaast blijft offline marketing ook belangrijk. Daarom doen wij regelmatig een flyer actie die huis aan huis verspreid wordt. Ook doen we mee met een lokale braderie en sponseren we lokale ondernemingen en sportactiviteiten.” Het hoogtepunt in jouw carriere? “Het winnen van de Beauty Awards in 2016 was voor mij echt het hoogtepunt van mijn carrière. Ook ben ik nog steeds heel trots dat mijn bedrijf zo is gegroeid en ik een aantal jaren geleden een bedrijfspand heb kunnen
kopen. Door het continu door ontwikkelen van de salon hoop ik nog vele hoogtepunten mee te maken.”

Show your best results!

Een mooi resultaat bereikte Femke met een klant die kwam voor een oppepper voor de huid met aandacht voor pigment en anti-aging. Welke behandelingen voerde zij uit en waarom? Wat deed de klant thuis nog? En wat is het vervolgtraject om dit resultaat te behouden?

“De behandeling die wij uitgevoerd hebben is de bindweefselmassage voor de stevigheid, een peeling tegen het pigment en een verstevigend liftend masker voor de ontspanning. Samen zijn wij overeengekomen om de behandeling op meerdere manieren intensief te maken. Dit past bij haar wens en het sluit goed aan op haar huid. Na de behandeling hebben wij het stappenplan voor thuis besproken. Thuis zal zij verschillende stappen dagelijks of wekelijks herhalen om het resultaat te optimaliseren en te behouden. Door samen aan haar huid te werken behalen we meer resultaat en zal het effect langduriger worden. Dit houdt in dat we om de 5 weken een behandeling uitvoeren en ze thuis actief het thuis behandel advies opvolgt.”

Werk & prive in balans

Naast haar werk is Femke moeder van twee kinderen, een jongen van 2 jaar en een dochtertje die nu bijna drie maanden oud is. Hoe houdt zij werk en prive in balans? “Het combineren van privé en zakelijk is voor vele een grote uitdaging, en ook voor mij. De balans vind ik door mee te bewegen in wat er om mij heen gebeurd. Zo nu en dan bekijk ik of de manier waarop ik mijn week ingedeeld heb nog werkt. Zo niet, dan ga ik bekijken wat ik wil veranderen en hoe ik dat kan bereiken. Op dit moment ben ik hier ook druk mee nu dat ik mijn tweede kindje heb gekregen en weer aan het werk ben gegaan. Mijn prioriteit verandert, het bedrijf verandert en dit geeft mij de mogelijkheid om te bekijken waar ik energie van krijg en dit vooral te blijven doen en de andere dingen uit te besteden.”

Toekomst

Dan als laatste nog de vraag: Hoe zie jij de toekomst van de branche?
“De branche is volop in beweging. Ik zie de toekomst van de branche dan ook ontwikkelen in twee richtingen. Enerzijds wellness en ontspanning. De andere kant gaat richting apparatuur/ medische kant van het vak. Dit neemt niet weg dat er altijd een combinatie gemaakt kan worden. Ik zie zelf dat dit langzaam veranderd. Voeding en lifestyle is ook een tak die zich steeds meer gaat mengen in onze branche, bijvoorbeeld in het gebruik van voedingsupplementen of door beweging en gezondheid.”

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
Column Miranda Koevoets: “Ik ben niet fotogeniek!”
In de mix: 9 jaar Salon Sensa. Interview met professional Femke Tersteeg