SNEAK PEAK! Het doodnormale waar we geen aandacht meer aan schonken, zoals de vorm van een ouderwets blok zeep, het borstelen van onze haren, het knippen van onze nagels en het afhalen van make-up, is opnieuw bijzonder geworden.
Het nieuwe magazine ligt bij de drukker. En tijdens onze trendweek geven we je alvast een sneak peak van het trendartikel van onze trendwatcher Renske Mennen. Zij omschrijft in de aankomende editie uitgebreid wat er veranderd is door alles wat we in 2020 hebben meegemaakt. De corona pandemie heeft ervoor gezorgd dat er bij de consument (maar ook bij ons) dingen veranderd zijn. Hier vind je alvast een voorproefje. Het volledige artikel lees je binnenkort!
We gaan het anders doen. Het coronavirus dat al meer dan een jaar de wereld in zijn greep houdt, heeft ons gedwongen om opnieuw na te denken over hetgeen dat al zolang als ‘gewoon’ en ‘standaard’ werd beschouwd. Het was tot voor kort zelfs zo standaard, dat het helemaal geen aandacht meer kreeg. Hiervoor zijn meerdere redenen. Enerzijds zijn we in de overvloed aan mogelijkheden het simpele uit het oog verloren. Anderzijds was de wereld zo snel door aan het razen, dat er geen tijd meer was om überhaupt aandacht te schenken aan het simpele. Het doodnormale dat vergeten was, is opnieuw in de spotlights gekomen.
De plek waar we wonen heeft een nieuwe betekenis gekregen sinds we massaal vanuit huis zijn gaan werken en we vanwege de gedeeltelijke lockdown veel meer tijd thuis doorbrengen. Het huis heeft ook de functie van een wellness-oord gekregen. De onzekere tijden waarin we leven zorgen voor hoog oplopende stress. Enerzijds vanwege financiële problemen, en anderzijds is dat te wijten aan gezondheidszorgen. Hierdoor zijn we op zoek naar veiligheid, zelfzorg, en aandacht. De manier waarop we onszelf aandacht geven, wordt vele mate bewuster. Beauty gaat over het zorgen voor zowel ons lichaam, als onze geest. De 360 graden beauty care is het nieuwe concept van waaruit we als mens denken.
Renske gaat in het artikel verder in op onder andere de DIY trend en de It’s me trend en het feit dat een therapeutische benadering wordt beauty steeds belangrijker wordt: holistische beautyrituelen thuis en in de salon. Er is ook iets anders dat opkomt, dat heeft te maken met het verbeteren van het totale welzijn. En ook een goede slaap vinden mensen steeds belangrijker. En dan is er nog iets interessants in opkomst: biotechnologie. Dit en meer zal Renske allemaal omschrijven in de aankomende editie!
Wat vind jij?