We sluiten dit jaar af met de goede voornemens van Janou Peeters van Beautysalon Skin Contour. Lees snel verder en ontdek wat Janou dit jaar heeft geleerd, wat haar goede voornemens zijn voor 2021 en hoe zij de toekomst van de branche ziet.
2020
Afgelopen jaar heb ik ontzettend veel geleerd. Zowel als ondernemer als privé.
Als ondernemer heb ik verschillende cursussen gedaan om mijn klanten beter van dienst te kunnen zijn. Van theorie cursussen over de huid tot permanente make-up. Ook heb ik een bedrijf ingeschakeld die mij meer helpt met het ondernemerschap, marketing, financieel inzicht etc.
Wat ik vooral heb geleerd, dit geldt voor zowel zakelijke als privé, is dat je niks kunt forceren wat je niet in de hand hebt. Het is zoals het is en als je je daar niet bij neerlegt dan ga je eraan onderdoor. En zeer zeker ook voor mij ontzettend moeilijk, ik ben iemand die streeft naar perfectie en alles geregeld wil hebben tot in de puntjes. De onzekere tijd dit jaar heeft me geleerd om bepaalde dingen zoveel mogelijk los te laten hoe moeilijk het ook is. Meer leven in het hier en nu. Meditatie heeft me daar ontzettend bij geholpen.
Ik kan me nu wel ergeren en zorgen maken dat ik weer heb moeten sluiten, wat uiteraard ontzettend jammer is! Maar ik kan hier niks aan doen, dit ligt buiten mijn macht. En natuurlijk heb ik er in het begin ook wakker van gelegen, maar ik moet door! Dan maar meer inzetten op marketing, het hele online gebeuren, cursussen volgen, dat geeft me weer positieve energie in plaats van bij de pakken neer te gaan zitten.
Goede voornemens voor 2021
Dit jaar wil ik meer naamsbekendheid krijgen en nog meer inzetten op natuurlijke huidverbetering. Het liefst in combinatie met een goed apparaat, maar daar ben ik nog niet over uit. Er is tegenwoordig zoveel aan apparatuur te krijgen. Ik wil me eerst goed verdiepen in wat er allemaal is en wat het precies allemaal doet en dan tot aanschaf overgaan. Ik probeer ook altijd eerst alles zelf voordat ik een keuze maak om dit te gaan gebruiken. Ook wil ik meer online gaan zetten, zoals de producten en misschien een online agenda.
Toekomst van de beautybranche
De toekomst van de beautybranche zie ik alleen maar groeien op allerlei vlakken. Maar ook zie ik wel wat tegenstrijdige ontwikkelingen. Zoals bijvoorbeeld dat heel veel mensen al heel jong botox en fillers laten zetten. Maar er nu ook een grote markt is voor vegan, bio en natuurlijke producten.
De huid en het uiterlijk blijft altijd belangrijk, en we komen steeds meer te weten over de huid en daarop blijven we apparatuur en producten ontwikkelen. De huid blijft gewoon fascinerend!
Dus mijn motto:
Better skincare, next year!
Wat vind jij?