HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

BEAUTY DÜSSELDORF terug op succeskoers

BEAUTY DÜSSELDORF 2023 meldt zich met goede gesprekken, talloze orders en een hoge beslissingsbevoegdheid onder het bezoekend publiek terug en ligt daarmee weer op succeskoers. “We zijn heel tevreden met dit resultaat en zijn verheugd over de 44.000 bezoekers uit 74 landen. De exposanten spraken van een uitstekend verloop van de beurs. Dit positieve resultaat is indrukwekkend, temeer daar de professionele cosmetische industrie vanwege de uitwerkingen van de coronapandemie, de energiecrisis, verstoorde leveringsketens – om maar enkele van de vele uitdagingen te noemen – nog steeds onder druk staat,” zegt Michael Degen, executive director van Messe Düsseldorf.



Wie niet in Düsseldorf aanwezig was, heeft absoluut iets gemist. We zijn ervan overtuigd, dat er van deze succesvolle editie van BEAUTY positieve impulsen richting de hele branche uit zullen gaan,” aldus Degen. Gedurende 3 dagen presenteerden 1.100 exposanten en merken uit 29 landen in vier hallen aan experts van overal ter wereld de gehele bandbreedte van de professionele cosmetica. Naast de presentatie van nieuwe producten, behandelingen en services, stond vooral het eersteklas vakprogramma met rond de 130 programmaonderdelen centraal. “De tijd en de investeringen die in het nieuwe podiumprogramma zijn gestoken, zijn de moeite waard gebleken. Onze bezoekers waarderen BEAUTY als een belangrijk aanlooppunt voor kwalificatie en bijscholing, wat blijkt uit de grote interesse bij de drie vakpodia rond de thema’s skin, voet en nails en bij het nieuwe business-podium. We zijn heel tevreden met deze resonantie,” zegt Hannes Niemann, director van BEAUTY.

Eventprogramma

Ook het eventprogramma bij het Meeting Point, dat met een bonte, boeiende mix van inspirerende competitiefinales, shows, prijsuitreikingen, talks met prominenten uit de beauty-scene, paneldiscussies en presentaties van trends, producten en behandelingen wist te scoren, kon op veel bijval rekenen. De ‘Goldene Maske für Visagistik’ werd aan de make-up artist en ondernemer Miriam Jacks uitgereikt, en in de BEAUTY-talk zorgde presentatrice Frauke Ludowig voor een bijzondere glamourfactor. Uitgeverij KOSMETIK International onderscheidde tijdens het gala ‘Gloria – Deutscher Kosmetikpreis’ in vijf nieuwe categorieën (Klassieke cosmetica, Medical beauty, Natuurlijke cosmetica, Innovatieve concepten voor instituten en Charity – cosmetica helpt) brancheprofessionals voor hun uitzonderlijke prestaties en bijzondere klantgerichtheid.

Ook de partners van BEAUTY DÜSSELDORF maakten tevreden hun balans op:
Alexander Drusio, 2e voorzitter van de Verband Cosmetic Professional e.V. (VCP): “We zijn heel blij, dat zowel aanbieders als klanten uit de professionele cosmetische branche vol vertrouwen terug zijn gekomen. BEAUTY heeft bewezen, dat de branche het van persoonlijke ontmoetingen moet hebben. We hebben gezien, dat de dienstverlening van professionals op de middellange termijn thuis niet in de dezelfde kwaliteit kan worden aangeboden. Ondanks alle uitdagingen, tekent zich voor de komende jaren een positief beeld af, waar we vol vertrouwen naar uitijken.”



PMU Masters

Voor het eerst heeft BEAUTY zich specifiek op de markt van de permanente make-up (pmu) gericht, met naast een eersteklas vakprogramma ook de ‘Permanent BEAUTY Masters’, een competitie voor de pmu-community in twee categorieën. Het vakinhoudelijk advies bij het opzetten van deze competitie en bij de samenstelling van het pmu-lezingenprogramma, was in handen van Olga Hendricks van de OH-ACADEMY, die als ondernemer en trainer al meer dan 20 jaar in de beautybranche werkzaam is. “In het pmu- segment zijn er nieuwe technieken, die voor een regelrechte hype in de branche hebben gezorgd. Het was het juiste moment om ons in een groter kader op de belangrijkste beautybeurs van Europa te presenteren. We zijn heel tevreden met de vraag en de interesse in de pmu-thema’s en willen de presentatie van de permanente make-up verder uitbouwen,” aldus de balans die Olga Hendricks opmaakte. Ook de competitie Permanent BEAUTY Masters is uitstekend ontvangen. “We zijn overweldigd door het groot aantal deelnemers uit Europa. Het niveau van de competitie was heel hoog en daarmee hebben we een echt statement kunnen maken,” vervolgt Hendricks.

Nailympia Germany

Ook dit jaar vond tijdens BEAUTY weer de internationale competitie Nailympia Germany plaats. Maar liefst 108 deelnemers uit 23 landen van vier continenten, konden in 17 categorieën laten zien welke vaardigheden en creativiteit ze in huis hadden. Nailympia Germany beleefde vorig jaar haar première in Düsseldorf en vertekende bij deze tweede editie al een enorme groei. “Nailympia Germany 2023 overtrof in ieder opzicht onze verwachtingen,” vatte het organisatieteam, bestaande uit Stefanie Lo Re en Ivonne Voigt van Signature Nail International samen.
“Het vakprogramma was opnieuw ontworpen en inhoudelijk verdiept – wat de juiste beslissing bleek te zijn, daar de BEAUTY full FEET Stage over de gehele linie uitstekend werd bezocht,” aldus een enthousiaste Mechtild Geismann, eigenaresse van podo consulting en organisator van het vakprogramma. “De zeer uiteenlopende bijdrages en het grote aantal praktische demonstraties gaven goed gefundeerde inzichten in de podologische, medische en bedrijfsmatige thema’s, waar podologen dagelijks mee te maken hebben. Ik ben vooral blij, dat de drie bijscholingsonderdelen, met educatiepunten voor deelnemers, zo goed zijn ontvangen. De podiumdiscussie ‘Podologie 2030’ was een geslaagde afronding.” Ook Jens Wittig, adjunct-voorzitter, directielid en tevens lid van het bestuur van de Deutsche Verband für Podologie (ZFD) e.V., maakte een positieve balans op: “Voor ons is het van groot belang, om op BEAUTY in Düsseldorf aanwezig te zijn, deze geweldige beurs als platform te benutten en als aanspreekpartner voor het vakpubliek, sprekers en leden te kunnen fungeren. In onze communicatie-area op de stand hebben we in een prettige, ontspannen sfeer veel goede gesprekken kunnen voeren. Daarbij stonden de onderwerpen digitalisering en telematica-infrastructuur voor zorgverleners, maar ook nagelbeugelbehandelingen als nieuwe remedie, in veel gesprekken centraal.


De volgende editie van BEAUTY DÜSSELDORF vindt van vrijdag 22 tot en met zondag 24 maart 2024 plaats.

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
Boek De Plantparadox
BEAUTY DÜSSELDORF terug op succeskoers

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord