HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Vernieuwen of verdiepen?

Afgelopen week was ik, Suzanne Falasco, eigenaar van Department of Cosmetics, heerlijk culinair uit eten met mijn collega Monique Borsboom van Green Touch Education. Een mooi moment om, naast het drukke werken, eens samen te genieten, te kletsen en te sparren. Afgelopen jaar zijn wij de samenwerking met Green Touch Education aangegaan om meer verdieping in de behandelingen van Cosmedix te geven. Met deze educatie leren onze depositaires om intensievere en betere behandelingen te geven, met meer aandacht en de juiste energie. En dat in combinatie met een nieuwe bindweefselmassagetechniek. Pure verdieping in het merk en de manier van behandelen. Wij willen namelijk dat onze relaties het meeste uit het merk kunnen halen en daardoor meer onderscheidend vermogen kunnen aanbieden. Uiteraard zijn de handen van de specialist het meest onderscheidend, maar met de juiste educatie willen wij de specialist de juiste handvaten geven om het beste uit deze handen te kunnen halen.

In mijn vorige blog hebben we het gehad over educatie. Ik denk dat jullie het met mij eens zijn dat kennis en blijven leren heel belangrijk is voor jullie onderneming. Maar er is in mijn ogen iets nog veel belangrijker, namelijk verdieping. Natuurlijk geeft educatie verdieping, maar hoe zet je het op de juiste manier in? Hoe zorg je dat je personeel de educatie op de juiste manier gebruikt? En, is te vaak vernieuwen/innoveren wel zo handig? Je leverancier kan hierin veel voor jou betekenen.

Als iets echt heel goed is, dan wil je daar als consument daar steeds weer gebruik van maken. En hoe fijn is het als de kwaliteit steeds een cijfer 9 is en stabiel blijft, dan wel steeds beter wordt? Dan blijf je terugkomen. Een uitstapje naar iets anders is dan vaak toch niet zo goed en als consument kom je dan toch weer terug bij iets wat vertrouwd en altijd goed is. Denk aan een fantastisch restaurant met een prachtige menukaart die af en toe een update krijgt en altijd een sublieme service geeft. Denk aan jouw kapster die steeds weer jouw kapsel naar tevredenheid knipt en kleurt en met jou meedenkt over trends. En ook jouw schoonheidsspecialiste met haar gouden handen, om jou elke keer weer diezelfde aandacht en energie te geven tijdens de behandeling.

Deze ondernemers besteden vaak veel tijd aan verdieping en worden daardoor steeds beter in wat ze doen. Ze verbeteren behandelingen of een kaart, maar ze veranderen niet steeds. Ze hebben de juiste focus en besteden genoeg tijd aan educatie en zelfontwikkeling. Ook is er een duidelijke visie en authenticiteit in het bedrijf.

Is het echt zo belangrijk om steeds te vernieuwen?
Dit is iets wat ik mij de laatste tijd steeds meer afvraag. Eerder heb ik gezegd dat wij in een snel veranderende beautybranche werken, maar het lastig is om het soms bij te benen. Om mij heen zie ik bedrijven die blijven vernieuwen om steeds weer een prikkel te geven in de onderneming en dus daarbij een snelle financiële injectie te creëren. Maar als je veel vernieuwd, investeer je ook veel. Is dat onderaan de streep de beste keuze? Word je, door veel te vernieuwen, dan wel echt heel goed in wat je doet?

Ik denk dat focus en verdieping steeds belangrijker wordt om je te kunnen onderscheiden. Ga jij ook op zoek naar die authenticiteit van jouw onderneming? Volgende keer meer over dit onderwerp.

Geniet van het mooie weer, lieve groet!

Suzanne Falasco

Made with Square InstaPic

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Top 15 BEST GELEZEN online artikelen eerste half jaar 2022 (deel 2)
Vernieuwen of verdiepen?