V.l.n.r. Duco van Keimpema, Christoph Broich, Nicolas Sneyers, Patrick Mehrow and Koen Haenen
In een strategische zet die hun internationale expansie zal versnellen, heeft Care Cosmetics, de marktleider in de distributie van professionele beautymerken in de Benelux, een partnerschap aangekondigd met het gerenommeerde Sommaire Beauté. Deze samenwerking markeert een belangrijke stap voor Care Cosmetics, die nu officieel de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) betreedt.
Versterkte Distributie in de DACH-regio
Sommaire Beauté, opgericht in 2014 en gevestigd in Düsseldorf, heeft zich ontwikkeld tot een toonaangevende distributeur van niche-schoonheids- en lifestylemerken in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Onder leiding van oprichters Patrick Mehrow en Christoph Broich, heeft Sommaire Beauté een indrukwekkende merkenportefeuille opgebouwd met internationale merken zoals Marvis, Mario Badescu, Omorovicza en Ultra Violette. Het bedrijf bedient een breed scala aan luxe warenhuizen, zoals Ludwig Beck, The KaDeWe Group, en Globus, evenals meer dan 600 onafhankelijke parfumerieën.
De oprichters Mehrow en Broich blijven actief als aandeelhouders en zullen, samen met Care Cosmetics, de verdere groei van Sommaire Beauté stimuleren. “Onze ervaring en passie voor exclusieve cosmeticamerken hebben Sommaire Beauté de afgelopen 10 jaar tot een vooraanstaande distributeur gemaakt,” aldus Mehrow. “Met Care Cosmetics als partner kunnen we ons groeipotentieel maximaal benutten en onze positie in de DACH-regio verder versterken.”
Strategische Synergie
Care Cosmetics, opgericht in 1996 door Duco van Keimpema, heeft de afgelopen jaren aanzienlijke groei doorgemaakt, mede ondersteund door Belgische investeerders sinds 2020. De expansie naar Duitsland en de bredere DACH-regio volgt op hun succesvolle toetreding tot de Belgische markt in 2021 via een partnerschap met Consulta.
Van Keimpema benadrukt de strategische voordelen van deze samenwerking: “Sommaire Beauté biedt een ideaal platform om onze internationale expansiestrategie te versterken. We delen een wederzijdse ambitie om de business in de DACH-regio te laten groeien en commerciële kansen te benutten binnen ons merkenportfolio op lokale markten. Dit partnerschap stelt ons in staat om gebruik te maken van elkaars distributienetwerken voor verdere groei.”
Toekomstperspectieven
Beide bedrijven zetten zich in om hoogwaardige dienstverlening te bieden en te blijven innoveren. Sommaire Beauté blijft opereren met een volledig verkoopteam, eigen trainers, een drietalige klantenservice en op maat gemaakte marketingactivaties. Door de samenwerking met Care Cosmetics kunnen zij hun aanbod verder uitbreiden en nieuwe groeimogelijkheden verkennen.
Deze samenwerking is een mijlpaal in de expansieplannen van Care Cosmetics en belooft veel voor de toekomst van beide bedrijven in de dynamische cosmeticamarkt. De synergie tussen de distributienetwerken en de gedeelde visie op groei en innovatie vormen een solide basis voor langdurig succes.
Door: Redactie De Beauty Professional | 17 mei 2024
Wat vind jij?