hannah zet zich in voor maatschappelijke impact
Zorg voor de huid, zorg voor elkaar
Bij hannah draait het niet alleen om huidverbetering, maar ook om maatschappelijke betrokkenheid. “Onze slogan ‘hannah because we care’ is niet zomaar gekozen,” vertelt directeur Monica van Ee. “Het zit in ons DNA om ons in te zetten voor maatschappelijke initiatieven “Bij hannah geloven we in de kracht van samen iets betekenen voor een ander, of dat nu de huid is of een goed doel,” vertelt directeur Monica van Ee. “Onze bedrijfscultuur gaat over mensen helpen om de beste versie van zichzelf te zijn of te worden. Dit geldt voor onze medewerkers, huidcoaches én de eindgebruiker. Het gaat over geven en krijgen, niet nemen.”
Elke stap telt: steun voor het Prinses Máxima Centrum
Na de succesvolle actie ‘Geef een glimlach cadeau’ en de samenwerking met het Alexander Monro Ziekenhuis, werd hannah geconfronteerd met een aangrijpend verhaal van een medewerker van het Prinses Máxima Centrum. “Als CEO kun je zoveel verzinnen, maar je medewerkers meenemen in het verhaal is minstens zo belangrijk,” vertelt Monica. “Kinderen met ziektes zoals kanker raken ons allemaal, en daar mag ook inzet voor getoond worden, niet alleen financiële steun.” Daarom doet hannah dit jaar mee aan de 538 Ochtendrun om geld in te zamelen voor het Prinses Máxima Centrum. Inmiddels staat de teller, inclusief het inschrijfgeld van €538 per deelnemer, op ruim €8.600. Klik hier om een donatie te doen.
Glanzende vachten voor een goed doel
hannah’s betrokkenheid stopt niet bij mensen. Ook voor dieren zetten ze zich in, met een bijzondere actie voor Stichting Hulphond Nederland. “We zijn al jaren sponsor van Stichting Hulphond Nederland,” vertelt Monica. “Hulphonden doen tegenwoordig zoveel meer dan alleen begeleiden bij een fysieke beperking. Bijvoorbeeld een hond in de bibliotheek die luistert naar kinderen die leren voorlezen. Een wasstraat financieren voor het opleidingscentrum in Herpen past perfect bij ons. Stap één in huidverbetering is immers goede reiniging – en hoe mooi is het om dat principe toe te passen op hulphonden?”
Op 6 maart 2025 vond de actie plaats, waarbij Miss Nederland-winnaressen Nicky Opheij, Denise Speelman, Julia Sinning, Rikkie Kollé en Amber Rustenberg hun mouwen opstropen om honden te wassen voor het goede doel.
Een nieuwe beweging: empowerment met ‘Tikkie Anders’
Met het stoppen van de Miss Nederland-verkiezing is een nieuw platform ontstaan: ‘Niet Meer Van Deze Tijd’. “Maar het doel blijft hetzelfde: jonge vrouwen ondersteunen en empoweren,” legt Monica uit. “We bouwen samen aan een wereld waarin we elkaars verschillen omarmen en elkaar steunen. Een kroon is niet voor slechts één winnaar, maar voor iedereen die zichzelf durft te zijn.”
In lijn met deze missie lanceert hannah de podcast ‘Tikkie Anders’. “Persoonlijk ben ik meer een lezer dan een podcastluisteraar, maar de jongere generatie leest steeds minder. Daarom willen we hen op een andere manier inspireren,” zegt Monica. “Het gesproken woord is anno 2025 krachtiger dan geschreven tekst, en met deze podcast willen we jongeren en iedereen die zich aangesproken voelt versterken.”
Magische kinderwensen: Make-A-Wish
Ook voor de allerkleinsten blijft hannah zich inzetten voor Make-A-Wish. “We hebben vanuit Miss Nederland de ‘erfenis’ van Prinses Sterre meegenomen,” zegt Monica. “Regelmatig krijgt een van onze voormalige missen het verzoek om als Prinses Sterre een dag door te brengen met een ernstig ziek kindje – dansen, spelen, shinen. Dat geeft een klein lichtpuntje in een moeilijke tijd.”
Daarnaast is hannah officieel Wish Maker. “Dit houdt in dat we garant staan voor spoedwensen. Soms is er geen tijd om te wachten, en daar willen wij een verschil in maken.”
Samen impact maken
Wat drijft hannah om zich zo actief in te zetten? “Met deze initiatieven laten we zien dat zorg verder gaat dan huidverbetering – het draait om mensen, dieren en maatschappelijke betrokkenheid,” zegt Monica. “Een goed voorbeeld doet goed volgen. Of de beautybranche dit nu waardeert of niet, wij varen er wel bij. Als bedrijf zijn wij ongelooflijk trots dat we dit kunnen doen.”
Wat kan de beautybranche doen?
Volgens Monica kunnen schoonheidsspecialisten en andere beautyprofessionals op verschillende manieren bijdragen. “Dit kan iedereen voor zichzelf bepalen, zolang het maar uit het hart komt. En het hoeft niet altijd met geld. Organiseer bijvoorbeeld een prinsessendag voor kansarme kinderen of doe vrijwilligerswerk in de buurt. Alles wat uit het hart komt, maakt een verschil.”
Haar advies aan andere bedrijven die sociale betrokkenheid willen integreren in hun ondernemerschap?
“Simpel met één woord: DOEN!”
Wat vind jij?