HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Hoe maak je een sterke eerste indruk bij je klant?

Zodra een klant over je drempel stapt, vormt hij binnen 3 seconden een eerste indruk van jouw bedrijf. Een krachtig moment, want zo’n indruk kruipt in het onderbewustzijn en is van invloed op de ervaring in een salon. Ik merk het ook keer op keer als ik een winkel, salon of bedrijf binnenstap. De eerste indruk weegt zwaar mee in hoe ik over een bedrijf denk. Ben jij er bewust van hoe een klant bij jouw onderneming over de drempel stapt? Wat ervaart hij of zij? Sluit dat aan bij wat jij uit wilt stralen of zijn er eigenlijk nog wel wat verbeterpunten?

De eerste indruk is goud waard

Een eerste indruk ervaring die mij nu te binnenschiet is het moment waarop ik bij de heerlijk ruikende Scotch en Soda winkel in Breda binnenkwam en vriendelijk werd begroet. De postbode die met een glimlach aanbelde om een pakketje af te geven die niet door de brievenbus paste. Of juist bij die ene juwelier waar niemand op of omkeek toen ik binnenstapte, omdat ze te druk met elkaar in gesprek waren. Ik ben meteen weer omgedraaid.

Het zijn de kleine dingen die van invloed zijn over hoe jij terugdenkt aan een bepaald moment én hoe jij op dat moment of later reageert. Die lach van de postbode was besmettelijk en deed iets positiefs met mijn gevoel. Het was daarnaast natuurlijk ook erg fijn dat hij een leuk pakketje kwam brengen en geen dikke blauwe envelop!

Kijken en kopen

De eerste indruk is een belangrijke factor op het uiteindelijke koopgedrag. Stel je voor dat je een rommelige salon binnenstapt waar een vreemde geur hangt en je niet begroet wordt. Je voelt je meteen minder op je gemak en niet gezien. Zonde, want misschien had jij een waardevolle, terugkerende klant kunnen worden. Nu wil je eigenlijk gewoon meteen rechtsomkeert maken. Naast een vriendelijk “hallo” en opgeruimde ruimte speelt geur hierbij een belangrijke rol. We laten het onbewust onze emoties beïnvloeden en het weegt mee in wat iemand van een bedrijf of de medewerkers vindt. Voel jij je op je gemak en is het resultaat goed? Grote kans dat jij een terugkerende klant wordt. In jouw salon werkt het niet anders!

Wat geef jij je klanten mee?

De vraag die ik je vooral wil stellen is: welke eerste indruk wil jij mensen geven? Ik snap dat je een enorme to-do list hebt, maar het is goed om daar wel bewust mee bezig te zijn. Gebruik al je zintuigen wanneer je jouw zaak binnenstapt of vraag bekenden wat zij ervaren. Bedenk welke zaken jij aan moet passen voor een goede eerste indruk en hoe je deze daarna kunt begeleiden naar de tweede indruk en uiteindelijk een vaste, goede klantrelatie. Die eerste indruk is echt goud waard!

Wil jij ook groeien met je onderneming? Plan hier een vrijblijvend gesprek met mij in.

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ontdek de geheimen van een vlekkeloze huid | 13 mei

Ontdek de geheimen van een vlekkeloze huid | 13 mei

Posted on

Volg de cursus Huiddiagnostiek in Zwolle! Overweegt u ‘huidanalyse’ een professioneel en betrouwbaar ...

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Posted on

DUBBEL FEEST! Naast het 60-jarig jubileum van Cosinta op 15 juni organiseren we ...

15 juni feest bij Cosinta

15 juni feest bij Cosinta

Posted on

Hoera! Cosinta 60 jaar.. .. En dat betekent feest! Het hele jaar door ...

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Posted on

Op 19 en 20 april 2024 vindt de 12de editie van De ...

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Posted on

Vanaf 1 maart 2022 mogen in heel Europa producten met lilial niet ...

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Posted on

Waarom verkleuren roze gel polish nagels zo snel in de zon? Draag je ...

Beauty Trade Special – 2, 3 en 4 april 2022

Beauty Trade Special – 2, 3 en 4 april 2022

Posted on

De exclusieve high-end vakbeurs voor beauty professionals zal gehouden worden op 2, ...

UPDATE: behandelingen die vallen onder wkkgz mogen worden uitgevoerd

UPDATE: behandelingen die vallen onder wkkgz mogen worden uitgevoerd

Posted on

Zoals we eigenlijk wel hadden verwacht mogen schoonheidsspecialisten die zorgen verlenen die ...

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
De Beauty Professional 7 | 2023 is verschenen
Hoe maak je een sterke eerste indruk bij je klant?