Mariëlla is sinds 2011 eigenaresse van Schoonheidssalon La Belle vie in Wemeldinge (Zeeland). Bij de start behandelde ze uitsluitend familie en vrienden, want ze werkte fulltime in de horeca. Drie jaar geleden schreef ze zich in bij de Kamer van Koophandel en ging ze toch meer werken in haar salon. Na de eerste lockdown in 2020 is ze fulltime als zelfstandig schoonheidsspecialist gestart. Na een verhuizing is de verdieping boven de garage omgetoverd tot een mooie en rustgevende salon. Al die jaren werkt ze al samen met een leverancier: Cosinta. Ze startte met het merk Biomaris en inmiddels doet ze ook de bodysugaring van Alexandra, werkt ze voor visagie met het minerale make-up merk IDUN en sinds kort ook met het meer huidverbeterende merk bdr.
Het was een spannende tijd voor Mariëlla. “Na de eerste lockdown diende ik mijn ontslag in bij mijn werkgever. Ik had jaren in de horeca gewerkt, maar ik vond de combinatie met mijn zoontje niet meer ideaal. Ik was al meer bezig met mijn salon en na die eerste lockdown vond ik het tijd om fulltime met de salon aan de slag te gaan. Ik vond het eerst heel spannend om mijn vaste baan op te zeggen, maar ik was er klaar voor. Omdat ik fulltime ging werken, wilde ik ook mijn klanten meer kunnen bieden op het gebied van huidverbetering, vandaar dat ik ervoor gekozen heb om ook bdr van Cosinta erbij te nemen in de salon. Ik vind het heel erg prettig om maar met een leverancier samen te werken. Cosinta heeft werkelijk alles in huis wat je nodig hebt als schoonheidsspecialist.”
Huidverzorging
Het merk waar zij jaren geleden mee startte is Biomaris. “Toen ik jaren geleden begon, ben ik eens op internet gaan zoeken naar merken die mij aanspraken. Al snel kwam ik bij Biomaris terecht. Dat zijn heel fijne producten met werkstoffen uit de zee. Het is wel meer huidverzorging dan huidverbetering. Wat ik fijn vind aan het merk is dat je er alle kanten mee op kunt. Ze hebben verschillende productlijnen en er zit altijd wel iets bij voor welke klant dan ook. Producten die veel verkocht worden zijn de Skincream, de Skinlotion en de ampullen. De Skinlotion is een reiniging die heel fris ruikt en perfect reinigt. Wat ik hiervan ook wel leuk vind is dat je de lotion kunt gebruiken met het hele gezin. Biomaris is gewoon een mooi clean merk met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor ieder wat wils. En je kunt er leuke behandelingen mee doen. Ik varieer zelf altijd wel qua behandelingen. In de zomer bied ik een zomerbehandeling aan, dat is vaak een snelle opfrisser voor de huid, en in de winter een winterbehandeling om de huid weer te herstellen na de zomer en het klaar te maken voor de winter.”
Combineren
Biomaris is volgens Mariëlla een klassieke lijn die heerlijk is voor de verzorging en waar veel klanten ook erg blij mee zijn. “Je kunt de klanten ook echt elke keer verrassen met iets nieuws tijdens de behandeling. Denk bijvoorbeeld eens aan een handpakking van Biomaris tijdens een gezichtsmasker. Qua producten heeft Biomaris wel veel te bieden. Ik zou graag wat meer vernieuwing in de producten willen. Gelukkig zijn er dan de andere merken van Cosinta die je perfect met Biomaris kan combineren. Denk bijvoorbeeld aan de producten van Dr. Eckstein. En zo zie je ook weer het voordeel van het samenwerken met een leverancier die alles in huis heeft.” Mariëlla zal Biomaris niet snel loslaten, maar nu ze fulltime aan de slag ging wilde ze haar klanten iets bieden waarmee ze zich meer kon onderscheiden en waarmee meer huidverbetering bereikt kan worden. “Ook daar kwam ik weer bij Cosinta. bdr is een heel mooi programma waarmee ik echt dieper in de huid kan werken en ook nog eens veel contact heb met vakcollega’s.”
Trainingen en contact
Door corona is Mariëlla weinig op training geweest. “Fysieke trainingen konden natuurlijk niet doorgaan. Maar Cosinta bood heel veel trainingen online aan. En dat vond ik wel fijn. Ik woon sowieso niet om de hoek dus alles dat online kan scheelt voor mij een hoop tijd. Maar de samenwerking met Cosinta is echt heel goed. Zeker ook tijdens coronatijd waren ze er wel voor hun klanten. Via het klantenportaal hebben we de beschikking over promotiemateriaal van alle merken dat we kunnen gebruiken op onze social media. En via Plaza XL is er nu weer iets nieuws dat je hulp kunt krijgen met bijvoorbeeld het maken van nieuwsbrieven. Ze ondersteunen ons daar dan in. En dat is in deze tijden heel erg welkom natuurlijk. Ik zou Cosinta dan ook bij iedereen aanraden. Het is echt een persoonlijke club die er is voor de schoonheidsspecialisten. Ik blijf en ben superblij met alle merken die ik van hen in huis heb.”
Wat vind jij?