HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Leren van vakgenoten: Angelique Naus van Jolique

Het ondernemen is haar met de paplepel ingegoten, dus dat zij als zelfstandig ondernemer zou starten, was voor haar niet meer dan logisch. Angelique Naus is inmiddels alweer 13 jaar werkzaam in de beautybranche met haar eigen salon: Jolique. De salon startte zij op 1 oktober 2008 aan huis bij haar ouders. Ze werkte geruime tijd alleen en uiteindelijk met stagiaires. Inmiddels heeft ze – zoals ze zelf zegt – 4 toppers van meiden in dienst en geniet ze van hen om haar heen. “We delen allemaal dezelfde passie en leren ook enorm veel van elkaar”, aldus Angelique. Hoe gaat het eraan toe bij haar in de salon? Met welke merken werkt ze en waarom? Waarvoor komt de klant naar de salon? En wat maakt het ondernemen nou zo leuk? Lees snel verder en laat je inspireren door deze vakexpert.


Na de basisopleiding is Angelique meteen doorgegaan met specialisaties waaronder acne, elektrisch ontharen en ontharingstechnieken. Maar uitgeleerd ben je in dit vak nooit. “Ik blijf mij altijd verdiepen in de huid, het menselijk lichaam, voeding en suppletie en natuurlijk alle ins en outs van onze merken.” Ze startte haar salon dus 13 jaar geleden vanuit huis, waar ze meer dan fulltime in de salon werkte. “Na 7 jaar ben ik op deze geweldige locatie terechtgekomen in een bedrijfspand in het centrum van Reuver. Het mooie is hier dat een
winkel gecombineerd kan worden met de behandelcabines. Inmiddels is mijn leven flink veranderd, want ik ben moeder geworden van een lieve dochter die nu 3 jaar is. Het combineren van moeder zijn en een druk bedrijf vergt enige planning en consequentie. Omdat mijn lieve meisje nog zo klein is, werk ik op het moment maar 3 dagen en de andere week 4 dagen. Gewoon omdat ik optimaal van haar wil genieten en haar een stabiele basis wil geven. Gelukkig is dit mogelijk met het team dat ik achter mij heb staan en als ik er niet ben sta ik altijd tot hun beschikking op de achtergrond.”

Waarvoor kan een klant bij jou in de salon terecht?
“Wij hebben een zeer breed en divers assortiment aan behandelingen. De meest geboekte behandelingen zijn toch echt wel de huidverbeterende behandelingen, zoals onze anti-ageing- en acnebehandelingen, laserontharing en het verwijderen van huidoneffenheden met onze laser. Ook bieden wij voor onze vaste klanten de mogelijkheid aan voor een afspraak voor een pedicure of manicure behandeling.”

Wat vind jij het leukste aan het ‘ondernemen’ / het hebben van een eigen salon?
“Als je mij deze vraag gesteld had tijdens de lockdowns die we hebben gehad, dan was ik in tranen uitgebarsten. Ondernemen is echt mijn passie en kan hierin mijn creativiteit kwijt, maar als je dan ziet hoe kwetsbaar je bent in die situatie is dat killing! Gelukkig zijn we deze lockdowns goed doorgekomen en heeft het nog meer van mijn ondernemerskills gevraagd dan daarvoor. Hierdoor ben ik als ondernemer alleen maar sterker geworden en gegroeid. Wat ik echt het allerleukste vind? Dat geen enkele dag hetzelfde is en je nooit weet wat er op je pad komt. Als ik een hele drukke dag in het bedrijf heb gehad, dan rijd ik altijd met een glimlach en vol energie naar huis.”

Wat doe jij om bij te blijven in jouw vak?
“Niet alleen van mijzelf, maar ook van mijn team wil ik dat ze weten wat er in de branche speelt en welke noviteiten er komen en of deze bij ons passen. Daarom blijven wij trainingen volgen, vakbladen lezen en onze
specialisaties houden we up-to-date.”

Wat is/zijn jouw favoriete merk(en) en waarom?
“Wij hebben een groot en divers scala merken in onze salon. Echt een favoriet heb ik zelf niet omdat elk merk wel iets unieks kan bieden aan en voor de huidwens van de klant. Nimue en pHformula zijn de merken die
het langst meedraaien bij ons en daar zijn wij uiterst tevreden over. De samenwerking met Dermaesthetics als leverancier is erg goed en prettig. Inmiddels hebben wij ook hun nieuwste paradepaardje uit Japan Forlle’d
aan ons assortiment toegevoegd. Van Me-Line voor pigmentproblematiek zijn wij ook enorme fan en het seizoen om weer met dit merk aan de slag te gaan staat voor de deur. Merken waar wij ook veel mee werken in de cabines zijn QMS Medicosmetics en IK Skinperfection. Zoals jullie zien een erg breed assortiment, waardoor wij voor iedereen iets passends kunnen aanbieden.”

Wat maakt jouw salon uniek?
“Dat vind ik best moeilijk. Ik denk de combinatie van de diverse merken, goede intake, eerlijk advies en onze open benadering. Onlangs hebben wij onze naam aangepast van Beautysalon Jolique naar Jolique; Skin excellence. ‘Our expertise is your excellent skin’ dat is onze missie!”

Wat doe jij om nieuwe klanten binnen te halen?
“Wij hebben gelukkig een ontzettende volle agenda en deze hebben we te danken aan heel hard werken en doorzetten. Mond tot mond reclame is in mijn ogen echt het sterkst en zullen klanten naar je toekomen als ze aanspreekt wat zij horen. Dit duurt vaker langer qua opbouw maar is het meest stabiel. Wat betekent social media voor jouw salon? Op welke ben je het meest actief en waar heb je het meeste interactie met (potentiële) klanten? Wij zijn actief zowel op Facebook als op Instagram. We proberen een goede balans te vinden tussen beiden kanalen en ook op beiden divers te zijn in wat wij posten. Het is voor ons leuk om onze diversiteit te delen, inkijk in de zaak te geven en leuke tips en informatie te delen.”

Heb je een webshop?
“Op het moment hebben wij nog geen actieve webshop. Hier zijn wij ons op het moment in aan het oriënteren. Een goede webshop is niet iets wat je er zomaar naast kunt doen en er moet een volledige inzet en aandacht aan gegeven worden.”

Ben je aangesloten bij ANBOS?
“Vanaf het begin ben ik aangesloten bij de Anbos. Zeker omdat wij de mogelijkheid willen bieden aan onze klanten om onze gespecialiseerde acne- en ontharingsbehandelingen te mogen vergoeden voor de
zorgverzekering. Ook belangrijk om te benoemen is dat de Anbos onze belangen behartigt en tijdens deze gekke tijd ons goed op de hoogte houdt met tips en adviezen.”

Ga jij je inschrijven in het SKIN-register/ben je ingeschreven?
“Wij zijn nog niet geregistreerd en heb mij er nog niet heel veel in kunnen verdiepen. Ik denk dat het voor een grotere salon met een team ook anders is dan wanneer je alleen werkt.”

Wat is het hoogtepunt geweest in jouw carrière? Vertel!
“Het absolute hoogtepunt was wel het winnen van 2 Beauty Awards in 2017! Wat een geweldige ervaring en beloning voor het harde werken! We hebben hierdoor enorm veel exposure gekregen en daar zijn wij enorm dankbaar voor en we genieten nog steeds van alle foto’s en herinneringen.”

Hoe zie jij de toekomst van de beautybranche?
“Ik denk door de moeilijke periode die we als branche doorgemaakt hebben dat het nog duidelijker is geworden dat professionaliteit en kwaliteit van enorm belang zijn. De klant eist steeds een hoger niveau en kan inmiddels op internet ook van alles vinden. Door nog verdere professionalisering van ons vak en verdere erkenning kunnen wij als huidexperts echt een onderscheid gaan maken. De kans die ik dus zie voor ons als branche is nog sterker te worden en het niveau nog hoger te brengen.”

Wat is de beste tip die je ooit hebt gekregen?
“Ik denk dat dit wel voor elke ondernemer geldt en dat is dicht bij jezelf blijven en doen wat voor jou goed voelt. Dan kun je pas iets neerzetten wat helemaal van jou is en de kracht van jezelf uitstraalt.”

Is er nog iets anders wat je met vakcollega’s zou willen delen?
“Blijf vooral dicht bij jezelf en doe alles vanuit je hart en passie. Door dit te delen met een team om je heen, zie je dit weer terug bij je klanten en dan heb je staan waarvoor je dit doet!”

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
De week van… Inne Verelst – Nagelstudio Belles Ongles
Leren van vakgenoten: Angelique Naus van Jolique