Live vanuit Utrecht, waar de Beauty Trade Special – de belangrijkste beautybeurs van de Benelux – plaatsvindt!
Welkom op dit live blog, speciaal voor jou samengesteld door de redactie van De Beauty Professional. Vandaag houden Esther Scholte en Danijela Pantelic je op de hoogte van alles wat er op de beursvloer gebeurt. Elk beursuur bezoeken zij een exposant die onze aandacht heeft getrokken. Op zondag zijn het Rosanne Langeberg en Linda van den Brink.
Live blog: is gesloten.
17.10 uur: De tweede dag van onze live blog zit erop, maar de beurs gaat morgen door!
De tweede dag van dit beursweekend is ten einde en daarmee sluiten we ook deze blog af. Maar dat betekent niet dat de Beauty Trade Special voorbij is! Maandag staat er nog een volle dag op het programma, waarbij de beursvloer zal worden overspoeld door enthousiaste studenten van schoonheidsopleidingen. Ook vakmensen die het weekend met hun familie hebben doorgebracht, zullen hun opwachting maken.
Dus mis het niet: je kunt nog steeds een ticket kopen en profiteren van korting op parkeren. Check hiervoor de website van Beauty Trade Special.
Een speciaal dankwoord aan mijn collega’s Esther, Rosanne, Danijela en Linda, die hun weekend hebben opgeofferd – en dat met plezier – voor ons magazine en de website. Jullie inzet was onmisbaar!
En natuurlijk, dank aan jullie, onze lezers! Hopelijk hebben jullie met plezier onze blog gevolgd. Misschien was dit wel het extra zetje om morgen alsnog naar Utrecht te komen, of anders om een volgend evenement van Beauty Trade Professionals bij te wonen.
Houd zowel hun als onze website goed in de gaten voor updates en inspiratie. Het was mij een genoegen om aan deze blog te kunnen bijdragen. Tot ziens op onze website of bij het lezen van ons vakblad De Beauty Professional! Milan Potuznik, uitgever
NB. op de beurs, in de mediacorner ligt de extra dikke beurseditie van De Beauty Professional. Je kunt ze morgen nog gratis ophalen.
16.50 uur: Dan toch nog Medik8! Fijn, Linda en Rosanne, dat jullie het nog gehaald hebben voordat de bewakingsdienst jullie het pand uitstuurt ;-). Maar alle gekkigheid op een stokje, dit is het verhaal van Medik8.
Bij Medik8 krijgen we een lesje in de werking van hun nieuwste product, dat speciaal is omdat het eiwitten bevat. Ilona van Medik8 vertelt ons dat dat uniek is omdat de huid eigenlijk geen eiwitten opneemt van buitenaf. “Maar dit product bevat mini proteins, kleine structuren die wél de huid in kunnen.” Ilona legt uit dat ze gebruik maken van twee soorten eiwitten: expression line en growth factor. “Expression line verzacht de expressielijnen binnen tien minuten. De andere, de growth factor, zorgt ervoor dat de diepere rimpels binnen acht weken minder worden.”
Ilona is trots op het nieuwe product van Medik8, dat pas een maand geleden op de markt kwam. “Mensen die onze andere producten al kennen, willen dit product ook heel graag proberen. Dat hebben we vandaag al meerdere keren teruggekregen. Dat is natuurlijk ontzettend leuk. Zo’n product lanceren is één, maar reacties krijgen van gebruikers is het allermooiste.”
Heel veel succes Ilona met jullie producten en ik hoop op een goede beurs-maandag. Straks lekker naar huis, uitrusten en morgen de laatste dag van deze fijne beurs.
16.10 uur: De tweede dag van BTS loopt langzamerhand naar het einde, nog een uurtje en wij zullen onze blog moeten beëindigen. Spijtig genoeg. Er blijft zo veel te zien, misschien nog een of twee bezoeken en dan is het gedaan zoals ze bij onze zuiderburen zeggen. Kijken of we er tussen kunnen komen bij de altijd drukke stand van Marc Inbane? Gisteren lukte het in elk geval niet. Geen tijd voor een praatje, teveel klanten in de stand. Misschien nog Maddy of Chantal vragen naar de ’round up’ van dit weekend? Kijken of we ze kunnen vinden tussen al die bezoekers.
15.50 uur: Wij draaien nu op volle toeren. Het volgende bedrijf die Linda ontdekte is Bioslimming, ben je ook benieuwd? Laten we maar lezen:
Rosanne tekent op: Slanker en strakker zonder diëten? De dames en heer van Bioslimming staan ons graag te woord om te vertellen hoe ze dit waarmaken. Gorjana: “Onze behandelingen zijn op basis van een liefdevolle relatie tussen behandelaar en klant. Het begin namelijk met ademhalingsoefeningen waarbij de harten in hetzelfde ritme gaan kloppen. Daarna volgt een massage met speciale oliën met natuurlijke elementen. De buik benaderen we als centrum van emoties. We proberen hier energetische blokkades weg te halen en het cortisol te verlagen.”
Bioslimming is voor iedereen die onvoldoende resultaat haalt bij afslanken. Aan het enthousiasme van Gorjana en haar team ligt het in elk geval niet. Ze lacht: “De beurs in het voorjaar komt altijd met de eerste zonnige dag. Daardoor is de zaterdag rustiger voor exposanten, maar op zondag komen de mensen. En dan nemen ze meteen de zon mee! Vandaag is een prima dag dan qua bezoekers. Het is lekker druk en ik zie veel leuke mensen. Het is mooi om zoveel mensen te kunnen inspireren met ons product!”
15.30 uur: Rosannes verslag van interview op de stand van LPG:
Hoog tijd om een kijkje te nemen bij het bedrijf dat gisteren de award in ontvangst mocht nemen van Product of the Year van de Beauty Trade Special: LPG. Zij hebben een vernieuwend toestel op de markt gebracht dat mensen helpt bij stress, slaap en vitaliteit. Medewerker Johnny legt uit: “We deden al veel voor mensen met littekens en brandwonden, maar kijken nu verder dan dat. Heel veel mensen ervaren stress. Wij kunnen met onze nieuwe apparatuur het stressniveau cortisol verlagen. Na onze behandeling is dit 19% minder, na tien behandelingen zelf 47%.”
Johnny laat zien hoe de apparaten werken. “Er zitten sensoren in die registreren wat voor type weefsel het behandelt. Als dat type halverwege de behandeling wijzigt, bijvoorbeeld op een andere plek van het lichaam, past dit apparaat zich automatisch aan naar dat type weefsel. Zo komen we tot de beste resultaten. Zelfs bestaande klanten van ons komen tijdens de beursdagen al naar ons toe met de boodschap: ‘we willen dit nieuwe apparaat hebben!’. Ook voelen gebruikers de behandeling tien keer beter aan dan met ons vorige apparaat. Dat is prettig want mensen willen voelen waar er behandeld wordt. De frequenties zijn van 16 naar 30 hertz gestegen.”
LPG, van harte gefeliciteerd met het begeerde Product of the Year Award. Een product die zowel in de schoonheidssalon als in de massagepraktijk past.
15.00 uur: Genoeg gefilosofeer, op naar een volgend exposant, wie zal het zijn? LPG, Marc Inbane, Medic 8 of andere grootheid? Allemaal top bedrijven die als exposant de beurs dragen. Wij wachten op waarmee Linda en Rosanne ons gaan verrassen. In mijn oortje verneem ik dat het idd. LPG gaat worden. En terecht, zou ik zeggen, zij zijn niet voor niets een van de winnaars van “Het product of the Year”. Wij wachten met spanning af wat ze ons gaan melden.
14.30 uur: Eigenlijk is het niet te doen om in een klein aantal bezoeken weer te geven hoeveel een beurs als BTS de bezoekers kan bieden. Het zijn niet alleen de stands waar van alles te zien is en voor de professionals te bespreken valt. Het zijn ook de presentaties in de “glazen huizen” waar je een hoop extra kennis op kan doen. Ik vind dat een bezoek aan de beurs als deze verplicht gesteld moet worden en met een aantal punten gewaardeerd zou moeten worden. Wat vinden jullie dames van de brancheverenigingen?
14.00 uur: Op zoek naar kennis over voeding? Wij hebben het voor je gevonden: KIVH
Rosanne is bij de stand van het Kennisinstituut voor Voeding & Huid (KIVH) en ontmoet eigenaresse Samantha Jordaans. Zij zag 5 jaar geleden een gat in de markt om schoonheidsspecialisten te helpen het stukje voeding te integreren in hun salon. “Veel schoonheidsspecialisten weten wel iets van voeding en wat het voor de huid kan doen, maar ze weten net niet voldoende of het juiste. Terwijl het helemaal niet zo moeilijk is. Ik ga met ze terug naar de basis om ze voor te lichten. Ik merk dat bijna iedereen aan gaat op het thema voeding. Het is hartstikke interessant omdat je er veel mee kan bereiken, zonder op de stoel van de diëtist te gaan zitten.”
Naast Samantha staat Monique de Haas in dezelfde stand. Zij is eigenaresse van MyBoost. Met haar bedrijf coacht ze ondernemers in de beautybranche naar een succesvollere onderneming. SInds kort werken Samantha en Monique samen. Monique: “Samantha is heel goed in het delen van haar kennis aan beauty-ondernemers. Maar veel ondernemers weten vervolgens niet hoe ze die opgedane kennis in de praktijk brengen. Daar help ik ze dan bij. Zo bundelen wij heel sterk onze krachten.” Beide dames zijn blij van de aanloop vandaag. Monique: “De energie zit er goed in en mensen staan open voor gesprekken, dat is leuk om te ervaren!” Samantha: “Ook de talk die wij vandaag gaven werd druk bezocht. Dus wij zijn blij!”
Milan met zijn bijdrage uit Thailand: Fijn, dat je een succesvolle beurs hebt, Samantha. Wij zijn trots op je. En ik ontvang graag binnenkort weer een interessant artikel van je voor de april editie van De Beauty Professional. Top foto, overigens;-).
13.05 uur: wij zijn er weer, met een klein vertraging. Hier een verslag van Rosanne en Linda van de stand van De Huidprofessional:
Gisteren koffie bij Anbos, vandaag koffie bij brancheorganisatie De Huidprofessional! Voorzitter Gea heet ons warm welkom en vertelt nog even wat De Huidprofessoinal haar leden precies biedt. “We zijn een brancheorganisatie van en door professionals die in het bezit zijn van een erkend vak- en/of branchediploma. We geven ze natuurlijk advies over de branche, maar nog een ander mooi voordeel voor leden is dat zij dankzij ons lidmaatschap ook automatisch lid zijn van een geschillencommissie. Zo hoeven ze daar niet los nog voor te betalen. Daarnaast ontvang je als lid gratis het vakblad De Beauty Professional. En je wordt natuurlijk onderdeel van een enorm netwerk met vakgenoten.”
Gea is blij met de aanloop die De Huidprofessional heeft op de Beauty Trade Special. “Veel bezoekers zijn geïnteresseerd in wat we aanbieden.” Ze lacht: “Soms lopen ze na hun bezoek verder en komen ze even later tóch weer terug, omdat het toch wel interessant klonk. We zijn blij dat we als brancheorganisatie steeds bekender worden. Mensen waarderen het ook dat ons bestuur puur uit vakgenoten bestaat. Alleen leden kunnen in het bestuur komen.”
12.40 uur: Hallo dames, Milan hier. Zag ik in die spannende line-up bij Skin INC. niet alweer een columniste van ons? Ja zeker, Alexandra Asberg, haar rubriek Salonchat .. In De Beauty Professional is een die nooit in het magazine mag ontbreken.
12.00 uur: Een kleine hapering in doorgifte van de informatie. Drukte op de beursvloer met veel mobile gebruik vertraagt de wifi.
11.00 uur: Tijd om een kijkje te nemen bij de prijswinnende organisatie Skin Inc. Sinds de oprichting van hun bedrijf zo’n 3,5 jaar geleden wonnen ze maar liefst 13 awards. Onder meer een award voor beste distributeur, beste expert (dankzij hun collega Alexandra) en beste sociale media. Eigenaresse Kitty is trots, maar ook stellig: “Dit is het resultaat van hard werken én vernieuwend durven zijn.” Skin Inc. werkt vanuit een stappenplan: energie, schoonmaken en vullen. “We begonnen onze expertise met collageen draden, maar al snel merkte ik dat ik een stap miste. Toen zijn we teruggegaan naar de basis en vanuit daar opnieuw gaan bouwen. Nu werken we echt met een begin en een eind.”11.00 uur: Tijd om een kijkje te nemen bij de prijswinnende organisatie Skin Inc. Sinds de oprichting van hun bedrijf zo’n 3,5 jaar geleden wonnen ze maar liefst 13 awards. Onder meer een award voor beste distributeur, beste expert (dankzij hun collega Alexandra) en beste sociale media. Eigenaresse Kitty is trots, maar ook stellig: “Dit is het resultaat van hard werken én vernieuwend durven zijn.” Skin Inc. werkt vanuit een stappenplan: energie, schoonmaken en vullen. “We begonnen onze expertise met collageen draden, maar al snel merkte ik dat ik een stap miste. Toen zijn we teruggegaan naar de basis en vanuit daar opnieuw gaan bouwen. Nu werken we echt met een begin en een eind.”
Bij hun stand liggen mensen in behandelstoelen die delen van de behandelingen ondergaan. “We hebben dit jaar expres voor een grotere stand gekozen dan voorheen, zodat mensen kunnen kijken wat wij doen en met ons in gesprek kunnen gaan. Gisteren hebben we het enorm druk gehad. Zoveel enthousiasme, echt te gek”, klinkt Kitty enthousiast. Skin Inc. is daarnaast een opleider voor andere beautyprofessionals. “Ik leer anderen over het stappenplan waarmee wij werken, maar ook hoe ze sociale media kunnen inzetten en hoe ze gebruik kunnen maken van AI. Er kan zoveel, zolang je maar openstaat voor vernieuwingen.”
10.00 uur: Bij de stand van VitaLease worden we zondagochtend warm onthaald door eigenaar Nidhan. Trots vertelt hij ons over de twee nieuwe concepten die het bedrijf in beauty-apparatuur aanbiedt. “Een van onze nieuwe concepten is Laserfix, waarmee we verschillende merken ondersteunen in de technische dienstverlening. We spreken regelmatig beauty-ondernemers die apparatuur gebruiken van andere merken, maar waarvan de leverancier niet meer beschikbaar is. Wij kunnen ze dan helpen bij bijvoorbeeld reparaties.”
Een ander nieuw concept van VitaLease is Laserette. Hiermee willen ze lasersalons volledig ontzorgen, bijvoorbeeld bij de sales of marketing. Nidhan: “Een mooi voorbeeld van marketing die we willen gaan inzetten is het werken met influencers. En dan niet zomaar een lokaal influencertje, maar écht grote namen. Dat kunnen wij omdat we het geld daarvoor hebben. Een kleine salon heeft daar in zijn eentje het budget niet voor. Doordat zij zich aansluiten bij Laserette zijn zij onderdeel van ons en maken ze dus gebruik van onze marketing.” Ook het stukje sales is iets waar VitaLease de salons bij wil helpen. “Wij kunnen hun salons vullen met klanten. Dus het betaalt zich vanzelf terug.” De stijl van VitaLease is daarnaast een stijl die je niet vaak ziet in een beautysalon: ze gebruiken neonkleuren en pop-art afbeeldingen. Nidhan: “Daardoor vallen we op in de branche en bij klanten. Ze herkennen ons merk. Daarnaast horen we ook goede verhalen over de kwaliteit die we bieden. We blijven constant vernieuwen. Zo hebben we inmiddels een opvolger van de Triple Ice, een van de meest gezochte ontharingsapparaten. Deze nieuwe variant kan in een razend tempo naar een temperatuur van -20 gaan. Dat soort dingen vinden we belangrijk: de klant blijven helpen naar beter én makkelijker.”
Zondag 09/03/2023 (tweede beursdag BTS)
17.52 uur: wij gaan toch onze bezoeken maar morgen voortzetten. Het is genoeg geweest. Esther en Danijela gaan voldaan huiswaarts en morgen zal een nieuwe redactieteam, Rosanne Langeberg en Linda van den Brink het estafette stokje overnemen. Houd ons morgen in de gaten, of nog beter, pak de auto of de trein en bezoek de beurs zelf!
17.03 uur: het is al weer 17.00 uur geweest, bijna borreltijd maar onze razende reporters struinen nog steds de beurs af op zoek naar de opvallende stands en … ik denk dat zij weer, en wellicht vandaag de laatste hebbeb gevonden: wie oh wie …
16.50 uur: en nu Anbos
Esther: Hoe profileert Anbos zich op de beurs?
ANBOS biedt op de beurs een plek om elkaar te ontmoeten, op te laden en goede gesprekken te voeren. Directeur Mayke Blokland geeft aan dat het qua bezoekers een vrij rustige dag is, maar dat ze desondanks juist hele waardevolle en fijne gesprekken gevoerd hebben met verschillende partijen. Zondag en maandag is er een lezing te volgen van ANBOS in het theater in Hal 10 over wat een brancheorganisatie voor je kan betekenen.
Onlangs heeft ANBOS een nieuwe vacaturebank gelanceerd, voor zowel leden als niet-leden, speciaal voor werkgevers die op zoek zijn naar personeel in de beautysector. Dit platform, specifiek gericht op de branche, biedt een handige oplossing voor het vinden van het juiste personeel. Hiernaar was veel behoefte, volgens de directeur van ANBOS en de belangstelling is dan ook groot! Neem een kijkje op vacatures.anbos.nl
‘Daarnaast hebben we een handige checklist opgesteld voor het aanschaffen van apparatuur. Deze is beschikbaar bij onze stand en helpt beautyprofessionals bij het maken van een weloverwogen keuze. Wij staan voor kwaliteit en willen er zeker van zijn dat ondernemers de beste keuzes maken voor hun bedrijf’, zegt Mayke.
Ja, koffie was prima en Anbos is volop bezig om haar (aspirant)leden alles te leveren wat een branchevereniging moet bieden.
16.45 uur: even kopje koffie tanken bij de welbekende ANBOS koffie-tuk tuk. En kijk de dames van Anbos zijn ook aanwezig. Meteen maar gesprek aanknopen met voorzitter Wendy de Wild en directeur Mayke Blokland.
16.10 uur: Hier het interview op de stand van Corrective Cosmetics:
Esther: Wat heeft de overname van Beauty Injection Corrective Cosmetics opgeleverd?
Jan Zwofering, directeur en succesvolle ondernemer: ‘Corrective Cosmetics BV heeft het assortiment aan skincare producten, sinds de overname van Beauty Injection, uitgebreid. Op de beurs zijn nu naast de merken Thalion, Webecos, UNG en dr. Tadlea, ook de iconen Jan Marini, Casmara en de dermaroller te zien. De dermaroller is de pionier in microneedling. Ons microneedling apparaat X Cellaris Pro wordt beschouwd als de Mercedes onder de apparaten. Deze technologie stimuleert de huid om zichzelf te herstellen.’ De focus lag de laatste maanden op de integratie van de producten van Beauty Injection, maar desondanks blijft Corrective Cosmetics innoveren. Zo heeft Thalion de zonbeschermingslijn vernieuwd met vier nieuwe producten: een lichte, niet-vettige SPF 50 gezichtscrème, een body- en gezichtspray in SPF 30 en 50, en de unieke Body and Hair Suncare Oil, die zowel de huid als het haar beschermt tegen uitdroging door de zon en een subtiele, frisse geur heeft’.
Voor het lichaam heeft Thalion de Thalisvelt Slimming Booster Granité ontwikkeld, een gelachtige substantie die je voor het slapengaan kunt aanbrengen. De warmte van je dekens zorgt voor een pakking effect. De Focus 3D Cellulise richt zich op cellulite, vooral op de bovenbenen en billen, en de All Over Slimming Cream biedt een afslankende werking voor het hele lichaam.
Casmara viert haar 50-jarig jubileum met de exclusieve Agueda’s Secret lijn. Deze limited edition bestaat uit een serum en een crème met een hyaluron complex en Youth Renewal formule. De producten bevatten ook Japanse ceder voor anti-aging. De luxe verpakking bevat, naast de crème en het serum, een jade massagesteen in de vorm van een vlinder, met een speciaal massageprotocol. Deze lijn is het resultaat van de jarenlange ervaring van Agueda, het gezicht achter Casmara, en biedt een unieke ervaring voor klanten.
Dat was gezellig, en we zagen zeer energieke Greet Hoedeman het team van Corrective Cosmetics bij te staan bij de advisering over haar voormalige merken.
16.00 uur: Esther is nog steeds in gesprek met Jan Zwoferink van Corrective Cosmetics. Benieuwd wat Jan te zeggen heeft? blijf nog even “aan de lijn”.
15.30 uur: dames zijn al weer op zoek naar het volgende “slachtoffer” maar wie komen ze tegen? Tom Sebastian, een vaste bezoeker en regelmatige en welgewaardeerde spreker en motivator op de beurzen en congressen. Ook hij is een columnist van ons magazine van de eerste uur. Tom moet een afspraak halen, tot snel Tom!
15.00 uur: Time flies when you have fun.
Esther en Danijela zijn weer bij de volgende grootheid van de Nederlandse beauty industrie aanbeland: Bowie Medical
Wij spreken directeur van Bowie Medical, Henk van Hout en Esther komt meteen to the point ..
Esther: Hoe lang staan jullie al op BTS?
Bowie Medical, al meer dan dertig jaar vaste standhouder op de Beauty Trade Special, presenteert verschillende nieuwe innovaties met de volgende drie speerpunten: de cosmeceuticals van Clinicare, de nieuwe salon- en praktijkinrichtingen en de specialistische apparatuur. De uit Zweden afkomstige producten van Clinicare sluiten volgens directeur Henk van Hout perfect aan bij de diverse behandelingen en apparatuur, bijvoorbeeld bij het apparaat Aqua Max. De Aqua Max biedt tien unieke behandelingen in één apparaat aan en geeft hiermee uitgebreide mogelijkheden voor salons. Een ander specialistisch apparaat is bijvoorbeeld de Diode laser met geavanceerde software. Bowie Medical heeft deze klinische software ontwikkeld om op een nog professionelere manier met de Diode laser te kunnen werken. Het biedt namelijk een innovatieve huidcamera waarmee foto’s kunnen worden opgeslagen en vergeleken, zodat bij vervolgbehandelingen schoonheidsspecialisten de voortgang goed kunnen monitoren. Dit systeem voldoet aan de Europese wetgeving. De luxe wellnessbanken die goed opvallen op de beurs, zijn ook één van de innovaties. De banken met wegdraaiende armleuningen, moodlights en verwarming trekken veel belangstelling.
De beurs is voor Henk een belangrijk ontmoetingspunt voor bestaande klanten en om nieuwe relaties op te bouwen. Bowie Medical heeft een apart opleidingscentrum waar professionals hun kennis kunnen uitbreiden. Tijdens de beurs verzamelt het team leads en nodigt in een later stadium geïnteresseerden uit voor demonstraties en proefbehandelingen in hun experience room in Oss, om de technologie en de behandelingen zelf te kunnen ervaren.
Dank voor de ontvangst Henk. ..en wij worden nog uitgezwaaid door de voltallige beursbemanning. Succes de komende dagen.
14.30 uur: Maddy Weide rende net voorbij, even een Hi 5 en weer door, zij en haar team hebben de boel goed onder controle.
14.00 uur Daar zijn we weer, nu bij de stand van Chi Esential Cosmetics. Het heeft even geduurd voor dat Esther de directeur Kai Beljon kon spreken, het was drukte van je welste in de stand.
Esther: Welke innovaties kunnen wij bij Chi verwachten?
Kai: Bij Chi Essentials Cosmetics vinden ze het belangrijk om te blijven innoveren. Onlangs hebben ze nieuwe synergiën op de markt gebracht, zoals roos, neroli en jasmijn. Deze producten, exclusief voor schoonheidsspecialisten, zijn toe te voegen aan behandelingen in de salon om nog gerichter aan de wensen van de klant te kunnen voldoen, dankzij de verschillende geurbelevingen. Het toevoegen van synergiën aan producten maakt zelfs van een peeling met een onaangename geur een fijne ervaring.
Directeur Kai Beljon geeft aan dat in de afgelopen tien jaar de vraag naar natuurlijke huidverzorging sterk is gestegen. Het bedrijf Chi Essentials Cosmetics is biologisch gecertificeerd, heeft al 45 jaar expertise in biologische en natuurlijke producten en werkt uitsluitend met pure ingrediënten zoals plantenoliën en -extracten, bloemenwaters en etherische oliën. ‘Dit zorgt voor producten met de hoogste kwaliteit, een langere houdbaarheidsdatum dankzij het gebruik van verse grondstoffen en we kunnen onze producten zonder schadelijke conserveringsmiddelen in de markt zetten.’ Op de beurs hoopt Kai een positieve ervaring te bieden, waarbij nieuwe klanten de producten en behandelingen van Chi zelf kunnen ervaren. Het doel is daarnaast om het klantcontact warm te houden met bestaande klanten. In de nabije toekomst gaan ze graag samenwerkingen aan met opleidingsinstituten in de uiterlijke verzorging, in de vorm van gastcolleges en praktijkdagen. Ze willen hiermee bewustwording creëren bij studenten en kennis delen over natuurlijke en biologische huidverzorging.
Bij het verlaten van de stand kwam Danijela nog een van onze trouwste columnisten Harmen Rijpkema. Harmen gaat dit jaar de 100ste column voor de Beauty Professional schijven. Hij wordt bij ons zeer gewaarderd.
Succes allemaal.
13.30 uur: Esther en Danijela zijn weer aan het werk. Wie is de vogende?
Dames zijn lunchen .. tot straks om 13.30
Vergeet niet dat er allerlei workshops en presentaties zijn in de glazen huizen.
Bijna 12.00 Hallo Esther, bij wie zijn jullie nu?
Het is Decaar geworden, Esther en Danijela zijn bij onze oude bekenden Ralph en Deska
Esther: Een poosje niet gezien op BTS, Deska, waarom?
Deska de Vries: Decaar is weer terug van weggeweest op de Beauty Trade Special. Afgelopen jaar lag de focus op het versterken van de band met bestaande klanten, waarbij de relatie met hen centraal stond. Nu, met de uitbreiding van het team met drie nieuwe saloncoaches, is Decaar klaar voor de volgende stap: verder groeien. De saloncoaches ondersteunen salonondernemers niet alleen in productkennis, maar ook in marketing, sales en klantbeheer, en begeleiden ondernemers om hun business verder te ontwikkelen. Decaar introduceert nieuwe geavanceerde behandelingen en producten, waaronder de alginaatmasks.
Directeur Deska de Vries zegt:‘Deze peel-off maskers zijn er in vijf verschillende varianten, elk gericht op specifieke huidbehoeften: pigmentatie, anti-aging, onzuiverheden, een gevoelige huid en diepe hydratatie. De combinatie met de algenpeeling geeft het allerbeste resultaat.’ Een ander product dat Decaar introduceert, is het blemish defense serum. Dit is een serum met algennaaldjes, die microkanaaltjes in de huid maken, waardoor actieve ingrediënten beter worden opgenomen, volgend Deska. Dit serum mag maximaal twee keer per week worden toegepast. Dan is er nog de Pro Cleansing Gel Mask, een enzymatische peeling die de huid verweekt en onzuiverheden vermindert. Als laatste introduceert Decaar de nieuwe Dedicated algenpeeling die speciaal ontwikkeld is voor de gevoelige huid en met bijkomstig voordeel goed werkt tegen pigmentatie, dankzij het hoge gehalte aan niacinamide.
Decaar streeft ernaar om een merk te zijn waarbij klanten zich thuis voelen en waarbij het draait om persoonlijke begeleiding en een warme familierelatie. De directeur legt uit: ‘We geloven sterk in de kracht van een persoonlijke, professionele relatie en vinden het essentieel om onze klanten, de schoonheidsspecialisten, te ondersteunen in hun ondernemerschap. In lijn met deze visie kiezen we ervoor om samenwerkingen met webshops actief af te wijzen. Decaar is niet gericht op retail en we willen geen concurrent worden van onze eigen business-to-business klanten. We willen schoonheidsspecialisten juist helpen om zich te onderscheiden in hun eigen salons, in plaats van hen te beconcurreren in de online markt.’
Dank voor de info Deska, wellicht tot morgen. Fijne beurs verder.
11.20 uur: Stand van Care Cosmetics, 11C 040 ik ruik de koffie Esther ..
Is Marjanne in de weer met de kofieaparaat 😉
Geen tijd voor de koffie wij hebben geluk, de CEO Koen Haenen is er, dus direct op hem af:
Esther: wat is het doel van jullie aanwezigheid op BTS?
Koen benadrukt dat het doel van hun aanwezigheid op de beurs is om saloneigenaren met hun uitgebreide aanbod volledig te ontzorgen. Naast het aanbieden van hoogwaardige producten, biedt Care Cosmetics, als enige in de beautymarkt, flexibele huurconcepten aan van apparatuur en stoelen van het merk Bentlon. Saloneigenaren kunnen hiermee hun flexibiliteit behouden en profiteren van een snelle terugverdientijd. Koen zegt hierover: ‘Dit model hebben we onlangs uitvoerig getest en we hebben direct ondervonden dat deze formule heel succesvol blijkt te zijn.’ Daarnaast biedt het bedrijf een ‘old gear’ programma aan, waarbij apparaten binnen vierentwintig uur worden gerepareerd of vervangen, inclusief verzekering, waarbij het compleet ontzorgen van beautyprofessionals centraal staat. Dit wordt gecombineerd met productinnovaties die salons in staat stellen extra inkomsten te genereren door slimme combinaties van apparatuur en producten.
‘Care Cosmetics vertegenwoordigt met trots haar topmerken zoals Refectocil, Pascaud, Guinot, Skeyndor, en Payot en organiseert daar events voor waarbij we, heel gericht bestaande en nieuwe klanten kennis laten maken met alle noviteiten. Bij een beurs als deze komt alles mooi samen!’, vertelt de CEO van Care Cosmetics. Hij vervolgt: ‘De positieve reacties op ons concept geven aan dat ondernemers in de beautybranche het goed ontvangen. Klanten ondersteunen we op verschillende manieren; dit kan verlopen via onze accountmanagers, maar ook via mail- of telefonisch contact. Care Cosmetics streeft naar een samenwerking die volledig aansluit bij de wensen van de klant. De focus ligt op het leveren van een totaalservice, zowel in producten als in klantcontacten.’
Goed verhaal Koen, dank namens De Beauty Professional maar wij moeten verder .. De beurs is groot!
Zaterdag 08.03.2025: (Internationale dag van de vrouw)
en wij zijn los ..
10.00 uur: Aangekomen op de stand nr. 11B 090 en te gast bij Absolution:
De vernieuwde stand van Absolution trekt direct de aandacht op de beursvloer:
Esther spreekt de brand Manager Bart Broekhof hij is enorm opgetogen over deze vernieuwde standopstelling. ‘Hiermee laten we zien dat we een commitment aangaan op langere termijn. De komende vijf jaar zijn we aanwezig op de beurs, met als doel een sterker en langduriger contact met de professionals in de beautybranche. Vorig jaar was één van onze meest succesvolle beurs, ondanks het lagere exposantenaantal. Juist hierdoor was er voldoende tijd om doelgericht het gesprek met nieuwe klanten aan te gaan en onze relaties met bestaande klanten te versterken. Grotere naamsbekendheid, meer zichtbaarheid, en nieuwe business zijn onze doelen.
Esther: zijn er nog nieuwtjes Bart?
Bart: Ja het is altijd leuk om een tipje van de sluier op te lichten. Dit jaar introduceren we twee nieuwe producten. Le Tinted Loveis een lipgloss met een subtiele lichtrode tint, die niet alleen verzorgt, maar ook een plumping effect heeft. Dit product is ideaal voor een pro-aging aanpak, perfect voor het herstellen van het volume in de lippen, zonder dat het een cosmetisch uiterlijk creëert. Het versmelt moeiteloos met de huid voor een natuurlijke look. Het andere nieuwe product is de La Crème Jolies Mains et Ongles. Dit product is een pro-aging oplossing voor de handen. Het helpt tegen pigmentvlekken en kan in kuurvorm worden ingezet, met bijbehorende handschoenen voor een overnight behandeling. Het resultaat is een zichtbaar verjongend effect. Daarnaast zijn we ontzettend trots op onze Multicorrecteur-serie, bestaande uit vijf concealers die gericht zijn op verschillende huidbehoeften. Deze serie is ook genomineerd voor de Beauty Award; de winnaar wordt vanavond bekendgemaakt, wordt spannend …
En op naar de volgende, maar zien wie het gaat worden ..
Wat vind jij?