Het beste voor alle huidcondities met een simpel 6-stappenplan
Wie op zoek is naar een huidverbeteringsmerk met een gemakkelijk stappenplan, producten gebaseerd op wetenschappelijk bewezen ingrediënten en een behandelplan dat op maat kan worden gemaakt voor elke klant, lees dan snel verder. Cosinta introduceert in Nederland het Zweedse cosmeticamerk Gilda Liljeblad. Een huidverbeteringsmerk dat al in 1988 is opgericht en de nodige awards in de wacht heeft gesleept. De basis is het optimaliseren van de huidbarrière. En met een simpel 6-stappenplan kun je met verschillende producten alle huidproblemen aanpakken. De drie wetenschappelijke pijlers zijn: AHA-zuren, Vitamine A en micro-inkapseling. Wij spraken met de founder van het merk Gilda Liljeblad-Koornstra, haar man Ron Koornstra en haar zoon Benjamin Liljeblad. Een familiebedrijf met maar een doel: de beste skincare voor elke consument.
Gilda Liljeblad Koornstra, geboren in Zweden, was al vroeg geïnteresseerd in alles wat met de huid te maken had. Op haar zestiende besloot ze te verhuizen naar Wenen, waar zij op een van de beste scholen ging studeren. Opgeleid door doctoren, startte zij in 1986 de zoektocht naar de beste ingrediënten voor haar eigen cosmeticamerk. In 1988 startte zij haar eigen merk en enkele jaren later kwam er daarnaast een eigen opleidingsinstituut voor beautyprofessionals: International Gilda Beauty School. De enige school in Zweden met drie vestigingen en de school is aangesloten bij Cidesco. Het staat bekend als een van de beste beautyscholen in Zweden. Er wordt in de opleidingsinstituten uiteraard gewerkt met het merk Gilda Liljeblad. Hierdoor kunnen (nieuwe, in ontwikkeling zijnde) producten getest worden en ziet men hoe de behandelingen zijn werk doen en wat de consument ervan vindt. Alle producten worden door Gilda en Benjamin zelf ontwikkeld: er zijn samenwerkingen met laboratoria en chemici. De basis is altijd de wetenschap. Producten die in 1988 al zijn ontwikkeld, doen vandaag de dag nog steeds het beste voor de huid. Twee jaar geleden heeft Gilda Liljeblad een rebranding gehad om het merk een luxere uitstraling te geven en verder uit te breiden in andere landen. Nu wil men de Nederlandse beautyprofessionals kennis laten maken met dit mooie huidverbeteringsconcept.
Een gezonde mooie huid kan zowel je zelfvertrouwen als je welzijn verbeteren. Wie je ook bent, of hoe je er ook uitziet. Jij kiest zelf wat je beste zelf is. Je mooiste unieke zelf. Gilda Liljeblad helpt je dit zichtbaar te maken. Be your best self!
Wetenschappelijke basis
Gilda heeft voor haar merk jarenlang de wereld rondgereisd. Gilda: “We willen altijd het beste voor ons merk. Dus ik was altijd te vinden op verschillende beurzen om mijn producten te verrijken met de beste ingrediënten. Jaren later kwam mijn zoon Benjamin erbij om mij hierbij te helpen.” Benjamin: “Al onze producten hebben een minimalistische benadering. We focussen ons op wetenschappelijk bewezen dosissen van onze ingrediënten in de producten. De drie wetenschappelijke pijlers van onze producten zijn zoals gezegd AHA-zuren, vitamine A en micro-inkapseling. Twee bijzondere actieve ingrediënten en een unieke technologie die alle ingrediënten vers houdt zodat ze een maximaal effect hebben op de huid. We werken met hoge concentraties van beproefde ingrediënten. Daarnaast staan we voor fijne texturen, een lekkere geur en luxe. We gaan niet mee met trends, daar geloven we niet in. We geven de huid wat het nodig heeft, zonder concessies en compromissen. We hebben producten die al sinds 1988 volgens exact dezelfde formules worden gemaakt. We zullen onze producten alleen veranderen als het echt effectief zal zijn voor de huid. Niet meer, niet minder. Onze 6 stappen staan al jaren voor de perfecte huid en hebben zichzelf bewezen. En met de airless technologie voor onze verpakkingen haal je ook nog eens het maximale uit de verpakking.”
Stappenplan
Naast de drie wetenschappelijke pijlers werkt het bedrijf met nog veel mooie ingrediënten, zoals vitamine C en Niacinamide. Er zijn geen op zich staande productlijnen. Gilda Liljeblad leert haar depositaires te werken volgens een simpel 6-stappenplan. Gilda: “Het basisidee is eenvoudig, maar de huid is complex. De basis is altijd de huid weer in balans te krijgen. Het begint altijd met de belangrijkste stap: de reiniging. En voor elke huid zijn er in de vervolgstappen verschillende producten die krachtig werken voor wat de huid van de klant op dat moment nodig heeft. De juiste producten zijn slechts de halve waarheid. Om de huid te laten profiteren van de heilzame ingrediënten is het net zo belangrijk om de producten op de juiste manier en in de juiste volgorde te combineren. Eerst moet de huid goed schoon zijn. Daarna moeten vocht en verschillende ingrediënten worden toegevoegd in een vorm die goed door de huid wordt opgenomen, zoals een toner, een masker en een serum. Crèmes die iets dikker zijn, worden als laatste aangebracht. Dan kunnen ze voorkomen dat vocht verdampt en beschermen ze tegen externe belasting door weer en wind.”
Stap 1: Cleanse & Remove
Hiervoor biedt Gilda Liljeblad een Cleansing Oil en Micellar Make-up Remover
Stap 2: Hydrate & Prepare
Afhankelijk van het type huid kan gekozen worden voor een Hydrating Toner, Calming Toner of Activating AHA Toner
Stap 3: Boost & Infuse
Afhankelijk van het type huid kan gekozen worden voor het Energising Vitamin C Serum, Calming Serum, Activating AHA Serum en het Healthy Ageing Serum
Stap 4: Give special care
Verzorging voor de ogen: Vitalising Eye Cream
Stap 5: Provide & Protect
Afhankelijk van het type huid kan gekozen worden voor de Fortifying Barrier Cream, Nourishing Cream, Clarifying AHA Cream en de Regenerating Vitamin A Retinol Cream
Stap 6: Treat & Improve
Afhankelijk van het type huid kan gekozen worden voor het Refining Peeling Mask, Energising Mask, Calming Mask of Regenerating AHA Mask
Cosinta Service
Een simpele routine voor jouw klanten met mooie salonbehandelingen. Ben jij al overtuigd? Inmiddels is het merk te vinden in landen als uiteraard Zweden, maar ook Maleisië, Singapore en Israël. En nu is het merk dus ook in Nederland verkrijgbaar via leverancier Cosinta uit Zoetermeer. Ron Koornstra: “Ik ben sinds 10 jaar bij het familiebedrijf betrokken en doe hiervoor de internationale verkoop. In 2015 kwam ik al in contact met Peter Luijkx, de eigenaar van Cosinta. Peter had destijds Cosinta net overgenomen en het was niet de juiste tijd om zaken te doen, maar we hadden een klik en we hebben al die jaren contact gehouden. Na onze rebranding 2 jaar geleden heb ik opnieuw contact opgenomen met Peter en dit keer was het wel de juiste tijd. Ik denk dat Cosinta perfect ons verhaal kan vertellen en overbrengen op de beautyprofessionals in Nederland.” Ook Peter is enorm blij dat hij zijn assortiment binnen Cosinta kan aanvullen met dit huidverbeteringsmerk. “Gilda Liljeblad is een heel mooi en professioneel familiebedrijf. Het merk past bij ons: het verhaal, het huidverbeteringsconcept… wij denken dat dit heel interessant is voor de schoonheidsspecialist. Het is pure kwaliteit en dat is ook waar wij voor staan met onze merken.”
Wat vind jij?