HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Onderzoek: Productverkoop steeds belangrijker voor schoonheidssalons


Uit het Marketingrapport Schoonheidsspecialisten 2023 van marktdata.nl blijkt dat het omzetaandeel van productverkopen bij schoonheidssalons de afgelopen paar jaar is toegenomen. Vertegenwoordigde in het jaar 2019 productverkopen nog 27 procent van de omzet van een gemiddelde schoonheidssalon, inmiddels is dit omzetaandeel toegenomen tot 30 procent.



85 Procent van een gemiddelde schoonheidssalon bestaat uit het behandelen van vrouwen en de overige 15 procent komt voor rekening van mannen. De omzet die wordt gerealiseerd met de behandeling van mannelijke klanten vertegenwoordigt 14 procent van de omzet van een gemiddelde schoonheidsspecialist. Hieruit blijkt dat de gemiddelde omzet per man die wordt behandeld nagenoeg gelijk is aan de gemiddelde omzet per vrouw. Bij de omzetanalyse van schoonheidsspecialisten wordt er onderscheid gemaakt tussen behandelomzet, omzet met de verkoop van producten en overige omzet. 67 Procent van de omzet van een schoonheidsspecialist wordt gerealiseerd met het uitvoeren van behandelingen. De productverkoop is goed voor 30 procent van de omzet. Het omzetaandeel van de productverkoop is daarmee met drie procent gestegen ten opzichte van het jaar 2019. Wellicht heeft de corona pandemie de productverkopen gestimuleerd.

Over het Marketingrapport Schoonheidsspecialisten 2023
Het Marketingrapport Schoonheidsspecialisten 2023 biedt een actueel en compleet overzicht van de branchestructuur, het inkoopgedrag, de leveranciers en hun marktpositie, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de branche van schoonheidsspecialisten in Nederland. De branchestructuur en het oriëntatie- en inkoopgedrag van schoonheidsspecialisten is helder in beeld gebracht. Voor toeleveranciers zoals producenten, agenten, groothandelaren en branche gerelateerde organisaties is het onderzoeksrapport de ideale blauwdruk voor het marketingbeleid. De branchestructuur en financiële kengetallen zijn overzichtelijk gepresenteerd. De data-analyses en het onderzoek zijn uitgevoerd onder schoonheidssalons die in het Handelsregister binnen de SBI-code 96022 (schoonheidsverzorging, pedicures en manicures) staan ingeschreven. Daarnaast zijn cijfers van onder meer het CBS verwerkt in de analyses en rapportage. Bij diverse thema’s zijn de onderzoeksresultaten vergeleken met de voorgaande edities van het onderzoek uit de jaren 2004-2019. Hierdoor bent u in staat in te spelen op de actuele trendmatige ontwikkelingen in de branche. Het onderzoeksrapport telt 61 pagina’s op A4-formaat, in kleur en Nederlandstalig uitgevoerd. Vormen schoonheidsspecialisten uw doelgroep dan is het onderzoeksrapport een absolute aanrader.


Meer informatie: www.marktdata.nl

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
XX of XY?
Onderzoek: Productverkoop steeds belangrijker voor schoonheidssalons

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord