HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Sneak peak! Vergroot je naamsbekendheid met TikTok

Heb je net Facebook en Instagram onder de knie en dan ‘popt’ er weer een nieuw socialmediaplatform op dat de aandacht vraagt. Een nieuw platform betekent niet direct dat het ook interessant is voor jouw salon. Volgens digitaal marketeer Rik Keijzer van Digital Moves is TikTok dat wél en biedt het ontzettend veel mogelijkheden, júíst voor schoonheidsspecialisten. Hoe, wat en waarom? Rik geeft in de komende editie – die rond de 22e juli in de brievenbus valt – handige en tijdbesparende tips over wat je wel en absoluut níét moet doet. Tekst: Birgitta van der Linden

Hieronder lees je een sneak peak van een compleet artikel dat verschijnt in vakmagazine De Beauty Professional. Heb jij nog geen abonnement? Voor maar 79 euro heb jij al een jaarabonnement! Klik hier!

Als ondernemende schoonheidsspecialist heb je er bijna een extra dagtaak aan om je contentkalender te vullen, berichten en filmpjes te creëren en online te zetten. Om optimaal gebruik te maken van een platform, kost het je ook wat tijd om je er eerst goed in te verdiepen. Kies je voor alle kanalen waar je (potentiële) klanten zich bevinden of richt je je pijlen op één of twee platformen? Facebook, Instagram, WhatsApp, Twitter, LinkedIn, YouTube: er is een legio aan mogelijkheden en elk platform kán interessant zijn, afhankelijk van je doelgroep. Digitaal marketeer Rik Keijzer voegt hier nog een platform aan toe: TikTok. “Dit is hét moment om hier zakelijk iets mee te doen!”

Twee redenen
Volgens Rik zijn er twee belangrijke redenen om nú met TikTok aan de slag te gaan. “Met TikTok vergroot je je merk- en naamsbekendheid binnen de jongerendoelgroep. Je verstevigt je merk en verkoopt een beleving die klanten bij jou in de salon kunnen ondergaan. TikTok staat ondanks dat het sinds 2017 bestaat en nu al een enorme groei kent, nog in de kinderschoenen. Er is ontzettend veel potentie en daarom is nú het moment om in te stappen, zodat je meelift op de groei van de komende jaren. Daarnaast vormt TikTok een internationale inspiratiebron in jouw vakgebied. Je ziet er de laatste trends, maar ook de problemen waar jongeren tegenaan lopen en waar jij wellicht te hulp kunt schieten. Je ziet wat je doelgroep aan het doen is, wat ze bezighoudt. Doe daar je voordeel mee en speel daarop in met je content.”

In de komende editie lees jij meer over TikTok, hoe het werkt en geeft Rik veel tips zodat jij aan de slag kan! Ben jij al aan de slag met TikTok? Ook dan is het interessant om te zien of je op de goede weg bent!

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Gratis massagelessen tegen stress
Sneak peak! Vergroot je naamsbekendheid met TikTok