Tilly Kluivers is blij met haar keuze voor het merk Goldeneye. Deze producten sluiten aan bij de vraag van nu. De uitgebreide verdieping in de ingrediënten en de werkwijze van de producten heeft haar laten inzien dat ze haar salon heeft uitgebreid met een gedegen merk. Ze deelt haar ervaringen over het assortiment, de samenwerking met leverancier Cosinta en vertelt wat het haar tot nu toe heeft gebracht.
Tilly is 15 jaar werkzaam in haar inpandige salon bij een vestiging van Etos in Sassenheim: “Ik werkte jarenlang met een vrij ‘standaard’ assortiment van producten en behandelingen. Tot het moment dat er een merk wegviel en ik toe was aan iets nieuws. Ik heb Cosinta om advies gevraagd en in mijn zoektocht naar nieuwe specialisaties om mezelf meer te onderscheiden van andere salons zijn we onder andere uitgekomen bij het merk Goldeneye, gericht op permanente make-up.”
Stijgende vraag
Sinds maart 2020 is Sassenheim een permanente make-up artist rijker. Eén dag per week is de beautysalon enkel geopend voor PMU-behandelingen. “Eerst dacht ik nog dat permanente make-up modegevoelig product was, maar toen de vraag in de salon bleef stijgen, heb ik mezelf voorgenomen er iets mee te doen.” Tilly is ontzettend blij met haar keuze: “Ik hou wel van uitdagingen en de behandelingen van permanente make-up bieden veel diversiteit. Je gaat nooit gelijk aan de slag, samen met de klant bepaal ik wat het mooiste resultaat is, passend bij de persoon. In een oriënterend gesprek bekijken we de mogelijkheden. Welke vorm eyeliner past goed bij iemands ogen? Valt de keuze op een donkere of juist een wat lichtere kleur? Ik vraag naar de wensen, geef aan welke mogelijkheden er zijn, ik laat het ze zien en van daaruit gaan we werken.”
Als Tilly terugdenkt aan haar eerste permanente make-up behandeling, was dat super spannend. “Het is niet voor niets permanent, oftewel: er is geen weg meer terug. Maar wie A zegt, moet ook B zeggen. En het is echt zo, in de loop der tijd word je er beter in, maar je moet wél blijven oefenen.”
Over de streep trekken
Wat Tilly vooral aanspreekt in het merk Goldeneye? “Er zit een gedegen systeem achter het merk waarin je jezelf echt kunt verliezen. Ze noemen het een 8-daagse cursus, maar ik zie het meer als een ‘opleiding’. Je krijgt veel achtergrondinformatie over het assortiment en de werkwijze van de apparatuur. En dat is natuurlijk niet voor niets. Als je in de salon met permanente make-up gaat werken, dan is het erg belangrijk dat je daar verantwoordelijk mee omgaat. Dankzij de uitgebreide cursus en de super goede begeleiding krijg je veel zelfvertrouwen om met dit merk te gaan werken. Dat spreekt mij enorm aan. Dit merk is niet alleen interessant voor de behandelaar, maar net zo goed voor de klant.” Sinds Tilly met Goldeneye werkt ziet ze de specifieke vraag naar het merk in haar salon stijgen. “Als je uitlegt dat je werkt met pigmenten die organisch en vegan zijn, héél veel kleuren mogelijk zijn én zonder verboden stoffen, raken klanten enthousiast. Vooral als je er een gedegen uitleg bij geeft, kun je klanten echt over de streep trekken.”
Tilly is te spreken over hoe compact de apparatuur en de productlijn is, en de hygiëne ervan. “Ook in een kleine salon kan je deze behandeling aanbieden. Doordat je bij elke klant nieuwe, disposable, producten gebruikt, kun je bovendien hygiënisch werken.” Vanuit Cosinta worden met regelmaat extra cursusdagen georganiseerd. “Het leuke daarvan: je leert andere schoonheidsspecialisten kennen, kunt elkaar om advies vragen en onderling contact opbouwen.” De klantenkring die Tilly voor het merk Goldeneye in haar salon ontvangt, is heel divers. “Van jonge vrouwen met meer excentrieke wenkbrauwen tot de wat oudere dames, die voornamelijk door het verdwijnen van het haar, voor een subtiele wenkbrauw kiezen. Eyeliner in een strakke lijn of juist een meer poederachtige schaduw. De diversiteit spreekt mij erg aan.”
Om de Europese burgers en het milieu te beschermen, is het gebruik van gevaarlijke, chemische, stoffen in tatoeage-inkten en permanente make-up in de EU vanaf januari 2022 beperkt op basis van de REACH-verordening. Het doel is niet om tatoeages te verbieden, maar de pigmenten die in tatoeages en permanente make-up worden gebruikt, veiliger te maken zonder de consument in gevaar te brengen. Als gevolg van de beperking worden er jaarlijks meer dan 1.000 gevallen van chronische allergische reacties voorkomen. Verschillende andere huidreacties en ernstige effecten als gevolg van tatoeages en permanente make-up nemen eveneens af.
Voor meer informatie of bestellen, klik hier!
Per 4 januari 2022 is het verplicht voor schoonheidsspecialistes, PMU-artiesten en tattoo artiesten om in het bezit te zijn van de juiste papieren en informatie voor elk kleurpigment dat zij in de salon hebben. Deze informatie bestaat uit een aantal pagina’s met alle uitgeschreven ingrediënten. De pigmenten van Goldeneye zijn als één van de weinige pigment merken REACH Compliant.
Wat vind jij?