In de editie die dit weekend bij alle abonnees door de brievenbus is gevallen, staat een interview met Eliza Mels en Sander Jensch van Ultra Cosmetics, leverancier van een aantal mooie luxe merken – met een klinische achtergrond – waarmee veel schoonheidsspecialisten en huidtherapeuten al jaren werken.
Ook zusterorganisatie French House Cosmetics vertegenwoordigt luxe merken waar menigeen mee werkt. Een echte huidverbeteringsstrategie en luxe make-up lijnen, dat is waar de bedrijven voor staan. Tijdens corona werd een nieuw merk cosmeceuticals geïntroduceerd, ASAP, en in maart dit jaar werd de ‘Online Academy’ gelanceerd.
In de coronatijd heeft Ultra Cosmetics haar depositaires dagelijks bijgestaan. “In die moeilijke, ongebruikelijke tijden, wilden wij ons steentje bijdragen”, vertelt Eliza. “De allereerste lockdown zijn we met het team gaan zitten en hebben we bedacht wat we konden doen om professionals te helpen. Ik ben meteen aan de slag gegaan met online trainingen. Maar liefst 850 professionals schreven zich hiervoor in! Verder introduceerden wij een nieuw merk – ASAP – met sterke producten voor thuis, want de consument kwam niet meer naar de specialist en juist nu moesten ze zichzelf thuis zo goed mogelijk kunnen verzorgen. We moesten zorgen dat de cliënten weer hun aandacht op vestigde op de professional. We wilden onze partners inspireren, want als wij het niet doen in die tijd, wie dan wel? Uiteindelijk hebben al die trainingen die we hebben gedaan in de lockdownperiode ervoor gezorgd dat we verder zijn gaan denken. En toen kwam het idee om de een online academy te starten. Dit om de totale beautybranche van Nederland te ondersteunen.” In de Online Academy, genaamd Online Skin, vind je als specialist veelal live trainingen onder leiding van Eliza zelf.
Meer weten? Lees het complete artikel in de nieuwste editie van De Beauty Professional: Neem een abonnement en mis niks meer!
Wat vind jij?