HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Leren van vakgenoten: Azra Secerbegovic

Azra Secerbegovic is 54 jaar en eigenaresse van ASPA Beauty in Den Haag. “Ik vind het heerlijk om bedrijfseigenaar te zijn. Het geeft mij veel verantwoordelijkheid en uitdagingen, maar ook veel vrijheid,” vertelt Azra. Ze ontwikkelde een eigen merk: AZRA. En één van haar producten werd onlangs genomineerd voor een Dutch Beauty Award. Lees snel verder en be inspired!

“In 2008 ben ik mijn salon begonnen en sindsdien ben ik, samen met mijn team, druk bezig met de ontwikkelingen van ons bedrijf. Mijn team bestaat uit één schoonheidstherapeut en twee huidtherapeuten. De juiste mensen vinden om op lange termijn te werken, was de grootste uitdaging. Het heeft veel tijd en energie gekost. Wat ons uniek maakt is ons serviceniveau, hoogopgeleide therapeuten en de cosmeceutische producten die we hebben.”

Opleiding en trainingen
“Mijn opleiding tot schoonheidsspecialiste heb ik in Engeland gevolgd. Ik heb ook botanie en bedrijfskunde gestudeerd aan de universiteit in Engeland. Om bij te blijven in ons vakgebied volgen we veel cursussen, lezen veel literatuur en boeken, wisselen ervaringen uit met andere beauty-eigenaren in binnen- en buitenland. De laatste training die wij hebben gevolgd was opfriscursus lasergebruik. Elke keer bespreken we specifieke kwesties en leren we nieuwe feiten.”

Behandelingen
“We ontwikkelen voor elke cliënt een realistisch behandelplan. Het is belangrijk voor ons om te begrijpen wat de verwachting is van een klant. Wij zijn gespecialiseerd in gezichtsbehandelingen. We bieden ook laser- en IPL-behandelingen, harsen, manicure, pedicure en massagebehandelingen. Het is de combinatie van huidtherapiebehandelingen en schoonheidsbehandelingen.”

Merken
“We hebben veel merken op voorraad bij ASPA. Het duurt eeuwen voordat we beslissen welk merk we op voorraad willen hebben, omdat we elk product graag zelf proberen. Onze focus ligt op ons eigen merk AZRA Botanical Simplicity, maar ook op Synergie Skin, EmerginC, Hydropeptide, Clinisoothe en Olixia. Voor handen en voeten gebruiken we het wereldberoemde merk Margaret Dabbs London.”


Hoe ga jij om met klanten die te laat komen of op het laatste moment hun afspraak annuleren? 
“In elke behandelingsbevestiging schrijven we duidelijk ons annulering policy, maar we behandelen echter elke situatie afzonderlijk.”

Wat betekent social media voor jouw salon?
“Social media is erg belangrijk voor ons. We zijn er erg actief mee. Onze focus ligt op Instagram, aangezien we via dit kanaal veel nieuwe klanten krijgen.”

Ga jij je inschrijven in het SKIN-register?
“Wij zijn lid van ANBOS. Wij denken dat er meer mogelijkheden zijn die ANBOS voor onze branche kan doen.”

Toekomst van de beautybranche
“Ik zie alleen kansen voor onze branche. Het is belangrijk om te begrijpen dat het runnen van een schoonheidssalon of kliniek hooggekwalificeerd werk is dat veel kennis en ervaring vereist. Onze klanten worden blootgesteld aan veel informatie en dat moeten wij ook zijn.”

Wat is de beste tip die je ooit hebt gekregen met betrekking tot jouw salon/ondernemen in de beautybranche? 
“Houd het gefocust en je hebt niet iedereen nodig om je klant te zijn.”

Is er nog iets anders wat je met vakcollega’s zou willen delen?
“We moeten samenwerken om het imago van onze vestiging in dit land te veranderen.”

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
Beauty Award Special: ‘De weg naar… de finale!’ SSP van het Jaar, regio West
Leren van vakgenoten: Azra Secerbegovic

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord