HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

BLOG: Ben jij tevreden met je prijslijst?

Toen ik begon had ik mijn prijslijst gelijk goed gepositioneerd. Ik bevond mij in de bovenste laag van de markt. Om mij heen hoorde ik van veel mensen:

  • dat ik te duur was
  • er iemand op de hoek zat voor minder geld
  • er al zoooveeel nagelsalons in het dorp zijn.

Maar ik geloofde dat ik wat anders te bieden had als hun! Dat was zo, namelijk mijzelf. Nu klinkt dit heel arrogant.. Degene die mij kennen weten dat ik verre ben van dat, maar iedereen trekt zijn of haar eigen klanten aan.

Doordat mijn prijzen “hoog” waren trok ik serieuze klanten aan. Die wilde betalen voor de waarde die ik leverde. Die doelgroep wilde ik hebben. Het chique segment van het Westland.

Daarom is het zo belangrijk om voor jezelf te bepalen wie jouw ideale klant is. Mijn ideale klant begrijpt als geen ander hoe je prijsbepaling in elkaar zit en de waarde van het werk inziet. De ondernemersvrouwen die er verzorgt uit willen zien. Met weinig tijd maar die zich wel dat maandelijkse, luxe moment gunnen.

Elk jaar deed ik mijn prijslijst iets verhogen. Door dit ruim van tevoren duidelijk aan te geven bij klanten werd dit een iets makkelijkere stap. Want prijzen verhogen, daar krijg je buikpijn van. Mijn coachees help ik met het opstellen van hun prijslijst. Samen checken we wat hun ideale klant is en wat ze willen uitstralen. We maken samen een stappenplan om de verhoging door te voeren. Zo hoef je het niet alleen te doen.

Het belangrijkste is te beseffen wat je waard bent. Ik heb nu 10 jaar nagelervaring, ik blijf mijn opleidingen volgen en ik help andere met hun salon. Dit mag ik ook zeker doorberekenen aan de klant. Ik zorg dat mijn salon altijd een high end uitstraling heeft en dat alles netjes en hygiënisch is. Dit spreekt mijn ideale klant namelijk aan. Je prijslijst moet wel matchen bij je kwaliteit en uitstraling en je moet er 100% achter staan.

Zeg eens eerlijk? Als jij een dikke Mercedes wilt kopen en je ziet er een op marktplaats voor €1000, dan denk jij vast: daar zal wel iets mis mee zijn!!!! Als jij diezelfde Mercedes voor €60.000 zou zien en je had het geld ervoor, no problemo!

Als je nu eens naar je prijslijst kijkt?
Zou jij dan meer beloning (geld) willen vragen voor je behandeling als wat je nu doet?

Groetjes, Renate

www.saloncoaching.nl

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
MASTERCLASS: Huidverzorging oncologische huid  
BLOG: Ben jij tevreden met je prijslijst?

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord