HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Pepijn Borrèl, CEO Magnetic: “Ik wilde de liefde voor het nagelvak teruggeven”

Heb jij editie 4 van ProfNail Magazine al gelezen? Daarin stond een interessant interview met CEO Pepijn Borrèl. Wat doe je als CEO van Magnetic Nail Design als plots heel de branche op z’n kop staat? Als salons niet langer hun klanten – waar ze zo blij van worden – mogen ontvangen? Als distributeurs geen klanten in hun vestiging welkom mogen heten? Met alle liefde die Pepyn Borrèl voor het nagelvak heeft, kan hij niet anders dan zijn hart volgen en iets voor een ander betekenen: “Ik wilde nagelstylisten de liefde voor het vak teruggeven.” Tekst: Het Champegna Atelier

We doen het niet vaak, maar we geven vandaag op onze website een compleet interview weg. Dit interview was te lezen in de laatste editie van ProfNail Magazine. Lees snel verder en weet wat je mist als je nog geen abonnement hebt!

‘Ik ben heel dankbaar dat ik op deze manier mijn klanten beter heb leren kennen’

Inmiddels zijn we 8 seizoenen en 113 shows verder en heeft Pepyn uren aan opnames van zijn Nail Talk Shows achter zijn naam staan. Pepyn: “We maken deze shows om nagelstylisten te inspireren. Om een platform te creëren waarin we er voor elkaar zijn. En waar we elkaar positief kunnen motiveren voor ons vak.”

Licht aan het einde van de tunnel
De Nail Talk Shows zijn ontstaan om nagelstylisten een hart onder de riem te steken. Pepyn: “Stylisten werken over het algemeen alleen in de salons. Ze moeten het juist hebben van de kick van een klant die vertelt dat zij een compliment heeft gekregen over haar nagels. Dat is de reden dat de stylist doorzet. Op het moment dat deze klanten vanwege de lockdown wegvallen, gaat het niet alleen om het financiële aspect, maar ook om het wegvallen van het vele persoonlijke contact. Dat is een deel van het vak en als dat wegvalt, val je in een heel diep, zwart gat. Daar maakte ik me zorgen over, terwijl ik me tegelijkertijd besefte dat we met z’n allen door moeten en we met elkaar moeten blijven geloven dat er licht is aan het einde van de tunnel…” Pepyn brengt licht in de branche met zijn gemiddeld twee uur durende Nail Talk E-Workshops. “Ik wilde niets liever dan nagelstylisten de liefde voor het vak teruggeven. De ene stylist werkt voor het geld, de ander omdat ze knettergek is van nagels. Ik heb geprobeerd om amusement te bieden in de vorm van nagelworkshops. Van hele extreme dingen als 20 centimeter lange nagels met nail art tot workshops in online marketing en het bijbrengen van kennis over fotografie.”

Onze klanten hebben niet alleen ons gevonden, maar wij hen ook

Dankbaarheid
Het delen van kennis, het bieden van inspiratie en het nadenken over gezond werken staan voorop in de Nail Talk Shows en E-Workshops. Pepyn: “We hadden al een volledig professioneel ingerichte studio, dus we konden direct van start. In dezelfde periode heeft Jaap zich achter de schermen beziggehouden met het opstellen van een coronaprotocol voor de nagelbranche en van deze ontwikkelingen kon ik de kijkers steeds op de hoogte houden. We hebben dit met enorm veel passie gedaan en we zijn blij dat dit onze kijkers door de eerste lockdown heen heeft geholpen.” Pepyn besloot verder te gaan met liveshows en live workshops. Sterker nog, professionalisering volgt. “Ruim een half jaar later zijn we certificaten gaan uitreiken aan stylisten die daadwerkelijk stappen maakten door mee te doen aan de workshops. Zo gaven we onze kijkers huiswerk mee, dat vervolgens door onze trainers van feedback werd voorzien. Soms deelden we wel 1200 certificaten per week uit. Het leuke daarvan is dat we de betrokkenheid bij de workshops zagen groeien, groeien en nog eens groeien. Onze klanten hebben niet alleen ons gevonden, maar wij hen ook.”

Belang van online
Magnetic Nail Design exporteert het assortiment inmiddels naar 46 landen. “We zien dat sommige landen vanwege de pandemie heel zwaar zijn getroffen. Onze trainers in bijvoorbeeld Oekraïne hebben geen uitzicht op een vaccin. Zij zijn normaal gesproken gewend om de hele wereld rond te reizen om daar lessen te verzorgen en dat kon dus niet meer. Dat was voor ons de bevestiging om nog vaker online te gaan. Inmiddels geven we drie keer per week diverse workshops, ook in het Engels, om onze buitenlandse stylisten gemotiveerd te houden en ervoor te zorgen dat zij straks met nieuwe inspiratie aan het werk kunnen. De online workshops hebben ons bereik enorm vergroot. Mensen nemen direct contact met ons op en daarmee hebben we echt kunnen bijdragen aan het welzijn van onze klanten tijdens de pandemie. Ik ben heel dankbaar dat wij op deze manier onze klanten beter hebben leren kennen. We hebben er dan ook bewust voor gekozen om het heel laagdrempelig te houden. Alles is kosteloos en we laten de shows onbeperkt online staan.”

Ik wil nagelstylisten hun eigen waarde laten inzien

Prijs bewustwording
De afgelopen periode heeft Pepyn aan het denken gezet over ‘prijsbewustwording’: “Ik zie nog te vaak dat een stylist onzeker is over haar werk en door een tekort aan zelfvertrouwen niet het geld durft te vragen dat ze wel voor haar werk verdient. Daar kan ik echt helemaal gek van worden! Men is gewend te kijken naar de goedkoopste studio in de omgeving. Je keek altijd naar de stylist om de hoek. Daar heb ik mezelf ook schuldig aan gemaakt. Toen ik ooit begon, deed ik ergens achteraf een nagelcursus voor duizend gulden en ging ik vervolgens op een zolderkamertje voor veel te weinig geld het vak uitoefenen. Maar dat is niet de juiste manier van werken. Ik wil nagelstylisten hun eigenwaarde laten inzien, want als ze dat niet inzien doen ze zichzelf te kort. Ik wil dat stylisten zelfstandig hun toekomst vormgeven zonder afhankelijk te zijn van hun omgeving. En ik wil niets liever dan ze daarbij helpen en ze het gevoel geven dat ze dat ook echt waard zijn.”
Je kunt het heel praktisch maken in workshops over prijsstellingen: hoeveel kun je voor welke behandeling vragen? Welke verkooptechnieken kun je toepassen? Nog vaak genoeg zie ik nagelstylisten zichzelf beperken in hun groeimogelijkheden. Dit komt omdat zij veelal alleen zijn in het ondernemen. Daarom vind ik het belangrijk dat we elkaar hiervoor opzoeken. In onze online community zie ik dat mensen met elkaar het gesprek aangaan, je ziet dat mensen durven delen als ze een prijsverhoging hebben ingezet en dat inspireert anderen. Want als een stylist droomt om ooit een eigen studio in de binnenstad te openen, is het belangrijk dat je nu al een plan opstelt om dat in de toekomst bij elkaar te verdienen. Ik zie gelukkig de ontwikkeling dat veel nagelstylisten al op een meer zakelijke manier bezig zijn met het runnen van hun salon.”

Ik durf wel te zeggen dat ik de meest bevoorrechte persoon op deze wereld

Goed is goed genoeg
Pepyn wil alle stylisten op het hart drukken: “Perfectie blijft noodzakelijk, maar laat dit geen valkuil zijn; goed is goed. Dat leren wij ook onze cursisten in opleiding zodat ze straks vol zelfvertrouwen aan de slag kunnen.” Pepyn ervaart dit ook binnen Magnetic Nail Design. “Wij hebben hier de ruimte om te leren, onszelf te blijven ontwikkelen en out of the box te denken. Ik zeg altijd zo: we zijn een groot bedrijf in het klein, dat zorgt ervoor dat de lijntjes heel kort zijn en we snel kunnen schakelen. Ik heb het voorrecht dat Jaap en Mey nog heel actief betrokken zijn bij het bedrijf. Deze combinatie met z’n drieën is heerlijk! Maar zeker ook met het hele team van mensen om ons heen, want nummer 1 word je nooit alleen. Doordat we samen verder kijken naar producten, nieuwe trends en blijven doortesten, gaat mijn nagelhart nog elke dag sneller kloppen. Ik durf wel te zeggen dat ik de meest bevoorrechte persoon op deze wereld ben en dat allemaal door dat kleine stukje plastic op de nagels.”


Wil jij op de hoogte blijven van alles wat er in de nagelbranche gebeurd? Sluit dan nu jouw abonnement af! www.beauty-pro.nl/abonnementen.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
Veel nieuws bij Urban Nails!
Pepijn Borrèl, CEO Magnetic: “Ik wilde de liefde voor het nagelvak teruggeven”