Alice komt voor een kennismakingsbehandeling. Ze is een sportieve vijftigplusser, die bewuste keuzes maakt qua voeding, zo eet ze al jaren geen brood meer, zo weinig mogelijk suikers en vooral veel groente en fruit. Ze heeft een jaloersmakend strak figuur, maar haar huid is een totaal ander verhaal. Haar vel staat helemaal strak gespannen, is duidelijk vochtarm en vooral onrustig. Door de loupelamp zie ik veel kleine télé’s en het lijkt wel of haar huid dagelijks gegaard is onder de zonnebank. Maar daar heeft ze nog nooit onder gelegen, zegt ze. En bakken in de zon doet ze ook niet. Ze is wel veel buiten, fietst dagelijks naar haar werk en trekt regelmatig haar hardloopschoenen aan voor een rondje om de plas.
Tijdens de intake krijg ik de volgende antwoorden:
- Reinigen: Ja, met water
- Peeling: Scrubben bedoel je? Ja 1x in de week
- Serum: Nee
- Oogcrème: Nee, waarom?
- Dagcrème: Wat in de aanbieding is bij de ‘koopjesdrogist’
- Nachtcrème: Idem
- UV-bescherming: Niet altijd
“Weet je wat ik nou niet begrijp? Je bent zo gezond bezig. Waarom smeer je dan junkfood op je gezicht?”
Alice schiet in de lach: “Junkfood?”
“Junkfood ja! Rommel, waar je huid niets aan heeft. Het wordt er letterlijk misselijk van”
Dan valt ze even stil en zegt “Ja daar heb je me hè…”
“Wil je echt werken aan een gezonde, mooiere huid?”
Ze knikt en vraagt “Maar ben ik daar dan niet te laat mee?”
“Het is nooit te laat, je huidconditie kunnen we zeker wel verbeteren. Maar dat kan ik niet alleen, daar moeten we samen aan werken: het grootste gedeelte ga jij zelf thuis in de badkamer doen”
Na de behandeling zet ik een pakketje voor haar klaar met producten voor de gevoelige huid. Eerst maar eens al die troep eruit, daarna gaan we opbouwen. Omdat ik haar eerst wil laten zien, hoeveel vuil er eigenlijk op haar huid zit, zet ik ook de Micell Cleansing Water voor haar klaar. Ze koopt het hele pakket en we maken een nieuwe afspraak over 6 weken.
Een week later app ik haar om te vragen hoe het met haar huid gaat en of de producten bevallen. Ze antwoord met:
“Ik doe alles 2x per dag, zoals je gezegd hebt. Voor mij geen junkfood meer 😉 En inderdaad, wat een vuil op dat watje!!”
Tja, wij weten het al jaren: huidverbetering begint met passende, professionele producten.
Beautygroet
Alexandra
Alexandra is eigenaresse van Schoonheidssalon Alexandra én trainster van een bekend merk. Ze kwam vorig jaar met het idee voor een nieuwe rubriek: salonchat, salonpraat… “De bedoeling is dat het echt over de interactie met de klanten in de salon gaat”, zei ze. Via de QR Code hier onderaan kunnen jullie er meer lezen.
Lijkt het jou leuk om ook iets te delen? Iets dat wellicht iedereen herkent? Iets bijzonders wat er bij jou in de salon is gebeurd met een klant? Stuur dan een mail naar: redactie@debeautyprofessional.nl.
Wat vind jij?