Soms is het antwoord op meer omzet niet om nieuwe klanten aan te trekken, maar om meer uit je bestaande klanten te halen. Bedenk eens hoe je aanbod zich verhoudt tot hun vragen en wensen en of je daar een mooi pakket voor kunt samenstellen.
Upselling
Upselling betekent dat je een betere of uitgebreidere versie van een product of behandeling verkoopt. Behandelingen als IPL, Microneedling en Cryolipolise lenen zich hier natuurlijk perfect voor. Zowel omdat er vaak meerdere behandelingen nodig zijn voor een goed resultaat én omdat je makkelijk extra zones kan verkopen. Een extra booster bij een HydraFacial is ook zo’n voorbeeld.
Cross-selling
Cross-selling lijkt op de vorige variant, maar is wel degelijk anders. Waar je bij upselling meer van hetzelfde verkoopt, richt je je bij crosselling op de verkoop van aanverwante producten of diensten. Waarschijnlijk zet je dit nu al in door huidverbeterende producten na een behandeling te verkopen.
Wees creatief en verrassend en stel het pakket samen voor een aantrekkelijke prijs, zodat je klanten hier echt voordeel uithalen.
Verpak het leuk
Denk ook vooral eens in thema’s. Bijvoorbeeld en Holiday Prep Package, met daarin een zomer peeling, een pedicure behandeling en een leuke strandtas met UV Beschermer en Marc Inbane spray voor thuis.
Spread the word
Maak het wereldkundig! Je leuk verpakte pakket verdient alle aandacht, dus zorg dat het dit ook krijgt. Zet je socials in, hang een poster in de salon, stuur je klanten een nieuwsbrief. Let op dat je focust op het resultaat dat klanten kunnen bereiken met je pakket en geef duidelijk aan welk voordeel ze ontvangen!
Meer nieuwe aanwas van klanten nodig? Denk eens aan social advertising.
Ik hoop dat je iets aan de tips hebt. Heb je meer hulp nodig? Dan mag je mij natuurlijk altijd even bellen of een appje sturen.
Lianne van Houtum – Bureau van Houtum
www.bureauvanhoutum.nl
info@bureauvanhoutum.nl
Whatsapp: 0614756781
insta: @bureauvanhoutum
Wat vind jij?