HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

De eerste 3 dagen na de lockdown by Marloes van Maaren

De eerste drie dagen dat we open zijn, zitten er alweer op. Het is weekend! De één gaat nu even bijkomen en pakt wat me-time. De ander werkt vandaag en misschien zelfs ook morgen nog door om de ‘schade in te halen’ en meer klanten te kunnen helpen. Wat je ook doet, lees vooral dit enthousiaste en eerlijke verhaal over de eerste drie dagen na de lockdown van Marloes van Maaren. Marloes is eigenaresse van Huidinstituut Etoile en won in 2018 een Beauty Award in de categorie Schoonheidsspecialist van het Jaar. Veel dingen die zij meemaakte deze week zullen herkenbaar zijn en daarom is het ook zo leuk om te lezen! Bedankt voor het delen Marloes! Lees snel verder.

Hoe mooi is het om te ervaren dat mijn klanten en ik ons volledig veilig voelen en dat in mijn huidinstituut het leven weer volkomen normaal voelt.

Dag 1 – Marloes van Maaren

DAG 1 – Woensdag 3 maart

Dé dag dat ik weer sinds weken mijn wekker af hoorde gaan. Dé dag dat wij na 11 weken weer mochten werken! Maar man, man, wat vond ik het vroeg. Waar was mijn ritme gebleven? Gelukkig had ik de dag ervoor alles klaargezet en kon ik op mijn gemak naar mijn werk rijden. En wat zo fijn was: om dan ook de deur open te doen, de geur op te snuiven en gelukkig te bedenken dat ik deze dag niet alleen zou zijn! Mijn eerste klant was superblij om er weer te zijn. En op de vraag of ze mijn handen had gemist, was haar antwoord een volmondig JA. Zij kwam voor een heerlijk behandeling met de Collageen Booster. Hoe mooi is het om te ervaren dat mijn klanten en ik ons volledig veilig voelen en dat in mijn huidinstituut het leven weer volkomen normaal voelt. We mogen weer dichter bij elkaar komen en ik mag de klant weer aanraken. Op dat moment besef je pas dat het fysieke contact zó nodig is voor je gemoedstoestand. Ik had tussen de behandelingen door genoeg tijd genomen om natuurlijk alles extra te desinfecteren, te ventileren, zelf ook af en toe even buiten een frisse neus halen én om ook de tijd te nemen om gezond te eten en genoeg te drinken. 

Mijn tweede klant was al even enthousiast dat ze weer mocht komen en haar huid had zeer behoefte aan een hydraterende behandeling met Ultra-Soon. Ze wilde haar vervolgafspraak eerder dan dat ze gewend was. Bij mijn volgende klanten had ik diverse huidverbeterende behandelingen in de planning staan, zoals een Carboxytherapie, Microneedling en Softlaser. Iedere klant was zo enthousiast over het effect, dat er gelijk kuren werden afgesproken. Dat was wel de tendens van vandaag. Klanten die sneller weer wilden boeken, omdat ze waarschijnlijk toch langere tijd een behandeling hadden moeten missen. Wat mij vooral opviel aan mijzelf, was dat ik toch weer moest wennen. Het gebeurde regelmatig dat ik het verkeerde knopje intoetste van mijn stoel of dat ik een verkeerde lade openmaakte. Dat soort handelingen doe ik normaal met mijn ogen dicht en nu moest ik er even bij nadenken. Bizar om te ervaren hoe sommige gewoontes erin of eruit sluipen.

Vandaag werk ik weer samen met mijn stagiaire. We moeten even onze draai vinden, ook met de anderhalve meter, maar het gaat ons goed af.

Dag 2 – Marloes van Maaren

DAG 2 – Donderdag 4 maart

Met een berg schone handdoeken van de eerste dag ga ik weer richting mijn werk. Op naar dag twee. Vandaag weer bewonderende woorden gekregen van mijn klanten over de verandering in de salon. We hadden tijdens onze sluiting de inrichting veranderd met mooie, warme tinten en nieuw meubilair. Mijn eerste dame van vandaag was een 82-jarige lieverd, die het nog steeds belangrijk vindt er goed uit te zien. Zij kwam ooit met een huid vol met milia. Sinds ik die allemaal verwijderd heb met de T-Away is ze mijn trouwste fan. Vandaag was ook mijn stagiaire weer aanwezig, helemaal blij dat ze weer mocht beginnen. We moeten weer even onze draai vinden, ook met de anderhalve meter, maar het gaat ons goed af. Vanmiddag kwam er ook een nieuwe klant voor een advies voor haar pigmentvlekken én ze had wat moeite met het ouder worden. Ze ging na een huidscan met de Observe naar huis met specifieke producten en we hebben diverse afspraken gemaakt voor haar huid. Verder was onze dag gevuld met diverse behandelingen en was mijn stagiaire druk om de nieuw binnengekomen producten te prijzen.

Ik merk na deze drie dagen dat we zeker een beroep hebben dat er toe doet. We krijgen veel waardering van onze klanten. Ze hadden echt de aanraking gemist, maar ook even gezellig een praatje.

Dag 3 – Marloes van Maaren

DAG 3 – Vrijdag 5 maart

Vandaag weer een heerlijke drukke dag, samen met mijn stagiaire Mariska, die ook weer heel blij was dat ze mocht komen. Haar opleiding gaat nog steeds online, wat de nodige aanpassingen vraagt. Ze heeft geen contact met haar klasgenoten en ik merk toch dat deze coronatijd geen positieve uitwerking heeft op haar enthousiasme en motivatie. Ik vind het toch belangrijk dat ik haar optimaal begeleid in de praktijkvakken en gelukkig pakt ze dat weer redelijk op. Ik ben supertrots op haar! Vandaag was één van haar taken om alle voorbereidende handelingen te doen. Na zoveel weken vond ze het weer heerlijk om wat extra’s voor de klanten te doen in de vorm van hand- en voetmassages. Bij de laatste klant mocht ze een extra gezichtsmassage doen om weer even de feeling te krijgen met de verschillende massagegrepen.

We hadden vandaag uitgebreide behandelingen met onder andere softlaser- en RF en nog wat klanten die langskwamen om producten te halen, omdat ze niet meer konden wachten tot hun behandeling. Ik merk na deze drie dagen dat we zeker een beroep hebben dat er toe doet. We krijgen veel waardering van onze klanten die heel erg naar de behandeling hebben uitgekeken. Ze hadden ook echt de aanraking gemist, maar ook even gezellig een praatje. Echt even het sociale contact. Wat wij altijd als normaal hebben beschouwd, wordt dus heel belangrijk wanneer het niet meer kan. Ik merk ook bij mijzelf dat ik mijn werk weer meer waardeer en dat ik echt oprecht genoten heb van de afgelopen dagen.

Ik hoop dat al mijn collega’s net zoals ik heb genoten, omdat we weer mochten doen waar we goed in zijn en wat we het liefste mogen doen.

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
CND™ the colors of you!
De eerste 3 dagen na de lockdown by Marloes van Maaren

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord