HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Lockdown tips van Kimberly de Vries van Beauty Villa

Vandaag de lockdown tips van Kimberly de Vries van schoonheidssalon Beauty Villa in Ede. Kimberly is genomineerd voor de Beauty Award tot schoonheidsspecialiste van het jaar 2020/2021 en behoort nu tot de top 3 beste schoonheidsspecialistes van midden-oost Nederland. De missie die Kimberly wilt uitdragen is meer kenbaarheid maken voor de schoonheid van zelfliefde. “Iets dat voor mij veel meer is dan alleen een slogan, maar een levensmotto dat ik uitdraag in mijn salon en privéleven. Mijn nominatie voor de Beauty Award 2020/2021 is voor mij niet alleen al een cadeau voor het werk wat ik de afgelopen 5 jaar in de salon heb gestoken, maar ook een geweldige kans om mijn bereik te vergroten waardoor mijn missie hopelijk door nog veel meer mooie vrouwen gehoord mag worden!”

De eerste lockdown
Achteraf besef ik mij pas hoeveel stress de eerste lockdown heeft gegeven. Op dat moment leek alles onder controle en pakte ik alles aan wat ik op dat moment kon doen, maar achteraf besef ik mij in wat voor een onzekerheid ik heb geleefd. Voor mij voelde het heel onzeker of ons vak nog wel op dezelfde manier kon blijven bestaan als de 1,5 meter samenleving ook echt het ‘nieuwe normaal’ zou worden. Dit was best een beangstigende vraag die ik mijzelf stelde nadat ik veel in de salon heb geïnvesteerd en nog steeds iedere dag geniet van het mooie beroep wat we uitoefenen. De eerste lockdown heeft er wel voor gezorgd dat ik met aandacht mijn webshop weer helemaal up and running heb gekregen. Een social influencer heeft een product uit de salon gedeeld wat er voor zorgde dat de webshop gelijk een boost kreeg met klanten verspreid door heel Nederland! Ik heb ook belangrijke keuzes gemaakt voor de toekomst van de salon, door eindelijk de knoop door te hakken om mijn aanbod kleiner te maken en mij volledig te specialiseren in wat ik het allerleukste vind om te doen: de gezichtsbehandelingen. En dan met namen gericht op huidveroudering vertragen en tekenen van vermoeidheid te verminderen.

Tweede lockdown
Tijdens deze lockdown zijn er geen moeilijke beslissingen meer om te nemen, mijn keuze die ik tijdens de eerste lockdown heb gemaakt door het aanbod juist kleiner te maken is nog steeds de juiste keuze geweest en mijn aanbod klopt nu volledig! Wel probeer ik tijdens deze 5 weken lockdown zo veel mogelijk de verbinding op te zoeken met de mooie vrouwen die ik tot nu toe al trouw mocht ontvangen in de salon. Ik ben nu aan het onderzoeken hoe ik nog meer een ‘merk’ kan maken van Beauty Villa. De behandelingen blijf ik ook nu nog steeds promoten om alvast klanten te werven voor het nieuwe jaar. Deze keer focus ik mij op (wat ik de vorige keer stiekem toch iets meer uit het oog verloor) mijn eigen zelfliefde door meer tijd voor mezelf in te plannen met ontspan momenten. Om mijn pad te blijven ontdekken ben ik met een coachingstraject begonnen dat focust op meditatie, bewustzijn en voornamelijk juist de kracht van vrouwelijkheid. Heel interessant om daar nog meer een verdiepingsslag in te kunnen maken!

In contact blijven met klanten/potentiële klanten
Het is normaal gesproken nu dé belangrijkste periode voor de salon. Dit was het perfecte moment om weer een financiële buffer op te bouwen. Gelukkig heb ik zo goed als iedereen kunnen verzetten naar halverwege januari en februari. Klanten krijgen voor de feestdagen een persoonlijke boodschap van mij met een MILU masker voor thuis. Ze krijgen daarbij ook een cadeaubon om in te leveren voor het nieuwe jaar, maar ook 1 om aan iemand cadeau te geven, zodat daar weer potentiële nieuwe klanten uit kunnen komen. Natuurlijk blijf ik mijn trouwe vrouwen er op wijzen dat ik beschikbaar ben voor alle huid vragen en ik probeer iedereen te laten weten hoe zeer ik ze mis en waardeer.

Hoe probeer jij nog omzet te binnen te halen?
Via social media deel ik verschillende cadeautips voor de feestdagen en laat ik de cadeaubonnen zien. Verder focus ik mij vooral op het werven van nieuwe klanten voor behandelingen wanneer de salon weer open mag. Voornamelijk via social media om ook via daar échte 1-op-1 verbinding te maken.

Wat ga je doen als blijkt dat dit langer gaat duren dan 19 januari?
Als deze lockdown langer gaat duren blijf ik mij voornamelijk focussen op de productverkoop. Ik heb al wat ideeën klaar liggen om een starterkit samen te stellen waarin een 3 tal producten zit. Zodat (potentiële)klanten eerst al thuis kennis kunnen maken met de producten waarbij ik ze op afstand (online) ermee ondersteun, en zodra de salon weer open kan ze verder kunnen gaan met behandelingen. Ook is het al mogelijk om een jaarpakket in de salon te nemen, waarbij ze de behandelingen voor 1 jaar al vooruit betalen.

Tip
Gebruik juist de tijd van deze lockdown voor een reset voor jezelf om weer even tot adem te komen van de gekke periode het afgelopen jaar. Kijk daarna eens vanuit die rust naar je bedrijf of je er nog gelukkig mee bent of dat je nog dingen wilt aanpassen.

Heb je nog iets dat je tegen je collega’s wilt zeggen?
Laat je niet gek maken. Neem je tijd. En wat er ook gebeurd, blijf zo dicht mogelijk bij jezelf! Het feit dat je nu nog overeind staat met je bedrijf laat al zien wat een doorzettingsvermogen je hebt! We kunnen dit samen!


© Portretfotografie Maarten van de Kraats

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
De goede voornemens van Iva Lauwers – D’iva schoonheidssalon
Lockdown tips van Kimberly de Vries van Beauty Villa