Caroline Rigo, ooit kleuterleidster, vond haar roeping in beauty dankzij haar passie voor make-up en skincare. Werd een topvisagiste en groeide uit tot dé ondernemer van de Belgische beautywereld. Haar scherp ontwikkelde inzicht in consumentenbehoeften vormde de basis voor haar gedurfde stap naar ondernemerschap en het oprichten van haar eigen merk, Cent pur Cent.
Hoe ben je in de beautybranche terechtgekomen?
Als kleuterleidster had ik al een grote interesse in beauty, make-up en skincare. Dus volgde ik een avondopleiding voor schoonheidsspecialiste en visagiste en begon ik freelance te werken als make-up artist. Zo is de bal aan het rollen gegaan.
Wat vind jij het leukste aan het ondernemen in de beautybranche?
Vooral het feit dat het een trendgevoelig en creatief sector is. Het is erg leuk om trendsetter te zijn en in te kunnen spelen op wat leeft in de markt. Net als in de fashionwereld, lanceren wij een aantal collecties per jaar. Het geeft telkens weer een kick als deze gelanceerd worden.
Zie je verschil tussen de professionele beautybranche in België en Nederland?
Nederland loopt altijd een beetje voor op België. Maar in feite zijn we allemaal hetzelfde, en zeker dan de eindklanten. Die willen er allemaal op hun best uitzien en het liefst met behulp van goede, gezonde en betaalbare producten.
Wat doe je om nieuwe schoonheidsspecialisten te bereiken?
Om nieuwe klanten te bereiken, zetten we sterk in op de beurzen dit jaar. Zo zijn we aanwezig geweest op Beauty Düsseldorf, maar ook in Utrecht op BTS en uiteraard op Cosmoprof in Bologna. We hebben hiervoor een prachtige beursstand laten maken en we doen graag eens zot en denken out of the box. Zo stond er op onze stand een leuke grijpmachine met make-upproducten, die ontzettend veel aanloop had.
Hoe belangrijk is natuurlijke cosmetica voor jou?
Zeer belangrijk. Dat is de WHY van ons merk, ons bedrijf! Ik heb Cent Pur Cent in het leven geroepen omdat er tekort was aan natuurlijke cosmetica, maar wel in een luxueus jasje. Er zijn zoveel mensen met allergieën, met een slechte huid of huidproblemen. Wij willen dat iedereen, met welke huid of welk huidtype dan ook, onze producten kan gebruiken om zich mooi te voelen. Dankzij onze make-up wordt iedereen de beste versie van zichzelf.
Geloof je in de toekomst van beautybeurzen?
Zeker! Het is en blijft een plaats om in contact te komen met de schoonheidsspecialist en voor hen om met leveranciers te praten, te sparren en deals te sluiten. Het is een efficiënte manier om potentiële klanten te bereiken en je merk te tonen aan een nieuwe markt.
Wat is je favoriete Cent Pur Cent product?
Mijn lievelingsproduct blijft onze bestseller: onze Loose Mineral Foundation die je met de Kabuki al draaiend aanbrengt op je gelaat voor een prachtig resultaat.
Cent Pur Cent, een Belgische minerale make-uplijn van de hand van Caroline Rigo, staat synoniem voor eenvoud, gezondheid en verantwoordelijkheid. De producten beloven niet alleen een prachtige uitstraling, maar bieden ook een direct gevoel van geluk. Met make-up geschikt voor elke huid en elke vrouw, streven ze ernaar om schoonheid toegankelijk te maken voor iedereen, zonder concessies te doen aan kwaliteit of integriteit.
Wat vind jij?