Vraag jij je ook wel eens af hoe je een optimale klantbeleving in jouw salon kunt creëren en hoe alle zintuigen van jouw klant hierbij een rol spelen? Door je ervan bewust te zijn dat jouw klant alle zintuigen – zien, horen, ruiken, proeven en voelen – gebruikt om een bepaalde situatie te beleven, kun je ervoor zorgen dat de klant een positieve ervaring krijgt en zich verbonden gaat voelen met jouw behandeling en salon. Maar hoe werkt dat dan precies en hoe kun je hier gebruik van maken?
Deze vragen en nog veel meer komen aan de orde tijdens het event AWAKEN YOUR SENSES dat Corrective Cosmetics t.g.v. het 30-jarig jubileum van het merk Thalion organiseert op maandag 4 november 2024
Programma
- 9:15 uur – 10.00 uur Ontvangst
- 10:00 uur – 10:15 uur Opening door de dagvoorzitter
- 10:15 uur – 11:15 uur Marie-José Schut – Use your common sense
- 11:15 uur – 12:15 uur Martijn van den Bergh – Hoe wek je de sympathie van je klant?
- 12:15 uur – 13:00 uur Gezonde Lunch
- 13:00 uur – 14:00 uur Jeannine La Rose – De kracht van verbale en non-verbale communicatie
- 14:00 uur – 14:45 uur Rein Pastoor – Verwelkom je klanten als vrienden
- 14:45 uur – 15:15 uur Theepauze
- 15:15 uur – 16:00 uur Amalia Gaubert – How to appeal to all 5 senses during a treatment
- 16:00 uur – 16:15 uur Afsluiting door de dagvoorzitter
- Vanaf 16:15 uur Netwerkborrel met hapje en drankje
Sprekers op het event zijn o.a.
Marie-José Schut | Use your common sense
Marie-José is jarenlang succesvol ondernemer geweest in de beautybranche. Ze stond jaren aan de top en haar bedrijf is onderscheiden met de felbegeerde Beauty Award, voor beste salon van Nederland. Haar meer dan 20 jaar hands-on ervaring wordt versterkt door haar bedrijfseconomische achtergrond. Graag deelt ze haar bruisende energie, creativiteit en ervaring als ondernemer in de beautybranche met andere ondernemers.
Rein Pastoor | Verwelkom je klanten als vrienden
Het lijkt gastvrij als je klanten op een hartelijke manier ontvangt. Maar hoe zou het zijn om klanten te verwelkomen als vrienden? Wat zou je dan tegen ze zeggen? Gastvrijheidsexpert Rein Pastoor heeft meer dan 30 jaar ervaring en vertelt je graag meer over zijn visie op gastvrijheid waarbij je klanten als vrienden gaat zien. Hierbij gaat het om puurheid / echtheid, gelijkheid en wederkerigheid. Niet alleen beter voor je klanten en je beoordelingen maar ook voor jezelf, want hoe dichter jij bij jezelf blijft hoe beter je bent.
Martijn van den Bergh | Hoe wek je de sympathie van je klant?
Martijn van den Bergh was reeds eerder spreker op een congres van Corrective Cosmetics en wist toen de hele zaal mee te krijgen met zijn verhaal ‘Hoe verkoop ik een peer?’ De rode draad in zijn presentatie is het genereren van respons. Wat eigenlijk wil zeggen, het opwekken van sympathie om daarna te verleiden tot verkoop. Adam deed het met een appel en Martijn doet het met een peer. Als je peren kunt verkopen, kun je alles verkopen, aldus Van den Bergh.
Jeannine La Rose |
De kracht van verbale en non-verbale communicatie
Jeannine La Rose is een ervaren zangpedagoog en presentatiecoach. Ze is afgestudeerd aan het Conservatorium van Rotterdam. Met meer dan 22 jaar ervaring heeft ze onder andere opgetreden in grote musicalproducties zoals The Color Purple, Tina Turner en The Bodyguard. Naast haar uitvoerende kunsten koestert Jeannine een passie voor lesgeven, coachen en spreken. Haar coaching richt zich op het tonen van je eigen ik, waarbij non-verbale communicatie een sleutelrol speelt. Ze moedigt aan om authentiek te zijn en anderen in je verhaal te betrekken, wat leidt tot vertrouwen en loyaliteit.
Amalia Gaubert | How to appeal to all 5 senses during a treatment
Amalia Gaubert beschikt over een grote ervaring in het opbouwen van klantloyaliteit en het ontwikkelen van langdurige klantrelaties. Als International Export Manager bij Bretagne Cosmetique Marins weet ze alles over hoe je bij een behandeling alle zintuigen kunt inzetten voor een optimale klantbeleving.
Kijk voor het hele programma op www.awakenyoursenses-event.nl. Het event wordt georganiseerd door Corrective Cosmetics en vindt plaats op 4 november in Fort Resort Beemster, in het midden van het UNESCO werelderfgoed De Beemster.
Organiseert jouw leverancier niet zo’n leuk event?
Geen nood!! Het congres is toegankelijk voor alle beautyprofessionals, dus niet alleen voor klanten van Corrective Cosmetics. De kosten van het seminar bedragen € 125,- excl. BTW., incl. hapjes, drankjes, uitgebreide gezonde lunch en een goodiebag met inhoud t.w.v. € 125,- Aanmelden kan via awakenyoursenses-event.nl/. Doe het snel, want het aantal plaatsen is beperkt.
Wat vind jij?