‘Samenwerken om het unieke make-up merk verder uit te bouwen’
De klanten van Karaja wisten het al, maar nu mag iedereen het weten. De unieke full colour make-up lijn, die in het bijzonder geschikt is voor verkoop via schoonheidsspecialisten, kapsalons en visagiescholen, is vanaf nu verkrijgbaar bij Cosinta Service uit Zoetermeer. De voormalige distributeur Art of Make-Up, geleid door Carola de Bakker, heeft ervoor gekozen een samenwerking aan te gaan om het merk verder te kunnen uitbouwen. Carola blijft wel nauw betrokken bij Karaja, ze is inmiddels in dienst getreden van Cosinta. Wat kunnen jullie van het merk en de nieuwe samenwerking verwachten? Lees snel verder!
Allereerst laten we Carola aan het woord, die graag wil vertellen waarom zij de keus heeft gemaakt om met haar eigen bedrijf ‘The Art of Make-Up’ te stoppen en een samenwerking te zoeken. “Ik werk echt al jaren in de beautybranche en de meesten kennen mij als de drijvende kracht achter Art of Make up. Met dit bedrijf was ik al 15 jaar de importeur van het geweldige make-up merk Karaja. Dit heb ik al die jaren met zoveel passie en enthousiasme gedaan! Maar soms raakte mijn energie op. Zelfstandig onderneemster zijn is immers meer dan alleen make-up verkopen of een training geven. Ik zocht al een hele tijd naar hoe we in de toekomst verder konden gaan met Karaja. Wat is de beleving bij mijn klanten? Wat is de beleving in Italië? En wat hebben we nodig om nog mooier, bekender en groter te worden? Soms waren er producten die we misten of een locatie of een beetje feedback of een stukje meer service. Ik heb hier in 2020 heel goed over na kunnen denken en ben tot de conclusie gekomen dat het beter zou zijn om een samenwerking te zoeken met een gerenommeerde beautyonderneming. Dit werd Cosinta.”
Samen sterk
We spreken Carola samen met Peter Luijkx, de eigenaar van Cosinta, die heel erg blij is met deze nieuwe samenwerking. Peter: “We zijn een merkenhuis, waar we alle merken individueel de aandacht geven die het nodig heeft. Toen wij in contact kwamen met Carola waren wij meteen enthousiast. En Carola heeft het merk zo succesvol neergezet, dat we haar er graag bij wilden hebben. Het merk Karaja past perfect bij Cosinta. We hebben meerdere make-up merken in ons assortiment. Zo is John van G voornamelijk het merk dat private label wordt ingezet en je veelal bij drogisterijen ziet. Dan is er nog het minerale make-up merk IDUN Minerals, dat het allerbeste merk is als je het hebt over natuurlijke make-up en duurzaamheid. Daarnaast is het ook nog eens geschikt voor iedere huid en wordt het veel gebruikt door Stichtingen die werken met mensen met huidproblemen. En dan is er nu Karaja, een Italiaans merk dat echt bedoeld is voor de schoonheidsspecialisten, kapsalons en visagiescholen. Een merk dat zich onderscheid door de kleurpigmentatie. Het zijn drie totaal verschillende merken, dus voor elke doelgroep wat wils. Daarnaast kun je als specialist de merken ook heel goed combineren.” Carola verdwijnt zeker niet uit beeld. “Ik ben inmiddels in dienst getreden bij Cosinta en zal Cosinta ondersteunen om Karaja verder uit te bouwen. Ik kan me dan helemaal focussen op de dingen waar ik energie van krijg en waar ik goed in ben: Het bezoeken van de salons en het ondersteunen van de salons door middel van trainingen en verkoopadvies. Mijn collega’s van Cosinta verzorgen de rest!”
Onderscheidend en techniek
Wat is er dan zo bijzonder aan Karaja en die kleurpigmentatie? Carola: “Karaja is echt een professionele make-up die echt kleur bevat. Van de camouflage tot aan de lipgloss: alle producten hebben kleur en intensiteit. Karaja heeft de echte dekkendheid zoals een professioneel make-up zou moeten hebben. Ik heb altijd heel veel contact gehad met visagiescholen. Zij werken er graag mee door de dekking en de pigmentatie. Maar dat betekent ook dat je moet leren om met het merk te werken. Een zware make-up opzetten kan iedereen, maar met Karaja gaat het echt om de techniek. Ik hamer dat ook altijd op opleiding en trainingen, want je moet weten wat je met deze producten kan bereiken.” Nog een interessant detail van Karaja is dat het merk sterk vertegenwoordigd is in Arabische landen.
“De doelgroep is multicultureel, een groep die steeds groter wordt.” Nog een voordeel is dat Karaja echt alleen bij de beautyprofessional te verkrijgen is. Peter: “En in eerste aanleg zijn wij niet direct van plan van deze koers af te wijken. Het merk is te mooi en heeft ervaring nodig om mee te werken. We gaan ontdekken hoe we samen Karaja nog groter kunnen maken, samen met uiteraard ook de salons. Het motto van Cosinta is ‘Let’s grow together’ en dat gaan we nu samen met Carola doen.”
Voor meer informatie of bestellen, klik hier!
Wat vind jij?