HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Cosinta voelt als familie

Anne-Lotte Schouw-Kerremans heeft vorig jaar, middenin de lockdownperiode die toen nog niet voorzien was, de stap genomen om 100% voor zichzelf te starten met haar salon: Beauty & More. De salon bestaat in januari al 10 jaar, maar ze heeft nooit fulltime in haar salon gewerkt. Toen zij 10 jaar geleden haar diploma behaalde tot schoonheidsspecialiste, startte ze wel haar salon. Maar daarnaast was ze werkzaam als vertegenwoordigster. Eerst in de sieradenbranche en later in de beautybranche: bij leverancier Cosinta uit Zoetermeer. Niet zo gek dat ze weg is van de merken van dit bedrijf en dan ook uitsluitend met de merken van Cosinta in haar salon werkt. “Als iets goed is, dan hoef je niet verder te zoeken. Ik ben zelf fan van bijvoorbeeld Biomaris, een merk dat aansluit bij waar ik voor sta en wat een heel goede prijs-kwaliteit verhouding heeft.”

Biomaris zit in mijn schoonheidsspecialistenhart

“Toen ik werkzaam was als vertegenwoordigster in de sieradenbranche wilde ik eigenlijk heel graag de beautybranche in. Ik werkte in de avonduren in mijn eigen salon en ben gewoon gek op de branche.  Op enig moment stuurde ik mijn CV op naar Cosinta, maar op dat moment hadden zij niemand nodig. Een jaar later werd ik alsnog door eigenaar Peter benaderd en die kans heb ik met beide handen aangegrepen.” Ze werkte 2,5 jaar fulltime als vertegenwoordigster voor Cosinta voor eigenlijk alle merken. “Ik heb in die periode de merken heel goed leren kennen en werd er al snel fan van. Uiteraard wilde ik dit ook in mijn eigen salon gebruiken. Eind 2019 bekroop mij een gevoel dat ik toch fulltime met de salon aan de slag wilde. Ik had wel net een huis dus ik twijfelde nog wel. Mijn man daarentegen vond dat ik de stap gewoon moest wagen. Voor Cosinta was het een complete verrassing en ik heb dan ook nog 3 maanden 3 dagen per week doorgewerkt zodat ze op zoek konden naar een goede vervanger. Zo kon ik zelf ook langzaamaan mijn salon opstarten. Cosinta was dan wel een werknemer kwijt, maar uiteraard een goede klant rijker. Want een ding was zeker: ik zou gaan werken met de merken van Cosinta. De start was uiteindelijk zo gemakkelijk nog niet in het coronajaar, maar ik heb geen spijt gehad van de keuze.”

Biomaris
Een merk in het bijzonder vindt Anne-Lotte zeer interessant. “Ik werkte vroeger al met een huidverzorgingsmerk op basis van dode zeemineralen. Een merk waar ik heel tevreden over was, maar toen ik kennismaakte met Biomaris was de switch snel gemaakt. Bij Cosinta ben je namelijk geen nummer en daarnaast heeft dit merk fantastische geuren en een perfecte prijs/kwaliteit verhouding. Mijn klanten waren zo blij met mijn vorige merk dat ze in het begin moeite hadden met de overstap naar een ander merk. Maar als ze eenmaal een behandeling gehad hadden, dan waren ze net zo overtuigd als ik. Ook mijn klanten zweren nu bij Biomaris.” Er zijn tal van mogelijkheden met Biomaris. “Het een steady merk. Ze komen niet met veel nieuwe producten, maar hebben wel altijd weer nieuwe seizoensbehandelingen. Dat is ook een heel leuke afwisseling voor de klanten.” En welke producten van Biomaris onderscheiden zich van andere producten? “Ik en mijn klanten zweren bij de anti-aging lijn, de super rich cream is echt fantastisch. Maar ik vind de massagecreme ‘Beauty from the sea’ ook geweldig om mee te behandelen.”

Familie
Het voordeel van werken met Cosinta is dat er snel geschakeld kan worden en je voor alles bij de leverancier terecht kan. “Je kunt gewoon bij één groothandel alles bestellen. Dat is ideaal! En natuurlijk zijn het voor mij oud-collega’s. Maar iedereen die samenwerkt met Cosinta voelt het: je bent als familie. Ze staan altijd voor je klaar en willen samen met jou successen behalen.” De toekomst ziet Anne-Lotte dan ook rooskleurig in. “Ik heb in een vervelende tijd besloten voor mijzelf te beginnen, maar het is uiteindelijk een goede keus geweest. Mijn man is webdeveloper en dus zijn we ook een eigen webshop gestart. Toevallig lanceerden we die net voor de eerste lockdown, Dat was een heel goede zet. Het is een webshop waarin producten verkocht worden, maar ook huidadviezen online worden gegeven. Ik wil namelijk ook mensen helpen die de stap naar de salon niet durven of kunnen zetten. Ik kan ze dan online wel adviseren en dan kopen ze wel de producten die ze nodig hebben. Binnenkort lanceren we dan ook een huidscan online. Wat dat betreft ben ik de coronatijd dus goed doorgekomen. En het vertrouwen dat ik daarnaast ook van Cosinta heb gekregen heeft daar zeker aan bijgedragen. Het is een bedrijf dat echt het beste uit jouzelf en jouw salon wilt halen.”


Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Vergoeding zorgverzekeraars voor ‘de Huidprofessional’
Cosinta voelt als familie