HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Hoe jouw website je omzet kost en hoe je dit kunt voorkomen

Je website is allang niet meer ‘je digitale visitekaartje’. Het is de basis van je marketing die zorgt dat jij online gevonden wordt, en belangrijker nog, dat er omzet binnenkomt. Je website moet van zo veel mogelijk bezoekers klanten maken, oftewel: aanzetten tot actie!

Een verouderde of slecht functionerende website lijkt soms prima, waardoor je niet direct noodzaak ziet om er iets aan te doen. Maar sta je wel eens stil bij de omzet die je hierdoor misloopt?

We geven je drie voorbeelden hoe dit kan ontstaan:

Met een mooie site alleen ben je er niet. Het is natuurlijk fijn als je pagina’s er prachtig uitzien, maar als er niemand op kijkt dan schiet je er weinig mee op. Zorg dus voor een goede vindbaarheid. Hoe? Dat lees je in mijn eerdere blog:

https://beauty-pro.nl/expertcolumns-overall/huid-expertcolumns/hoe-wordt-mijn-salon-beter-gevonden-in-google/

Ik merk het ook bij mezelf, mijn geduld online is echt minimaal. Een bezoeker wil direct kunnen vinden wat voor hem relevant is. Nu is voor jou de indeling van je menu misschien ontzettend logisch, maar is het dat ook voor iemand die jouw bedrijf niet kent? Hoe is dat voor de leek, die eigenlijk niet weet welke behandeling hij of zij precies nodig heeft? Of iemand die niet precies weet waarvoor je allemaal bij jouw salon of kliniek terecht kunt?

Probeer te kijken door de ogen van die gebruiker en wees eens kritisch over de indeling en opzet. De over ons pagina en de tarievenpagina zijn vaak de meest bezochte pagina’s, vergeet deze vooral niet de nodige aandacht te geven èn zorg voor een call to action (boek nu je intake, maak een afspraak etc.).

Elke goede website heeft één of meer doelen. Een doel kan bijvoorbeeld zijn om de bezoeker een afspraak te laten maken. Jouw vaste klanten weten deze weg meestal wel te vinden, maar is het voor een potentiële klant ook duidelijk? Heb je bijvoorbeeld goed omschreven of er eerst een intake nodig is? En hoe deze geboekt kan worden?

Ook te veel call to actions bij elkaar kunnen verwarring opleveren voor een bezoeker. Als je in één sectie vraagt om een afspraak te maken, een product te kopen en/of een e-book te downloaden en zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, wordt de keuze voor de bezoeker lastiger. Natuurlijk kun je wel een opsomming maken op de homepage om de mogelijkheden weer te geven, maar wees daarna bewust van wat je wil bereiken bij de bezoeker en wat daarin prioriteit heeft.

Een website die wel omzet oplevert
Een goede website zet bezoekers om in klanten. Zorg daarom dat je website goed vindbaar is, een duidelijke indeling heeft en dat het eenvoudig is voor de bezoeker om contact met je op te nemen of een afspraak te maken.

Natuurlijk zijn er nog veel meer aspecten die bepalen of een website je omzet oplevert. Wil je er eens vrijblijvend over kletsen? Neem gerust contact op!

Gastartikel door Lianne van Houtum – Bureau van Houtum
www.bureauvanhoutum.nl
info@bureauvanhoutum.nl
Whatsapp: 0614756781
insta: @bureauvanhoutum

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Vorige
bdr® dé ultieme work-out voor je huid
Hoe jouw website je omzet kost en hoe je dit kunt voorkomen

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

Van welke magazines wil je nieuws ontvangen?

  
 

Ik heb de voorwaarden gelezen en ga ermee akkoord