Meer succes met je eigen merk? De huid is een spiegel van de gezondheid, daarom zijn cosmetica-experts en de cosmetische industrie altijd bezig om huidverzorgingsproducten zo nauwkeurig en huid-individueel mogelijk te maken. Het resultaat van deze inspanningen is tot nu toe altijd een compromis: de productie van gezichtscrèmes is afgestemd op huidtypes of leeftijdsgroepen en geslacht. Consumenten kiezen vaak een veilige weg en kopen liever iets voor de gevoelige of gemengde huid. Maar nu komt er iets anders op de markt. Door Lorette van ‘t Hoff, Absolu Beaute.
Helena Rubinstein heeft rond begin 1900 het cosmetische huidtype uitgevonden. Het cosmetische huidtype lijkt een marketing tool te zijn, het mag dus niet verrassend zijn als de subjectief waargenomen huidtypen niet samenvallen met biofysische meetresultaten. Wat het oog waarneemt kan in realiteit geheel anders zijn. Of we over tien jaar nog over cosmetisch huidtypen praten, geloof ik niet. Dit komt doordat de trend naar individualisering van huidverzorging een enorme ontwikkeling doormaakt. Wist je bijvoorbeeld dat er momenteel al 4,3 miljoen combinaties gemaakt kunnen worden van verschillende huidtypen en huidbehoefte? De cosmetisch huidtypen zoals een gecombineerde, droge, vette en normale huid, dekken bij lange na niet de huidbehoeften af van de huidige veeleisende consument. Omdat de huid voortdurend verandert en wordt blootgesteld aan verschillende omstandigheden, en geen enkele huid is als de andere, willen klanten de verzorging liefst actief ervaren en perfect afgestemd hebben op hun huidige huidconditie.
Positioneer het individuele huidconcept als je eigen merk – hoe werkt het?
Met een computerondersteunde huidanalyse van ‘s werelds marktleider op het gebied van huidanalyse-apparatuur, meet en documenteert u nauwkeurig de huidige huidconditie en de biologische leeftijd van de huid met behulp van verschillende sondes en een hoog-resolutie camera. De analyse vormt de basis voor de receptuur van de crème die precies is afgestemd op de huid. De software toont na de huidmeting het individuele recept voor een dag en nacht verzorging. Indien de huid na analyse een specifieke behoefte weergeeft, toont de software ook een recept voor een specialiteit product waar de huid mee behandeld kan worden.
Op basis van de persoonlijke receptuur stelt u en/of uw team een verzorgingsproduct samen om de individuele huidconditie te verbeteren in overeenstemming met de actuele huidbehoefte. De basis crèmes zijn vrij van: schadelijke emulgatoren/minerale olieproducten/conserveringsmiddelen/parfum- en kleurstoffen/microplastics en parabenen. De actieve ingrediënten worden beschermd door inkapseling en zijn voorzien van een transportsysteem. De crème wordt in een airless dispenser gevuld, omdat de crème na het speciale vulproces niet in contact komt met zuurstof, dus niet met micro-organismen, hoeven er geen extra conserveringsmiddelen worden toegevoegd. Alle ingrediënten worden onder ISO certificatie geproduceerd. De airless flacon wordt voorzien van uw eigen merk etiket ontwerp, daar zorgen wij voor. Ook de marketing ondersteuning wordt op persoonlijke trend voor u ontworpen.
Presentatie
Ben je nieuwsgierig geworden en zou je het individueel huid concept live willen zien? Wij presenteren het concept op 11 Oktober a.s. en kan je vrijblijvend bijwonen. Wij tonen hoe de huid analyse, het recept en vervaardiging van het product in de praktijk tot stand komen. Reserveer nu op info@absolubeaute.nl er is een ochtend en middag presentatie.
De ochtend sessie is van 9.30 t/m 12.30 de middag sessie is van 14.00 uur t/m 17.00 uur. Wij verheugen ons op uw bezoek.
Locatie presentatie: Showroom Gharieni in Nederweert.
Absolu Beaute: www.absolubeaute.nl
Telefoon: 06-10359135
Wat vind jij?