Natasja van Stuivenberg is een passioneerde en ervaren vakvrouw en sinds 2001 eigenaresse van Babor Beauty Spa – Barendrecht. “Het was als meisje van 11 jaar al een droom van me om een huidinstituut te openen op het hoogste niveau. Hoe mooi is het om iemand met huidproblemen, huidverbetering en huidverjonging te helpen! Ik vind het persoonlijk heel dankbaar werk.” En dat ze haar klanten helpt met huidproblemen, is in dit artikel duidelijk te zien. Natasja vertelt hier hoe zij haar cliënt van haar acne afhielp.
“Een van onze expertises is het uitvoeren van acné behandelingen. Wat wij vaak zien is dat onze cliënten de oorzaak van de acné niet weten, door verkeerd advies (vaak zelfs door een huisarts). Hierdoor lopen zij al maanden soms jaren rond met dit huidprobleem. Ons doel is om de klant zo goed mogelijk te begeleiden naar een ‘pukkel vrij’ huidje. De eerste stap die wij hierbij zetten is een huidscan maken. Zo krijgen wij een zo goed mogelijk beeld van het huidprobleem en de oorzaak hiervan.
Een voorbeeld hiervan. Cliënt A heeft al jaren last van haar acné huid. Verschillende producten gebruikt van de drogist/ apotheek en de huisarts. Soms leek het even beter te gaan, maar altijd kwam de acne weer terug. De oorzaak? Verkeerde producten, niet afgestemd op haar huidtype + een verkeerd voedingspatroon. Na onze uitgebreide huidanalyse en huidscan kwamen wij tot de conclusie dat mevrouw een hele vochtarme huid had, met als gevolg daarvan een overproductie aan talg (dus acné). Iets wat mevrouw heel erg verbaasde, omdat zij altijd te horen heeft gekregen dat zij een hele vette huid heeft. Door de verkeerde thuisbehandeling en bepaalde producten in haar voedingspatroon werd de acné in stand gehouden.”
Wat heb je haar aangeraden en waarom?
“Om mevrouw zo goed mogelijk te begeleiden hebben wij haar een traject genaamd acné coaching geadviseerd. Dit is een traject van gedurende 3 maanden. In dit traject begeleiden wij haar wekelijks met behandelingen, volgen wij haar voedingspatroon en ontvangt zij producten voor thuisgebruik en voedingssupplementen. Dit alles met gebruik van onze Babor producten. Voorafgaand aan dit traject hebben wij uitgebreid met mevrouw besproken wat haar voedingspatroon is en hoe zij haar huid thuis verzorgt. Om een zo goed mogelijk resultaat te boeken bespreken wij samen met haar dat ze vanaf nu alleen de producten uit ons pakket van Babor gebruikt en een dagboekje bijhoudt over haar voeding.”
Wat dit gehele traject inhoudt:
- De eerste 4 weken komt mevrouw 1 keer per week voor een therapeutische peeling. Hierbij reinigen wij de huid, brengen we een therapeutische peeling met verschillende zuren als salicylzuur, glycolzuur en melkzuur aan, verwijderen we de onzuiverheden, werken we met ampullen voor de acnehuid, en brengen we tot slot een talg reducerend masker aan.
- Bij elke afspraak bespreken wij het voedingsschema samen met mevrouw die zij elke dag bij houdt. We kijken of er voedingsmiddelen bij zitten die de acne zouden kunnen verergeren. Denk hierbij aan zuivelproducten, veel vet of suiker, varkensvlees of brood. Wanneer dit het geval is omcirkelen wij deze, zodat mevrouw hier rekening mee kan houden. *Door dit voedingsschema ontdekte wij dat Client A zeer veel zuivel nuttigde. Haar hier op geattendeerd hebbende, is zij dit gaan minderen. Dit hielp al een heel groot deel in het herstelproces van de huid.
- Na deze 4 weken kwam mevrouw om de week voor een zogenaamde Acne basic behandeling. Deze behandeling bestaat uit het reinigen van de huid, verwijderen van dode huidcellen door middel van een scrub, de onzuiverheden verwijderen, werken met ampullen voor de acnehuid, en een talg reducerend masker.
Na hoeveel behandelingen haalde je dit resultaat en na hoeveel tijd? En wat was de reactie van de klant?
“De totale duur van het acne coaching traject is 3 maanden. Tijdens deze drie maanden hebben wij mevrouw wekelijks behandeld en is zij thuis trouw met haar producten en voedingssupplementen aan de slag gegaan. Het resultaat na deze 3 maanden was een zo goed als acné vrije huid. Hier en daar nog een enkel onzuiverheid, maar dit was minimaal. Mevrouw was zelf erg enthousiast over dit resultaat en wij natuurlijk ook! Want daar doen we het voor.”
Hoe gaan jij en de klant dit resultaat behouden?
“Om de huid zo goed mogelijk in conditie te houden, is het van belang dat mevrouw de behandelingen eerst eens in de 4 weken blijft voortzetten. Uiteindelijk kunnen hier 6 weken tussen gelaten worden. Maar het allerbelangrijkste is dat zij doorgaat met haar routine qua thuis verzorging. En gezien het mooie resultaat, gaat zij dit zeker doen!”
Natasja werkt niet alleen in de salon, ze behaalt deze resultaten samen met haar team. “Op dit moment zijn wij een team van 4 huidexperts, en heeft ieder zijn specialisaties. Wij zien ons vak als topsport. We trainen, perfectioneren en presteren onze vaardigheden op alle vlakken. Daarmee behalen we fantastische resultaten. Wij zijn van mening dat iedereen een mooie en stalende huid kan krijgen.”
Wat vind jij?