HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Sneak peak! Flawless health is nieuwste beautytrend

Het is steeds belangrijker om goed te zorgen voor je eigen schoonheid, voor je huid en jouw haar. Waar voorheen nog vooral gekeken werd naar het kiezen van de juiste crème, make-up of shampoo, zijn we aangekomen op een punt waarop voeding een wezenlijk onderdeel is geworden van het beauty ritueel. Wat je eet, heeft invloed op hoe jij je voelt en hoe jij eruit ziet. Deze holistische benadering van schoonheid en gezondheid is in opkomst. Consumenten hebben nieuwe behoeften als het gaat om schoonheid in combinatie met voeding. Dit biedt kansen voor de beautybranche. Tekst: Renske Mennen

Beauty for breakfast
Voedingsmomenten zoals het ontbijt, of het koffiemoment, gaan bij deze groeiende trend gepaard met de skincare routine van de dag. Zo heb je bijvoorbeeld ‘Glow Beauty Granola’ van het merk Lüme, dat claimt te zorgen voor een gezonde huid en glanzend haar. Hun ontbijtgranen bevatten een mix van collageen, biotine, parelmoer en aloë vera-extract. Naast de Glow-editie, hebben ze ook nog een fit-variant waarmee je een energieboost krijgt en het metabolisme wordt versneld. Dit ontbijtje past natuurlijk perfect bij de fit-trend van de laatste jaren.

Maar ook gedurende de dag kun je je energie optimaliseren door bepaalde wellness shots te nemen. Hierdoor kun je én om zes uur ’s ochtends in de sportschool staan, én je energie gedurende de dag behouden. Het wellness shot merk GoBig is speciaal ontwikkeld voor mensen die energie missen en dit op een gezonde manier willen aanvullen. Ook voor jonge moeders met bijvoorbeeld slaap tekort kan dit een uitkomst zijn. GoBig is gemaakt van het natuurlijke zaadje guarana, dat afkomstig is uit het Braziliaanse Amazonegebied. Het bevat een grote hoeveelheid aan antioxidanten, en inheemse stammen gebruiken het al eeuwenlang.

Ook is collageen erg populair aan het worden als beautyfood. Dit kan in de vorm van poeder. Dit meng je dan gemakkelijk in dranken zoals koffie, thee of smoothies. Maar er worden bijvoorbeeld ook repen gemaakt van collageen. Kalumi is een merk dat enkel beautyfood verkoopt. Een reep bevat 12 gram collageen. Voor een box van drie repen betaal je $19,99. Veel merken die zich specialiseren in beautyfood, zorgen er ook direct voor dat het vegan producten zijn, aangezien steeds meer consumenten dit belangrijk vinden.

Dit is maar een stukje van het artikel dat in de volgende editie van De Beauty Professional verschijnt. Heb jij nog een abonnement? Sluit dit dan nu nog af en blijf op de hoogte van alles wat er speelt in de branche! Er is al een online abonnement vanaf 39 euro! KLIK HIER.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
Hollywood Collection by OPI
Sneak peak! Flawless health is nieuwste beautytrend