HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

De week van… Renate van Tuijl, Beautysalon Yarona

Een paar weken geleden vroegen wij Renate van Tuijl mee te werken aan de rubriek De week van… En ze was meteen enthousiast. Ze had namelijk een heel leuke week voor de boeg! Renate neemt ons mee in die week en wat opvalt is hoe betrokken zij en haar collega’s zijn bij de klanten in de stoel.

“Inmiddels bijna drie weken terug hadden wij een erg leuke week. Dit was de 1e week na mijn
vakantie en alle collega’s zijn toen weer gestart. Wij werken met z’n zessen: 2 schoonheidsspecialistes, 2 stagiaires, een medisch pedicure en een pmu specialiste.

Maandag
Normaal gesproken is de salon dicht op maandag. Maar elke 5 weken is de pmu specialiste aanwezig. Zo ook vandaag. Haar eerste klant was iemand die ik niet ken. Zij heeft Brigitte zelf benaderd en woont in een andere
stad. De meeste klanten zijn mijn klanten, maar soms komen ook klanten van collega’s of via via.
De tweede klant die dag is een klant van mij. Zij heeft tot 2x toe borstkanker gehad en was heel lang sceptisch, maar heeft nu toch de stap gezet. Enige tijd geleden heeft ze eyeliner laten zetten en nu haar wenkbrauwen. De derde klant zou ook voor wenkbrauwen komen, maar appte mij de avond van tevoren dat ze onverwachts haar dochter zou hebben (is een gescheiden dame). Dus ik heb haar terug geappt dat ze dan eventueel alleen voor de intake kon komen omdat ze het heel spannend vindt. Dat heeft ze uiteindelijk ook gedaan.

Dinsdag
De eerste klant is iemand die al jaren bij mij komt. Ooit binnen gekomen toen ik een actie had lopen via social deal. Een goede klant die veel producten koopt en mijn adviezen altijd overneemt. Dat zijn de beste klanten die je kunt hebben. De tweede klant was een dame van middelbare leeftijd die elke 10 weken komt en daarnaast ook regelmatig naar onze pedicure gaat. Daarna kwam er iemand voor een zwangerschapsarrangement, geregeld door haar man. Van dit soort behandelingen hebben we er gemiddeld 2 of 3 per week. Dit is echt een ‘van top tot teen’ behandeling. De vierde klant is een beetje hetzelfde verhaal als de 1e afspraak van deze dag. Ooit jaren geleden binnengekomen via social deal en gebruikt ook alle producten die ik voor thuis adviseer. Dit is ook een klant die heel veel nieuwe klanten heeft aangebracht uit haar netwerk. Haar partner, 2 zussen, een vriendin, schoonzus en daar de partner van komen ook bij mij.

Woensdag
Er werden 2 cadeaubonnen gehaald van €75,- dus deze moesten begin van de dag even worden gemaakt. Wij doen altijd wel ons best om er echt een cadeautje van te maken. Daarna kwam de stagebegeleidster van één van de stagiaires. na een goed gesprek kwam er een klant binnen voor wimpers verven en het verven en harsen van de wenkbrauwen. Dit was typisch zo’n klant die ik graag voor andere behandelingen in de stoel zou krijgen, maar die dat niet aandurft vanwege haar rosacea. Soms komt ze voor een behandeling en dan is haar huid ook weer even wat rustiger. Maar het lukt niet om haar frequent te laten komen voor haar huid.
De volgende klant is bij mij gekomen toen haar eigen schoonheidsspecialist met zwangerschapsverlof was. Mijn behandelingen vond ze zo lekker dat ze nu afwisselt. Ene keer naar mij, andere keer naar een ander. Ze maakt deze keuze omdat de ander een vriendin is, maar het bij mij ook wel heel lekker vindt. De middag bestond uit een klant die nog niet zo heel lang komt en ook nog geen producten gebruikt van ons, maar de behandeling wel altijd heel lekker vindt. En als laatste kwam er vandaag een nieuwe klant voor een uursbehandeling met wimpers en wenkbrauwen verven.

Donderdag waren we een dagje vrij.

Vrijdag
Vrijdagochtend werkte Martina, mijn collega. Zij had in de ochtend een klant die nieuw was en voor de eerste keer haar bikinilijn liet harsen. Ze vond het veel spannend, maar Martina kon haar goed gerust stellen en de pijn viel nog iets mee. Als tweede had zij een zwangerschapsarrangement van iemand die al heel ver was en de week erop ingeleid zou worden. Haar derde kindje dus ze wilde héél graag nog even lekker ontspannen en echt dat momentje voor haarzelf. Vervolgens hebben mijn collega en ik even overdracht gehad en heb ik de middag gedraaid. Mijn eerste klant was een leuke dame, (halverwege de 50) heel enthousiast altijd, die ongeveer een jaar of 2 klant is. Ze komt altijd voor een 60 minuten behandeling inclusief bovenlip harsen en ze gebruikt altijd onze producten voor thuis. Mijn tweede klant was ook weer een zwangerschapsarrangement. Jonge dame, eerste kindje en zij was heel geïnteresseerd in onze holistische manier van werken. Dus daar heb ik achteraf het een en ander over uitgelegd. Tijdens de behandeling zeg ik niet zo heel veel en laat ik ze echt genieten van de behandeling.

Zaterdag
Deze dag werk ik met de stagiaire die haar laatste weken stage loopt en daarna klaar is, ook met de opleiding.
Daarnaast werkt de pedicure vandaag en ook zij heeft een volle planning (allemaal onze klanten). Onze eerste klant zou een dame zijn die vaak voor peeling/bindweefselmassage komt, maar zij kom niet dus haar man is daarvoor in de plaats geweest. Leuke man die echt komt voor het boosten van zijn huid, dus ik gebruik
bij hem echt de huidverbeterende producten of straks in de herfst stap ik over op de peelings. Toch fijn dat als de een niet kan, de ander komt. Zo zit je niet met een gat in je agenda. De tweede klant was een jongedame van 18 jaar die soms voor een hele behandeling komt, maar meestal voor het harsen van haar wenkbrauwen. Hierna hadden we een man en vrouw voor een duo-behandeling. De dame is, toen ze de eerste keer kwam, alleen geweest bij Martina. Vervolgens voor PMU van de wenkbrauwen bij Brigitte en nu komt ze met haar partner elke 6 weken voor een duo-behandeling. Leuk stel. De man zit in een rolstoel vanwege een herseninfarct die hij heeft gehad een aantal jaren terug. Dat is heel lastig voor hem. En bij ons kunnen ze lekker even ontspannen. De laatste klant van die dag was een nieuwe klant. Zij is jaren bij dezelfde salon geweest tot die schoonheidsspecialist ging verhuizen naar Groningen (wij zitten in Amersfoort, midden van het land). Ze had enkele andere salons geprobeerd, maar eigenlijk beviel niks zo goed dat ze een bij ons nu een vervolgafspraak wilde maken. Ze vertelde dat ze vrij druk van zichzelf is en een drukke baan heeft, dus echt komt (behalve het harsen, verven en onzuiverheden verwijderen) voor de ontspanning. Dus niet té veel gezegd en heel erg met de etherische oliën gewerkt en mijn lichttherapie. Ze was heerlijk zenn na afloop en uiteraard ben ik blij dat ze die vervolgafspraak heeft gemaakt. Tenslotte kwam een klant nog even een cadeaubon van €100,- halen voor haar zus.

Kortom, een heerlijke week zo na de vakantie! Het belooft weer veel goeds voor de komende weken. Onze dagen zijn uiteraard altijd anders, maar dit is wel ongeveer hoe een gemiddelde week eruit ziet. Heerlijk die afwisseling en zo fijn al die vaste klanten! Ik wens iedereen weer een hele fijne werkweek toe!

Wil jij ook meewerken aan de rubriek De Week van of wellicht een van onze andere rubrieken (Show your best results, Leren van vakgenoten, Werk & privé in balans) of heb je gewoon iets bijzonders wat je graag zou willen delen? Mail ons dan op info@beauty-pro.nl.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
Versoepeling maatregelen kapsalon per 25 september ’21
De week van… Renate van Tuijl, Beautysalon Yarona