Er was eens een tijd voor 1957, en na 1957. Het ontstaan van het internet kan namelijk worden herleid naar dit jaartal, waarin de Spoetnik I werd gelanceerd door de Sovjet Unie. Dit was de eerste kunstmatige satelliet. De Amerikanen realiseerden zich door deze uitvinding dat ze niet zo machtig waren als ze dachten. In 1982 werd het EUnet gelanceerd, waarin Amsterdam het belangrijkste knooppunt was. Dit was het begin van het internet in Europa. Fantaseer eens terug naar deze tijd, en probeer je eens te verplaatsen in het leven van toen. Het was vrijwel ondenkbaar dat als gevolg van die specifieke uitvinding, we nu, de jaren 20 van deze eeuw, een massale overstap maken naar de metaverse. We gaan een serieus leven leiden in de digitale wereld, waar we met cryptomunten beauty aankopen zullen doen, en ons zullen identificeren met onze zelf gekozen avatar. Het is geen science fiction meer. De techniek bestaat al.
Tekst: Renske Mennen, trendwatcher
Dit is een sneak preview van het openingsartikel in de Beurseditie van De Beauty Professional. Zeer interessant. En al is het misschien nog niet van toepassing op jouw salon, we krijgen er allemaal mee te maken. Een kijkje in de toekomst…
Het fysieke en digitale gaan versmelten
Het moment komt steeds dichterbij dat we met een groot deel van de wereld een voetstap zullen zetten in de metaverse. Dit toekomstscenario is onvermijdbaar, aangezien de levens van de jongste generatie zich al voor een groot deel in de digitale wereld afspelen. Bedrijven gaan naar de plek waar hun doelgroep zich bevindt. Aangezien generatie Z, geboren tussen 2000 en 2015, langzaam maar zeker de markt aan het betreden is, wenden bedrijven zich steeds meer tot hun digitale wereld. Of het nou op Instagram, TikTok, BeReal of Snapchat is, voor een groot deel van de jongeren is het een dagelijks ritueel om hun levens hier te delen en zich te verbinden met anderen.
Het onvermijdelijke scenario dat we massaal gaan leven in de metaverse, wordt phygitalisation genoemd…..
Maar wat is de metaverse precies? Wat kunnen we ermee? En ken jij de term Web3 al? En heb jij toevallig al een avatar, want die moet je hebben in de digitale wereld! Lees meer binnenkort in het EXTRA DIKKE en SPECIALE beursnummer van De Beauty Professional. Nog geen abonnee? Sluit vandaag nog jouw abonnement af! KLIK HIER!
Wat vind jij?