Collageen is hot. En steeds meer bekend bij de consument. Dat zul je vast gemerkt hebben in je praktijk: je hoeft de meeste mensen niet meer uit te leggen wat collageen is. De collageenmarkt wordt binnen nu en 5 a 6 jaar geschat op 6 miljard dollar wereldwijd. En of je nou wel of geen collageen voedingssupplement verkoopt in de salon, de adviserende rol die wij als schoonheidsspecialist kunnen hebben op het gebied van voeding, leefstijl, behandelingen en producten kan voor extra omzet zorgen in jouw salon.
Je hoeft geen voedingsdeskundige of diëtist te zijn om samen met jouw klant zijn/haar voedingspatroon eens onder de loep te nemen. Het gaat er namelijk niet om dat je iemand een compleet ander eetpatroon adviseert of aanleert. Want er is een verschil tussen veranderen en verbeteren! Wanneer je je klanten adviseert om bepaalde ingrediënten aan hun bestaande eetpatroon toe te voegen, is dat niet alleen eenvoudig om te doen maar ook effectief voor de aanmaak van collageen.
Er wordt veel geschreven en beweerd over het stimuleren van collageen in de huid. Waar jij je als schoonheidsspecialiste in kunt onderscheiden richting je klant is dat je ook verteld over de factoren die collageen juist afbreken. Want je begrijpt, dat wanneer je die factoren zoveel mogelijk wegneemt, de aanmaak van collageen vrij spel krijgt. Rem je het ene proces af, dan krijgt het andere proces de ruimte!
Daarover wil ik je graag in de komende columns informeren. Zo kun jij ook iedere keer weer wat nieuws en interessants aan je klant kunt vertellen. Wanneer je dan ook de koppeling maakt tussen ‘een mooie huid van binnenuit’ en jouw behandelingen en producten die gericht zijn op het stimuleren van de aanmaak van collageen ‘van buitenaf’, denk ik dat je daarmee richting jouw klant heel informatief en vernieuwend kunt zijn.
Astrid zal vanaf nu elke maand een column schrijven op www.beauty-pro.nl! Stay tuned!
Over Astrid Koole
Astrid is de schrijfster van het allereerste ‘collageenkookboek’ in Nederland: ‘Wat zie jij er lekker uit’. Ze behaalde in 2001 haar vakdiploma voor schoonheidsspecialist. Momenteel werkt ze als schoonheidsspecialiste en marketeer/webdesigner. De combinatie met verkoop en marketing heeft haar altijd getrokken. Na het behalen van haar diploma ging ze werken in een wellnesscentrum en van daaruit kwam ze terecht bij leveranciers als Nem Products en Beauty Injection. Hier kon ze haar werk als schoonheidsspecialiste ook combineren met verkoop en marketing: het geven van behandelingen en producttrainingen. Vervolgens is zij begonnen met een salon aan huis. Uiteindelijk verhuisde zij deze salon naar een bedrijfspand. In 2013 heeft Astrid de branche even verlaten. Om bij te blijven is ze wel zijdelinks bij salons betrokken geweest en volgde ze trainingen. Voedingssupplementen kregen ook steeds meer haar aandacht. Daarnaast werkte ze drie jaar lang als online marketeer. In 2015 opende Astrid toch weer een eigen salon aan huis, waar ze nu met veel plezier werkt, maar zich daarnaast ook nog steeds bezighoudt met webdesign en online marketing. Astrid merkte op dat er veel geschreven werd over collageen, maar miste daarin een stuk achtergrondinformatie. Omdat ze ervan overtuigd was dat er méér mogelijk was om het collageen in je lichaam en huid te beïnvloeden, ging ze op onderzoek uit. Astrid verzamelde alle (wetenschappelijke) artikelen over collageen en ging naar aanleiding daarvan haar eigen voedingspatroon aanpassen. De uitwerking hiervan op haar eigen huid was zo positief, dat ze al haar kennis wilde delen. Het was haar bedoeling dit via haar eigen website skinrevolution.nl te doen, maar uiteindelijk besloot ze een boek te schrijven. En het resultaat mag er zijn!
Wil jij het boek in jouw salon verkopen? Neem dan contact op met Astrid via info@skinrevolution.nl
Wat vind jij?