HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Vakgenoten by Myrthe Feijen – Blush Institute

Myrthe Feijen is een 36-jarige schoonheidsspecialist en de trotse eigenaresse van Blush Institute, gelegen in Heerlen, Zuid-Limburg. Myrthe heeft haar carrière gewijd aan het verbeteren van de huid. Ze biedt haar cliënten niet alleen hoogwaardige behandelingen, maar ook een unieke ervaring die professionaliteit, kennis en kwaliteit combineert. Lees in dit artikel het verhaal van Myrthe Feijen.

Welke opleiding(en) heb je gedaan? En wat is jouw specialisatie?
In 2008 heb ik mijn opleiding tot allround schoonheidsverzorging afgerond en ben ik werkzaam geweest bij een groot wellnesscentrum in Valkenburg: Thermae 2000. Deze baan was parttime, dus toen had ik ook de tijd om mijn eigen praktijk te starten. Hier heb ik heel wat mensen mogen behandelen, waardoor ik veel kennis kon opbouwen.

Na mijn opleiding tot allround schoonheidsverzorging heb ik nog een extra opleiding visagie en hairstyling gedaan. Vervolgens ben ik mij meer gaan richten op anti-aging behandelingen. Hiervoor heb ik diverse cursussen gevolgd, zoals microneedling, bindweefselmassage en ingrediëntenleer.

Werk je vanuit huis of heb je een bedrijfspand? Werk je fulltime of parttime met de salon? Werk je alleen of met een team?
Mijn praktijk bevindt zich aan huis maar is wel volledig zelfstandig ingericht, en ik werk parttime, 24 tot 30 uur per week. Ik werk samen met een nagelstyliste en met een cosmetisch arts en samen vormen wij het team.

Waarvoor kan een klant bij jou in de salon terecht? En wat is/zijn de meest geboekte behandeling(en)?
Inmiddels heb ik mij volledig gericht op het verbeteren van de huid, met name anti-aging. Elke cliënt krijgt een intakegesprek, dan wordt een behandelplan samengesteld wat kan bestaan uit verschillende behandelingen, peelings, producten en apparatuur.

Wat vind jij het leukste aan het ‘ondernemen’ / het hebben van een eigen salon?
Het leukste aan ondernemen vind ik dat je voortdurend wordt uitgedaagd om het voor jezelf maar ook voor je cliënten interessant te houden.
Als zelfstandige kun je ook precies dat doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.

Hoe houd je de balans tussen werk en privégoed?
De balans tussen werk en privé is soms uitdagend maar om het evenwicht te houden is communicatie en duidelijkheid zowel met je partner als met je cliënten het belangrijkste.

Wat doe jij om bij te blijven in jouw vak?
Mijn productlijnen bieden verschillende cursussen aan om bij te blijven en ik probeer ook eens in de zoveel jaar een investering te doen in een lijn of apparaat waar natuurlijk ook scholing voor nodig is.

Wat is jouw favoriete merk en waarom?
Mijn favoriete merken zijn QMS en Prescription. QMS heeft hele mooie anti-aging behandelingen en Prescription vult dit mooi aan door de actieve werkstoffen en peelings. Deze merken in combinatie met verschillende apparatuur zorgen voor een heel mooi resultaat.

Wat maakt jouw salon uniek?
Ik probeer me te onderscheiden door een stukje beleving mee te geven en uiteraard professionaliteit, kennis en kwaliteit.

De trends volg ik nauw, echter zal ik niet meteen op deze trein mee springen. Voordat er een nieuwe behandeling of een apparaat geïntroduceerd wordt doe ik eerst langdurig research naar wat het apparaat of behandeling doet, en wat de resultaten zijn. Niet alleen op de korte termijn maar zeker ook op de langere termijn.

Heel invasieve behandelingen zul je bij mij niet snel tegenkomen, hier komen namelijk ook bepaalde risico’s bij kijken. Dan stel ik mijzelf de vraag of ik het nog kan oplossen op het moment dat het ‘fout’ gaat. Of moet er dan een arts ingrijpen? Als dit laatste het geval is zal dit apparaat of deze behandeling niet ingezet worden.

Wat doe jij om nieuwe klanten binnen te halen?
Ik probeer actief te zijn op social media, ik merk dat dit een erg sterk medium is om nieuwe cliënten binnen te halen. Soms is het wel lastig want tijdens mijn werk zit ik natuurlijk niet snel op social media dus ik betrap me er op dat ik er vaak te weinig mee bezig ben. Hier moet ik wat meer tijd voor nemen.

Waarom komt een klant weer terug bij jullie? Natuurlijk omdat de resultaten goed zijn, maar doen jullie nog iets specifieks om bestaande klanten steeds weer te laten terugkeren?
Ik probeer ook in mijn vrije uren klaar te staan voor mijn cliënten, appen voor vragen en advies kan nagenoeg altijd en als er een product op is kan dit natuurlijk ook even vlug opgepikt worden.
Daarbij wil ik ook om de paar jaar iets nieuws aan te bieden wat een mooie aanvulling is op het huidige aanbod. Om zowel mezelf als mijn cliënten te prikkelen. En uiteraard om de resultaten nog meer te verbeteren.

Hoe ga jij om met klanten die te laat komen of op het laatste moment hun afspraak annuleren?
Gelukkig heb ik bijna geen no-shows maar ik hanteer tegenwoordig wel een annuleringsbeleid. Dat is toch een stok achter de deur.\

Wat betekent social media voor jouw salon? Op welke ben je het meest actief en waar heb je de meeste interactie met (potentiële) klanten?
Instagram is voor mij het krachtigste medium, je kunt heel nauw contact hebben met potentiële klanten en het bereik is groot. Sinds kort hebben we ook een TikTok account. Daar moet ik nog iets actiever op worden haha.

Plan je tijd in om je marketing (social media) te doen?
Ik plan niet echt tijd in om marketing te doen, echter is dit wel iets wat ik zou moeten doen maar het schiet er vaker bij in. Actief zijn op social media ben ik meestal in mijn ‘vrije’ tijd.

Wat is de laatste training/opleiding die je hebt gevolgd en wat is het belangrijkste dat je daar geleerd hebt?
De laatste training die ik heb gevolgd was ingrediëntenleer. Het is altijd fijn om weer eens je kennis op te frissen.

Ben je aangesloten bij brancheorganisatie ANBOS of De Huidprofessional? Of bij Zorg voor ZZP? En bij SKIN? Waarom wel/niet?
Ik was eerder aangesloten bij ANBOS, maar ik ben nu niet meer lid. Voor mij heeft dit 0 toegevoegde waarde en hier wordt ook nooit naar gevraagd.

Wat is de grootste blunder die je ooit begaan hebt in de salon?
Gelukkig kan ik me geen grote blunders herinneren, haha

Wat is het hoogtepunt geweest in jouw carrière?
Een echt hoogtepunt heb ik niet. Je denkt natuurlijk na over hoe je je bedrijf wilt laten groeien en maakt daar bepaalde keuzes in. Als je dan ziet dat deze keuzes de juiste zijn kan ik dat wel als kleine hoogtepunten zien.

Hoe zie jij de toekomst van de beautybranche? Zie je onzekerheden?
De beautybranche blijft denk ik altijd interessant omdat er steeds meer producten en behandelingen ontwikkeld worden en heel veel mensen steeds meer bezig zijn met uiterlijke verzorging.

Mooi zou zijn als de opleiding uiterlijke verzorging naar een hoger niveau getild kan worden.

Wat is de beste tip die je ooit hebt gekregen met betrekking tot jouw salon/ondernemen in de beautybranche?
Ik heb een traject gevolgd met een businesscoach en dit was heel waardevol. Zo heb ik meer visie gekregen wat mijn doel is en hoe ik hier naartoe kan werken.

Is er nog iets anders wat je met vakcollega’s zou willen delen? Of wil je hen wellicht een vraag stellen om tips te krijgen over een bepaald onderwerp?
Ik zou startende ondernemers de tip willen geven om meteen met een goed tarief te starten en niet te weinig voor je behandelingen vragen.

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Posted on

DUBBEL FEEST! Naast het 60-jarig jubileum van Cosinta op 15 juni organiseren we ...

15 juni feest bij Cosinta

15 juni feest bij Cosinta

Posted on

Hoera! Cosinta 60 jaar.. .. En dat betekent feest! Het hele jaar door ...

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Posted on

Op 19 en 20 april 2024 vindt de 12de editie van De ...

Kom ook naar Beauty Trade Special!

Kom ook naar Beauty Trade Special!

Posted on

Een weekend vol glitter, glamour en grenzeloze inspiratie. Dat is precies wat ...

Strijd jij mee? Nieuw initiatief: Beautysector in de kou

Strijd jij mee? Nieuw initiatief: Beautysector in de kou

Posted on

Gisteren kregen wij op Facebook een melding van een nieuwe facebookgroep: ‘Beautysector ...

Belastingdienst: Minder dan € 20.000,- omzet per jaar? Vrijgesteld van BTW met KOR

Belastingdienst: Minder dan € 20.000,- omzet per jaar? Vrijgesteld van BTW met KOR

Posted on

Ondernemers die in de komende jaren verwachten een jaaromzet lager dan € ...

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Posted on

Vanaf 1 maart 2022 mogen in heel Europa producten met lilial niet ...

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Posted on

Waarom verkleuren roze gel polish nagels zo snel in de zon? Draag je ...

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
DÉCAAR Introduceert Delicate Touch Cream
Vakgenoten by Myrthe Feijen – Blush Institute