Carla Walstra | De Biosalon
Een droom is uitgekomen! Die van Carla Walstra, winnares in de categorie schoonheidsspecialist van het jaar, regio Noord. Voor haar betekent deze eervolle prijs ‘een prachtige bevestiging dat mijn concept gezien mag worden’. Ze merkt dat haar werkwijze afwijkt van het gangbare. Carla geeft stiltebehandelingen in haar stiltesalon in Friesland. ‘In deze drukke en hectische tijden levert werken in stilte, gecombineerd met huidverbetering, Ayurveda en holisme een geweldige ontspanning op voor iedereen. Met mijn deelname hoop ik meer aandacht, erkenning, persoonlijke en zakelijke groei te creëren.’
Ze vindt dat haar manier van werken een plek verdient in de schoonheidsbranche. Met dit podium hoopt ze andere vakspecialisten te inspireren. Ze gelooft er dan ook in dat ‘stilte’ een belangrijk onderdeel zal zijn in de beautywereld. ‘Er is meer overbelasting met prikkels, waardoor ontspanning een steeds belangrijkere plek gaat opeisen. Een gezichtsbehandeling of lichaamsmassage met aandacht én advies gaat prima samen in een stiltebehandeling.’ Carla was erg benieuwd wat de jury van haar werkwijze zou vinden. Haar deelname aan de Beauty Award ervaart ze als een ontzettend leerzame reis. ‘Het groeiproces begint al vanaf de aanmelding. Vanuit een helikopterview ga je naar je eigen bedrijf kijken. Als je iets doet vanuit je hart, voelt het heel vanzelfsprekend; dan werk je op een bepaalde manier zonder hierbij bewust na te denken. Nu ik meer en helder communiceer over mijn bijzondere werkwijze, geeft dat mij een goed beeld over mijn bedrijf, mijn visie, missie en strategie. Mijn Unique Selling Points komen duidelijk aan het licht.’ De Beauty Award Mystery Guest behandeling heeft ze nu dan ook als tijdelijke behandeling ingevoerd om (nieuwe) klanten te laten ervaren wat deze behandeling inhoudt. Ze vindt het belangrijk om haar klanten te laten meegenieten van deze reis. ‘Dankzij hun feedback kwam ik erachter hoe speciaal ze de stiltebehandelingen vinden.’ Tijdens het proces vond ze het soms lastig om uit haar comfortzone te stappen, maar het maakte voor haar inzichtelijk waarom ze werkt zoals ze werkt. Sinds ze haar werk- en behandelwijze meer benoemt, weten nieuwe klanten haar vaker te vinden. ‘Het is zo mooi om te zien dat mensen vanuit alle windstreken mijn salon bezoeken. Ik ben heel dankbaar voor deze groei en het geeft me een extra bevestiging dat ik op de juiste weg zit.’ Een paar weken terug vroegen we Carla hoe ze gaat reageren als ze de Beauty Award zou winnen. ‘Ik denk dat ik er even stil van ben, om maar binnen mijn concept te blijven’, zegt ze lachend. ‘Ik zou vooral ontzettend blij, geëmotioneerd en trots zijn! Ik ga het vieren samen met mijn gezin, familie en mijn klanten! Dit begint al op de afterparty van de Beauty Award. Voor mijn klanten ligt er een groene loper klaar, iets gezond lekkers en natuurlijk proosten we met bubbels!’ Carla heeft mooie toekomstdromen.
Nu ik meer en helder communiceer over mijn bijzondere
werkwijze, geeft dat mij een goed beeld over mijn bedrijf,
mijn visie, missie en strategie
Zo wil ze in de eerste plaats graag nog meer mensen aan hun ontspanning en stiltemomenten helpen en hiervoor trainingen blijven volgen die hierbij perfect aansluiten. ‘Een andere droom is om ooit een grotere salon te vinden, om mijn behandelingen in stilte aan te kunnen blijven bieden en ook om stagiaires op te leiden en andere vakspecialisten te inspireren met mijn stilteconcept’, zegt de gedreven schoonheidsspecialist. ‘Ik geloof niet in vlugge trends, maar in een authentieke eigen stijl. Wat mij betreft is deze ‘tijdloze trend’ de toekomst!’
Dit zeiden de juryleden:
Zeer onderscheidend concept waar ze met volle aandacht met de cliënten werkt. Realiseert zelf niet altijd waar haar onderscheidende kracht ligt en zou het concept nog zeker wat commerciëler mogen inzetten.
Carla van de Biosalon heeft door haar deelname aan de Beauty Award een andere kijk op haar onderneming gekregen. Ze wil meer gaan groeien en vindt dat een mooi leerproces voor de komende tijd. Ze heeft een uniek (of bijzonder) concept met haar “Stilte Salon” en staat daar nog steeds volledig achter en blijft zich hierin verdiepen door middel van scholing.
De missie en visie van deze specialist is duidelijk waarneembaar in de salon. Een eigentijdse salon die een duidelijke doelgroep aanspreekt.
Wat vind jij?