HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Kappersbranche bundelt krachten met nieuwe arbeidsmarktcampagne: ‘Ik ben kapper’

Verschillende partners uit de Nederlandse kappersbranche hebben de krachten gebundeld om in een uniek samenwerkingsverband het prachtige kappersvak vol in de schijnwerpers te zetten. De nieuwe campagne ‘Ik ben kapper’ laat zien hoe creatief, sociaal en divers het kappersvak is. Met de campagne willen de samenwerkende partners uit de branche de trots onder huidige kappers laten zien en de potentiële kappers van de toekomst inspireren om voor het kappersvak te kiezen.

Echte kappers aan het woord
De hoofdrolspelers van deze campagne zijn zes echte kappers, die ieder op hun eigen manier impact hebben op hun individuele klanten, hun community en het straatbeeld van Nederland. Vanuit deze zes diverse perspectieven toont ‘Ik ben kapper’ de veelzijdigheid van het kappersvak. Elke kapper heeft een andere achtergrond of specialisme; wat ze gemeen hebben is de passie voor hun mooie vak.

De campagne wordt op maandag 25 september 2023 gelanceerd met een interactieve website, een campagnevideo, content op verschillende socialmediakanalen en zes verdiepende video’s over de kappers. Voor kappers zelf zijn allerlei tools ontwikkeld waarmee zij deel kunnen nemen aan de campagne en kunnen laten zien wat hun vak zo mooi maakt.

Unieke samenwerking
‘Ik ben kapper’ is een unieke samenwerking van verschillende bedrijven, opleiders en organisaties uit de kappersbranche. Initiatiefnemer Martijn Abers van De Nederlandse Kappersakademie vertelt: ‘Het is fantastisch dat de kappersbranche op deze manier samenkomt om aan het Nederlandse publiek te laten zien wat ons vak zo mooi maakt. Met deze campagne willen we alle kappers van Nederland trots maken en mensen inspireren om voor een carrière in het diverse kappersvak te kiezen.’

De partners in deze samenwerking zijn ANKO, Henkel Consumer Brands – Hair Professional, Kinki Kappers, Team Kappers, BrainWash, AMI Kappers, Hizi Hair, L’Oréal Professional Products Division, Cosmo Hairstyling, Nederlandse Kappersakademie, Happy Hair Service, Bookies Kevin Murphy en Wella Company.
De campagne is gemaakt door Rotterdams creatief bureau RAUWcc

Volg de campagne ‘Ik ben kapper’ via:

Campagnewebsite

Instagram

FacebookYouTube

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ontdek de geheimen van een vlekkeloze huid | 13 mei

Ontdek de geheimen van een vlekkeloze huid | 13 mei

Posted on

Volg de cursus Huiddiagnostiek in Zwolle! Overweegt u ‘huidanalyse’ een professioneel en betrouwbaar ...

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Posted on

DUBBEL FEEST! Naast het 60-jarig jubileum van Cosinta op 15 juni organiseren we ...

15 juni feest bij Cosinta

15 juni feest bij Cosinta

Posted on

Hoera! Cosinta 60 jaar.. .. En dat betekent feest! Het hele jaar door ...

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Posted on

Op 19 en 20 april 2024 vindt de 12de editie van De ...

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Posted on

Vanaf 1 maart 2022 mogen in heel Europa producten met lilial niet ...

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Posted on

Waarom verkleuren roze gel polish nagels zo snel in de zon? Draag je ...

Beauty Trade Special – 2, 3 en 4 april 2022

Beauty Trade Special – 2, 3 en 4 april 2022

Posted on

De exclusieve high-end vakbeurs voor beauty professionals zal gehouden worden op 2, ...

UPDATE: behandelingen die vallen onder wkkgz mogen worden uitgevoerd

UPDATE: behandelingen die vallen onder wkkgz mogen worden uitgevoerd

Posted on

Zoals we eigenlijk wel hadden verwacht mogen schoonheidsspecialisten die zorgen verlenen die ...

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
IONTO- SONO INTENSE
Kappersbranche bundelt krachten met nieuwe arbeidsmarktcampagne: ‘Ik ben kapper’