HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Column Renate: Ik voelde mij niet goed genoeg

Waarschijnlijk volg jij allerlei trainingen om beter te leren lakken, designs te leren maken, de strakste smile-line te creëren en de perfecte nagel na te streven.

Na je opleiding ben je klaar om te starten. Maar je voelt je onzeker. Tenminste dat had ik!

Dus in plaats van te starten, ging ik nog meer perfectietrainingen volgen. Maar ik voelde mij nog steeds niet goed genoeg. Uit ervaring kan ik je nu vertellen dat je jezelf kunt blijven trainen, maar dat de perfecte nagel niet bestaat. En dat gewoon beginnen dus echt de beste aanpak is.

Geld vragen aan klanten voor de nagels die ik zette na mijn opleiding vond ik moeilijk. Er waren salons die het veel beter deden dan ik. Mijn vriendinnen kwamen steeds terug met nagels die loslieten en hadden altijd wat te zeuren. Hier werd ik erg onzeker van en ging dus nog meer trainingen volgen voordat ik andere klanten ging behandelen en liet betalen.

Wat ik eigenlijk nodig had was begeleiding in het ondernemen en antwoorden op mijn vragen.

•Hoe neem je nou de eerste stap om klanten te krijgen?
•Hoe zet ik mijn prijslijst neer?
•Hoe krijg ik mijn snelheid onder controle?
•Hoe ga ik met klanten om?
•Wat moet ik doen om meer klanten te krijgen?

Iemand die dicht naast mij stond zei YOU GO GIRL! Gewoon lekker beginnen. Je leert het snelste door het te gaan doen. Zolang je service naar je klant op nummer 1 staat, ga jij het redden. Wees open en eerlijk naar je klant. Laat de klant terugkomen wanneer ze niet tevreden zijn. Sta ze altijd netjes te woord en corrigeer je fouten kosteloos. Door dit advies op te volgen ben ik van start gegaan en niet meer gestopt!

In de praktijk ga je andere dingen tegenkomen dan je leert tijdens je opleidingen. Op die momenten moet je het kunnen oplossen. Je leert dus door te doen. Hoe spannend het ook is. Zelfs na 10 jaar vind ik het spannend wanneer er een nieuwe klant op de stoep staat. Maar ze gaan gelukkig nog altijd tevreden de deur weer uit. Met bíjna perfecte nagels.

Liefs Renate

www.saloncoaching.nl
info@saloncoaching.nl

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
Zomertip #10: Vakantiekiekje by Aletta de Rooij
Column Renate: Ik voelde mij niet goed genoeg