Beauty Award Special: Meet GOUD sponsor Pascaud Care

Posted on

De vakwedstrijd Beauty Award wordt elk jaar mede mogelijk gemaakt door sponsoren die de vakwedstrijd een warm hart toedragen en de professionaliteit van de beautybranche naar een hoger niveau willen tillen. Pascaud Care is één van de GOUD sponsoren ofwel hoofdsponsoren. In dit artikel vertelt Mardge Pascaud hoe zij – en daarbij Pascaud Care en Care Cosmetics – de professionaliteit en de toekomst van de branche ziet. Care Cosmetics doet enorm veel om de branche te professionaliseren. En er zijn ook dit jaar weer finalisten bij die met het merk Pascaud werken.

Waarom Pascaud Care, onderdeel van Care Cosmetics, ervoor gekozen heeft om goudsponsor te zijn van de Beauty Award? “Care Cosmetics draagt de Beauty Award al sinds jaar en dag een warm hart toe omdat het een toevoeging is aan de professionalisering en uitstraling van de branche. We kozen er vorig jaar voor ons eigen merk Pascaud in de schijnwerpers te zetten als gouden sponsor. Een mooie manier om samen te komen met toppers uit de branche en om het nieuwste concept van Pascaud, My Skincaud, aan deze groep te introduceren. Helaas gooide covid-19 meerdere malen roet in het eten, maar nu hebben we gelukkig alsnog een online event!”

Wat betekent de Beauty Award voor de beautybranche? 
“Er zijn altijd enorm veel inschrijvingen. Een teken dat schoonheidsspecialisten zich willen profileren als echte beautyprofessionals. Wij noemen intern de Beauty Award niet voor niets de Oscar uitreiking van de branche. Voor de deelnemers kan het een meetpunt zijn van hun eigen kwaliteiten en die van het instituut. De wereld buiten de branche krijgt door dit evenement een goed beeld van de gedrevenheid en expertise van schoonheidsspecialisten. De Beauty Award draagt bij aan het upgraden van de branche en dat willen we toch allemaal?”

Zijn er genomineerden bij dit jaar die met Pascaud werken?
“Uiteraard zijn er al veel genomineerden en winnaars geweest die met merken van Care Cosmetics werken en dat geldt ook voor beautyprofessionals die specifiek met het merk Pascaud werken. Deze editie zijn dat onder andere Petit Spa Brilliant (categorie schoonheidssalon klein) en Intense Feel Good-Look Amazing (categorie schoonheidssalon groot). Het daagt ons alleen maar uit de Beauty Award continue op de kaart te zetten. Als sponsor staan we 100% achter het collectief en het promoten van de branche, maar stiekem hopen we natuurlijk wel op een toppositie! Overigens vinden wij dat alle genomineerden al echte winnaars zijn (ze zijn zo ver gekomen) dat we ze dit jaar een cadeau geven. We zien alle genomineerden als gelijken. Omdat genomineerd zijn al een bijzondere kwalificatie is, hebben we als sponsor alle genomineerden dit jaar een My Skincaud pakket gestuurd; een DNA huidanalyse om jouw persoonlijke beauty code te ontrafelen.”

Stimuleren jullie schoonheidsspecialisten om mee te doen aan de award?
“Jazeker! Er zijn genoeg categorieën waar je als beautyprofessional iets in kunt betekenen. Of je nu starter bent, groot of klein. Dat maakt de beauty Award breed, maar tegelijkertijd speciaal. We ondersteunen iedere specialist die mee wil doen met de verkiezing door het aanbieden van Care Coaching en door breed in te zetten op communicatie. Ook ondersteunen we genomineerden met persoonlijke calls waarin we hen van input voorzien en organiseerden we een speciale genomineerden dag. Dat was allemaal voor de covid-19 tijd uiteraard. We hebben denk ik echt de smaak te pakken, want het winnen van een Award is echt zo’n opsteker voor een salon! Care Cosmetics bestaat dit jaar 25 jaar en we organiseren nu zelf ook Awards voor klanten. Zo blijven we actief in het promoten van de capaciteit van beautyprofessionals.”

Wat doet Pascaud nog meer om de professionaliteit in de beautybranche te stimuleren?
“Dat is een waaier aan activiteiten. Zo hebben we een groot team met accountmanagers die onze klanten niet alleen adviseren in het behandel- en producttraject, maar ook als business developer. Het gaat erom deze twee disciplines steeds meer samen te voegen. Verder hebben we onze eigen Care Coach, Marja Wiersema, die individuele trajecten met klanten inzet en zo met de beautyprofessional geweldige resultaten haalt. Ook hebben we er tijdens de lockdown alles aan gedaan om contact – ook al was het online – met de klant te houden door het geven van webinars en de Care Coach Calls waarbij een specialist een half uur een prive-meeting had met een expert. Dit ging dan bijvoorbeeld om marketingondersteuning (mailchimp, content, social media, canva etc.). Echt een groot succes! We doen er alles aan professionaliteit door kennisoverdracht te boosten.”

Wat doet Pascaud Care voor een specialist die wint en jullie merk voert? 
“Wij vinden het belangrijk dat specialisten ‘de moed’ hebben om mee te doen, dus winnaar of niet, het feit dat je genomineerd bent is al een grote opsteker! Als marktleider voor de professionele beautybranche vinden we het daarom ook heel belangrijk alle steun te geven die mogelijk is.”

Hoe ziet Pascaud Care/ Care Cosmetics de toekomst van de beautybranche? 
“We hebben helaas geen glazen bol, maar je ziet wel dat de branche laat zien sterk te zijn. Tijdens de lockdown werden er ongelooflijk veel (nieuwe) businessconcepten weggezet. Digitalisering nam een enorme vlucht! Verder denk ik dat samenwerken het nieuwe woord is; zoek partijen op allerlei gebieden die je kunnen ondersteunen. Professionaliteit blijft het woord voor de toekomst en ik zou zeggen: laat de omni channel gedachte niet los. Ook zie ik een enorme toename in het gebruik van apparatuur. Als je als specialist technieken en trajecten biedt die de klant al vrij snel resultaat geven, ben en blijf je onderscheidend.”

Iets anders dat je nog kwijt wil over de Beauty Award en/of de professionaliteit van de branche? 
“Iedereen die al langer dan 20 jaar meeloopt in de branche, weet dat branding en zichtbaarheid essentieel zijn voor een bedrijfstak. Kijk maar naar de horecawereld. Vroeger stond de kok in een keuken achteraf en mocht hij vooral niet op de voorgrond treden. Anno 2021 zijn koks verbonden aan tv programma’s, zijn keukens zichtbaar en pakt de kok het podium in de zaak. Misschien een tv programma met beautyprofessionals? Ik zou het geweldig vinden als we ons vak nog meer kunnen laten zien en vooral de resultaten. Wedden dat de wereld met de ogen staat te knipperen van zoveel mooi beautynieuws?”

Over Pascaud
Mardge Pascaud, beauty innovater en founder van Pascaud, weet alles over de huid en cosmetische samenstellingen. “Ik streef ernaar altijd met mooiere formuleringen te werken zodat de producten en resultaten nog krachtiger en zuiverder zijn.”
Pascaud hanteert vanaf de oprichting (1989) de filosofie dat een mooie, gezonde huid haalbaar is als inner en outer beauty plus mindset in balans zijn. Gesymboliseerd door een stilistische driehoek en gerealiseerd door behandelconcepten en producten die hier logischerwijs uit voortvloeien. Mardge Pascaud: “We richten ons op iedereen die serieus met haar of zijn huid aan de slag wil en we bieden in de instituten behandelingen die thuis niet zijn te evenaren, zoals met PascaudContour.” Dit multifunctionele apparaat dat door Mardge ontwikkeld werd, verenigt vier cosmetische en huidverbeterende disciplines en won in Q1 2019 de prijs voor het beste apparaat in de professionele beautybranche. Het succes van Pascaud gaat door. “Vorig jaar hebben we My Skincaud gelanceerd, waarbij we door een DNA-meting huidverzorging personaliseren en de consument een concept bieden om preventief te werken tegen snelle huidveroudering.”

Laatste nieuws
Maar Pascaud biedt nog veel meer! Heb jij het artikel gelezen uit de laatste editie van De Beauty Professional? Een verkorte versie zullen we hier met je delen:

PASCAUD lanceert allesomvattend collageenstimulerend supplement
Het kostte ruim twee jaar om een nieuw voedings-supplement te ontwikkelen. Mardge Pascaud, beauty innovator, gaat niet over een nacht ijs, en geeft met de lancering van Firmness (april 2021) een stevige impuls aan ‘inside out beauty’. Zoals iedereen weet, is dit naast outside in beauty en zen beauty, een van de drie pijlers van de beauty triangle van Pascaud.

Hoe zit het eigenlijk met de markt van voedingssuppletie? “Dat is een markt die de laatste jaren enorm geboost is. Bij grote drogisterijen zie je ook veel suppletie maar vooral mass market. Er zijn enorme kwaliteitsverschillen te zien en het valt me op dat er vaak wordt ingespeeld op een trend, zoals afgelopen jaar de gummibeertjes als voedingssupplement. Leuk kleurtje, lekker geurtje, opvallende vorm en verkoop via grote kanalen. Hoogwaardige supplementen zie je voornamelijk via therapeuten en dan kijk je meer naar de samenstelling van werkstoffen. Neem je alleen de best opneembare vorm, of een goedkopere variant? En vlak het productieproces niet uit. Onder welke omstandigheden vindt deze plaats? Er zijn maar heel weinig merken die onder GMP, GAP en HACCP-normen produceren. Pascaud doet dat juist wel.” Meer weten over de kwaliteitsverschillen van voedingssupplementen? Via deze link is het webinar over voedingssuppletie terug te zien dat Mardge Pascaud speciaal voor schoonheidsspecialisten produceerde. http://bit.ly/pascaudvoedingssuppletie

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang geregeld updates over jouw vakgebied!

Previous
“Klanten die John van G gebruiken, blijven het merk trouw”
Beauty Award Special: Meet GOUD sponsor Pascaud Care