HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS-, KAPPERS-, NAGEL- EN MASSAGEBRANCHE.

Miranda Koevoets: ‘Bloggen, ja of nee?’

Jouw website is af en het ziet er allemaal prachtig uit. Je bent blij met het beeldmateriaal. En dan… hoe krijg je verkeer naar je website? Twijfel je nog of je gaat bloggen? Denk je dat je er geen tijd voor hebt?
Stop met excuses, maak er tijd voor vrij! Of schakel een professional in die je hierbij kan helpen.

Jij als expert in jouw vakgebied kunt door te bloggen, jouw kennis delen en jouw volgers inspireren.
Graag deel ik 3 redenen waarom je vandaag nog moet starten met bloggen:

  1. Je bouwt een community van volgers of bezoekers van je website. Als je met regelmaat waardevolle content schrijft, bouw je een relatie op met je volgers. Men leert je kennen. Er ontstaat vertrouwen.
  2. Je scoort hoger voor zoekmachines (denk aan Google, maar vergeet ook Pinterest niet). Google houdt van relevante informatie. Houd er wel rekening mee, dat je geen dubbele info schrijft op je site. En deel je blog ook via Pinterest. Pinterest is een top zoekmachine! Veel mensen onderschatten dit nog, maar mijn advies is om ook actief te zijn op Pinterest!
  3. Je bouwt aan je expertstatus. Hoe meer je de bezoekers van je site kunt inspireren, hoe meer jouw expert status groeit.

Vind je het lastig om tijd vrij te maken voor je blogs? Je hoeft echt niet iedere week een blog te schrijven. Misschien werkt het voor jou beter om eens per 2 weken een artikel te schrijven, of een keer per maand. Probeer consequent te zijn. Je kunt ook blogs herschrijven en opnieuw plaatsen.


Ben je actief op social media, dan kun je in je blog linken naar je social media, maar ook omgekeerd.
Net zoals je een planning maakt voor je social media, plan je ook je blogs in en bedenk je onderwerpen die relevant zijn. Neem de blogs op in je content kalender.

Heb je binnenkort een fotosessie op de planning staan, vergeet dan niet content te maken die bij je blogs passen. Wil je wel graag geschreven content delen, maar wil je het liever uitbesteden? Dat kan natuurlijk ook! Er zijn genoeg professionals met de focus op de beautybranche die je daarbij kunnen helpen.

Ga jij de uitdaging aan om zichtbaarder te zijn in 2022? Stuur me een berichtje, ik ga je graag volgen. Ik weet zeker dat wanneer je werkt aan je zichtbaarheid je bedrijf een boost krijgt. En zeg nou zelf, dat willen we toch allemaal?

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

     
 

   

Vorige
Weleda is B Corp gecertificeerd
Miranda Koevoets: ‘Bloggen, ja of nee?’