Trends: “Beauty is een lifestyle”

“De beauty branche is onmisbaar bij het heruitvinden van onze nieuwe vorm van leven.”

Dit is een ‘sneak peak’. Het volledige artikel verschijnt binnenkort in Vakmagazine De Beauty Professional. Tekst: Trendwatcher Renske Mennen.

We zijn het leven precies op dit moment opnieuw aan het uitvinden. Het is super spannend. Sommige oude taboes zijn bij het oud vuil gezet, en nieuwe behoeften en gevoelens worden omarmd. We zijn opnieuw gaan ademhalen. In, en uit. Als je je ogen opent en om je heen kijkt zie je kleur. Een teken van lol, optimisme en fantasie. Het heruitvinden van het leven vraagt lef, want we banen ons op onbekende paden. Het lef dat we nu durven tonen, zal bepalend zijn voor de toekomst. Eentje die we allemaal het liefst zo rooskleurig mogelijk willen zien.

We gaan het anders doen

De trend die zoveel bepalend is in deze tijd, is RE-OXYGEN: we hunkeren naar veiligheid, als reactie op de grote druk in de maatschappij, en we gaan we het leven heruitvinden. Veiligheid is een van de basisbehoeften van de mens. We willen ons graag geborgen voelen in een maatschappij, net zoals we ons voelden toen we als baby gedragen werden in de buik van onze moeder.

Het lef dat we nu durven tonen, zal bepalend zijn voor de toekomst

Maar de maatschappij heeft in de westerse wereld juist gezorgd voor onveilige gevoelens. Dit heeft meerdere oorzaken. Het werkleven draait om continue groei, technologische apparaten sturen ons bijna elk moment prikkels waardoor we afgeleid en gestimuleerd worden, en de enorme maatschappelijke druk is een oorzaak van de groeiende cijfers van burn-outs. Daarbij heeft de komst van het COVID-19 virus voor nog meer onzekerheid gezorgd in het leven. Banen staan op het spel, en de nieuwsberichten over een globale recessie maakt men bang voor wat er komen gaat. Deze ontwikkelingen klinken niet hoopvol, en toch is dit juist de reden waarom men gaat stilstaan, gaat ademhalen en denkt: hoe kan ik dit anders doen?

……………………

We gaan ons opnieuw verbinden met de natuur, met het lichaam, met onze huid en onze emoties. We worden nog maar weinig aangeraakt sinds social distancing onderdeel is van ons leven. Het creatief bezig zijn met ons eigen gezicht, is een medicijn tegen dit gemis.

……………………

Meer weten over de trends in de beautybranche nu en in de toekomst? Het volldige artikel lezen? Neem dan NU een abonnement. https://beauty-pro.nl/abonneren/

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.

Previous
Heldere en gezonde huid by Dermalogica
Trends: “Beauty is een lifestyle”