HÉT KENNIS- EN INSPIRATIEPLATFORM VOOR ALLE PROFESSIONALS UIT DE SCHOONHEIDS- EN MASSAGEBRANCHE.

Marketingtips voor de feestdagen door Amerikaanse experts

Nog 3 maanden te gaan in 2021! Dus tijd om in de feestdagenmodus te komen en het jaar straks goed af te sluiten voor jouw salon. Amerikaanse marketingsexperts geven in dit artikel tips over hoe jij succesvol kunt zijn de komende periode.

Dit weekend is het alweer Halloween, iets dat bij ons minder belangrijk is dan in Amerika, maar je ziet het hier wel steeds meer opkomen. Na Halloween komen de feestdagen al snel dichterbij. Eerst Sinterklaas, dan kerst en dan nieuwjaar alweer! De tips van deze Amerikaanse experts zijn erop gericht om de kloof met eventuele financiële doelstellingen aan het einde van het jaar te overbruggen. Ofwel: op naar de laatste drie winstgevende én leuke maanden! Doe er je voordeel mee!

Vooruit plannen
De feestdagen hebben de neiging om ons te besluipen. Plotseling is de agenda nog nooit zo vol geweest, klanten lijken gestrest en bovendien plan je je privé agenda met vrienden en familie. Om paniek op het laatste moment te voorkomen, moet je natuurlijk vooruit plannen! Plan ook duidelijk jouw eigen vrije dagen in. Wat verder nog te plannen? Lees snel verder!

Stel doelen voor het einde van het jaar
Net als in 2020 zijn we ook in 2022 omzet misgelopen door corona. De doelen die je had zijn wellicht niet helemaal uitgekomen. Volgens Amerikaanse experts is het oké om je doelen van begin 2021 opnieuw te beoordelen en nieuwe te maken voor eind 2021. Wat zijn je eindejaarsdoelen voor de laatste 3 maanden van 2021?

Voorbeelden van doelen voor het einde van het jaar om te overwegen:

  • Breng nog een X aantal nieuwe klanten binnen
  • Maak een blog, video of fotoserie – om jouw expertise te laten zien
  • Verkoop een bepaalde dienst van jouw salon aan minimaal 10 klanten
  • Verdien X euro met de verkoop van (kerst)producten
  • Verzin 3 acties voor de feestdagen en verdien hiermee X-euro.
  • Maak je businessplan om 2022 op de juiste manier te beginnen

Ook als je agenda vol is, bijna te vol – dat is een goede indicatie dat het misschien tijd is om een ​​level omhoog te gaan. De Amerikaanse experts: “Als je overboekt bent, is het misschien tijd om je prijzen te verhogen en het nieuwe jaar in te leiden met zakelijke groei. Als je van plan bent jouw prijzen voor 2022 te verhogen, zijn de laatste twee maanden van 2021 een goed moment om dit aan klanten aan te kondigen. We raden je aan om hen hiervan op de hoogte te stellen via e-mail en persoonlijk voor enkele van jouw meest loyale klanten.”

Acties plannen
Als het gaat om feestdagen promoties/acties, zijn er oneindig veel dingen te doen. Zoek uit wat het beste werkt voor jou en jouw klanten, en bepaal de details van de specifieke promoties die je wilt uitvoeren:

Wat: Wat bied je aan?
Wanneer: Start- en einddatum van de promotie
Kanalen: Waar ga je het aanbod promoten? Ga je posten op sociale media, bewegwijzering in de salon maken, posten op communityboards, e-mails of sms-berichten verzenden?
Marketingmateriaal: Welke teksten en afbeeldingen?

Amerikaanse experts: “Ben je huidspecialist en heb je een speciale feestdagenbehandeling? Of misschien ben je een visagist die spookachtige Halloween-looks aanbiedt; een kleurexpert die gefrituurd zomerhaar verwerkt tot de nieuwste herfsthaartrends; een nail-tech die sprankelende nieuwjaarsnagels aanbiedt. Wat voor jouw salon werkt, is uniek voor jou! Wees creatief en ga met wat je gemotiveerd en geïnspireerd maakt.”

“Houd er rekening mee dat jouw acties kortingen kunnen bevatten, maar dat hoeft niet! Feestdagenspecials zijn speciaal omdat het tijdelijke aanbiedingen zijn. Jouw tijd en expertise hoeven niet te worden verdisconteerd om meer mensen aan te trekken. De acties kunnen in plaats daarvan de aandacht vestigen op geweldige seizoensaanbiedingen, pakketten of diensten die jou en hen plezier geven om te geven en te ontvangen.”

Flitsverkoop tijdens de feestdagen
“Als je retailproducten hebt waar je vanaf wil, is het einde van het jaar een goed moment om het oude eruit te zetten! Een geweldige manier om producten snel te verplaatsen, is door een flash-uitverkoop met een kerstthema te maken – kortingen die producten in de kijker zetten en ervoor zorgen dat ze verkocht worden. Kortingen van 10-20% zijn vaak genoeg om de aandacht van een klant te trekken voor een feestdagendisplay. Een kerstdecor kan de aandacht vestigen op winkelpromoties en op zichzelf staande winkelproducten omvormen tot leuke feestpaketten die voor een beperkte tijd ook dienst doen als goede cadeaus met korting. Verplaats dat product vóór 2022 om de zaken up-to-date te houden en je klanten voor 2022 weer nieuwe dingen kan laten proberen.”

Voorraad de muren
“Als het op de feestdagen aankomt, staat je agenda vol met afspraken en persoonlijke verplichtingen, dus het laatste waar je je zorgen over wilt maken, is dat je voorraad bijna leeg raakt met al het toegenomen salonverkeer. Er zal niet alleen meer vraag zijn bij jou in de salon. Houd dus altijd rekening met een langere leveringstermijn bijvoorbeeld! Waar je je magie ook vandaan haalt, van haarproducten tot snoeprietjes, zorg ervoor dat je vroeg een voorraad inslaat om de vakantiedrukte te voorkomen!”

Versier de salon en bied cadeaupakketjes aan
“Hoewel decor misschien niet het beste rendement op je investering lijkt, kan het de sfeer in jouw salon juist verhogen om klanten naar de acties en winkeldisplays te trekken die tijdens de feestdagen worden benadrukt. Kortom, de klant gaat sneller shoppen. Afgezien van de meerwaarde, is de realiteit dat JIJ dag in dag uit in je salon bent en dat JIJ het feestdagengevoel het meest verdient! Naast de acties, zoals een feestdagenbehandeling, wil je je klanten natuurlijk ook speciale feestdagencadeaus kunnen aanbieden en vergeet ook je cadeaubonnen niet.”

Denk aan jezelf
Wat je ook besluit te doen of niet te doen, het beste wat je kunt doen is altijd goed voor jezelf te zijn! De feestdagen kunnen voor professionals nog weleens een stressvolle tijd zijn. Oefen zelfzorg en grenzen terwijl je streeft naar jouw eindejaarsdoelen om de balans te behouden – want de feestdagen zijn er ook voor jou!

Abonneer en mis niets

Meld je aan met je e-mailadres en ontvang nieuws en updates.

Wat vind jij?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nog geen reacties.


Ontdek de geheimen van een vlekkeloze huid

Ontdek de geheimen van een vlekkeloze huid

Posted on

Volg de cursus Huiddiagnostiek in Zwolle! Overweegt u ‘huidanalyse’ een professioneel en betrouwbaar ...

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Doctor Eckstein-event | vrijdag 14 juni

Posted on

DUBBEL FEEST! Naast het 60-jarig jubileum van Cosinta op 15 juni organiseren we ...

15 juni feest bij Cosinta

15 juni feest bij Cosinta

Posted on

Hoera! Cosinta 60 jaar.. .. En dat betekent feest! Het hele jaar door ...

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Met korting naar Massage & Complementair Vakbeurs (MCV)

Posted on

Op 19 en 20 april 2024 vindt de 12de editie van De ...

Strijd jij mee? Nieuw initiatief: Beautysector in de kou

Strijd jij mee? Nieuw initiatief: Beautysector in de kou

Posted on

Gisteren kregen wij op Facebook een melding van een nieuwe facebookgroep: ‘Beautysector ...

Belastingdienst: Minder dan € 20.000,- omzet per jaar? Vrijgesteld van BTW met KOR

Belastingdienst: Minder dan € 20.000,- omzet per jaar? Vrijgesteld van BTW met KOR

Posted on

Ondernemers die in de komende jaren verwachten een jaaromzet lager dan € ...

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Producten met geurstof Lilial (Butylphenyl Methylpropional) sinds 1 maart verboden

Posted on

Vanaf 1 maart 2022 mogen in heel Europa producten met lilial niet ...

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Blog: Waarom verkleuren roze nagels

Posted on

Waarom verkleuren roze gel polish nagels zo snel in de zon? Draag je ...

Ik wil me graag aanmelden voor de E-mail nieuwsbrief

MIJN INTERESSE

  
 

   

Vorige
All I want for Christmas… de Pascaud Beauty Box
Marketingtips voor de feestdagen door Amerikaanse experts